• Starkast

Är DU lycklig? Svara ärligt.

JA. Så lycklig det går att bli.

*Är du gift? Tillsammans en kille? Sambo med världens bästa man. Han kan tänka själv, mästerkock och ser helt själv när det behövs städas/tvättas. Han ser hur man mår och visar att han bryr sig. I vått och torrt.

* Har du jobb/ studerar du? Pluggar.

* Har du barn? 2 söner och en bonusson. Men vi lever som en hel familj, ingen gör skillnad på någon. Vi är som vilken kärnfamilj som helst.

* Har du en familj? Föräldrar och två äldre syskon.

* har du vänner? Få men bra vänner.

* Har du intressen? Hästar, djur och min familj.

*Har du varit kär? Nu när jag har levt ihop med min sambo en tid har jag lärt mig vad kärlek är och att vara kär är.

*Har du drömmar? Många drömmar....

• Starkast

Ska tillägga att efter att jag varit svårt tarmsjukdom och nära döden och tagit mig ur en våldsrelation, söndag har jag lärt mig att ta vara på livet och se de vardagliga positiva sakerna i livet. Därför är jag nog lyckligare än de flesta.

• Starkast

[quote=74441954][quote-nick]border1 skrev 2014-12-04 15:43:34 följande:[/quote-nick]För det första, handlar INTE lycka om att vara så jäkla glad hela tiden. Att vara lycklig handlar inte om njutning: pengar, prylar, etc. Det handlar inte om att ha världens roligaste jobb, 10 ungar och en miljard på banken.

Lycka handlar om Flow, meningsfullhet, peace of mind. 

Flow: att vara engagerad i något så till den grad att omvärlden slutar existera. Det kan vara en hobby exempelvis.

Meningsfullhet: att göra något som är större än en själv. Exempelvis att engagera sig aktivt inom välgörenhet.

Peace of mind: att vara lycklig där man är, med det man har. Mindfulness, meditation.

Jag är lycklig. Jag har inga pengar i stort sett, inte en massa prylar. Jag har världens underbaraste pojkvän, jag engagerar mig aktivt i djurs rättigheter, jag har flow när jag syr och läser böcker, jag

för mig är lycka inte samma sak som för dig.

Svar på tråden Är DU lycklig? Svara ärligt.