• Millan101

Invandrare ta hand om era barn

Jag har 3 barn i åldrarna 5, 8 och 10 år. Jag bor i en ganska liten kommun, som på senare år haft väldigt hög invandring, mest muslimska syrianer. Med denna ökade invandring så har det kommit en hel del problem. Min undran är hur dom kan skaffa så många barn och sen inte ta hand om dom ? 5 åringar går själva till dagis, cyklar hej villt utan hjälm. När det tex är kakförsälning, bakning mm i skolan så dyker det aldrig upp någon  med utländsk bakgrund, men när väl resan ska åkas på då är dom där. Inga föräldrar på klassmöten. Barnen går till badhuset själv så personalen får jobba som galningar med alla barn som inte kan simma men är där utan föräldrar.mm,mm,mm,mm

Är det bara så här i våran kommun..... 

En som håller på att bli riktigt sur.....

• Svar på tråden Invandrare ta hand om era barn
  • fluu

Lycka till med att få några svar i en tråd som inte ligger i känsliga rummet;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • camelCase

Tack för påminnelsen!

Nu känner jag, som är förälder med utländsk bakgrund, att jag har mycket bättre förståelse för hur jag bör ta hand om mina barn. Vilken tur att jag läste den här tråden!

• Anonym (123)

Varför kan man inte diskutera frågan ??? konstig inställning

• fluu
    Anonym (123) skrev 2014-12-02 09:39:47 följande:
    Varför kan man inte diskutera frågan ??? konstig inställning
    Säger du som är anonym ;) Jag sitter iofs på gamla fl och ser inte om man kan vara anonym eller ej i föräldraforumet.
  • Millan101

Tycker det är en fråga som man borde kunna diskutera, Det är väl en fråga om uppfostran ?,,,, och hur man ska bemöta det. Har inte sagt att du som invandrare ska ta hand om dina barn på ett speciellt sätt, men att vara närvarande med sina barn borde vara en självklarhet varifrån man än kommer. Kan inte förstå varför man annars skaffar barn. 

Varför är detta en fråga som inte får tas upp här ?

• fluu
    Millan101 skrev 2014-12-02 09:44:26 följande:
    Tycker det är en fråga som man borde kunna diskutera, Det är väl en fråga om uppfostran ?,,,, och hur man ska bemöta det. Har inte sagt att du som invandrare ska ta hand om dina barn på ett speciellt sätt, men att vara närvarande med sina barn borde vara en självklarhet varifrån man än kommer. Kan inte förstå varför man annars skaffar barn. 

Klart att den får tas upp, men det är ett känsligt ämne och många svarar nog inte även om de har något att tillägga om de inte kan vara anonyma.
  • camelCase
    Millan101 skrev 2014-12-02 09:44:26 följande:

Det är premisserna i din TS som är provocerande. Företeelserna i sig skulle du kunna diskutera i miljoner trådar på detta forum, utan problem. Men jag tror inte att du egentligen vill diskutera sakfrågor utan du vill nog hellre fortsätta att klumpa ihop folk i bekväma grupperingar och sedan spy galla över hur 'de' skiter i sina barn.
  • Millan101

Kallade det vad du vill, spy galla ??? om folk inte kan ta ansvar så tycker jag att det är i sin full rätt att föra en dialog om ämnet,,,,,

Det är nog bara som vanligt i detta land att så fort man tar upp en fråga som rör någon som inte är svensk så är man provoserande eller rasist,,,, 

Riktigt tråkigt men är inte förvånad !

• Anonym (Anonym)

Jamen det är väl inte så konstigt, har man nyligen flyttat till ett nytt land kanske man inte har koll på allt.
    Lägg där till att det är människor som har flytt från krig och elände.

Värre med alla lata svennebananer som vet hur det funkar med kakbak och andra skolaktiviteter, men ändå inte bryr sig.

• NoName

Muslimska syrianer..?

Millan101 skrev 2014-12-02 10:27:35 följande:

Kallade det vad du vill, spy galla ??? om folk inte kan ta ansvar så tycker jag att det är i sin full rätt att föra en dialog om ämnet,,,,,

Ja, det får man såklart göra. Vad säger föräldrarna när du tar upp det?
Svar på tråden Invandrare ta hand om era barn