• Minxy

Bf Augusti 2015

avoa skrev 2015-02-04 11:08:28 följande:

en fråga, fick just veta att det går maginfluensa på jobbet, jag har inget val utan måste gå dit. brukar alltid åka på det så min fråga är, ngt spec att tänka på nu? eller bara spendera tiden på toa och vänta tills det går över?

sist fick jag så ont i magen att det svartnade för ögonen. 1177 sa att det var kramp i tarmarna pga av för lite vätska, tänker att det kan inte vara spec bra för bebis? :/
    försökte dricka lite men många gånger men kräktes bara upp det:(
    tacksam för svar.

Tarmarna ligger ju inte i livmodern med bebisen, så det ska nog inte vara något problem :)

Jag åkte på en rejäl matförgiftning när jag var gravid med andra barnet. Kräktes tarmarna ur mig (kändes det som), fick en blödning osv, men enligt sjukvården var det inga problem för barnet, och allt gick ju bra såklart :)
  • Minxy
    MissJP skrev 2015-02-04 19:42:53 följande:

Fick en akuttid imorgon. Vul nummer 5. Börjar bli löjligt... Jag är så trött på det här. Inställd på att inte se något hjärta slå imorgon. Blä!

Håller tummarna!
  • Minxy

Åh fy, har drömt att maken varit otrogen, upprepade gånger, både med främlingar och sådana vi känner. I drömmen var han inte ens ångerfull och brydde sig inte över att jag och barnen skulle flytta till eget boende :(

Nu har jag huvudvärk och kan inte somna om :(

• Minxy
    excalibur skrev 2015-02-05 05:52:29 följande:
    Det drömde jag med härom natten, var vansinnig en lång stund efter att jag vaknat ;) Hoppas huvudvärken släppte och att du kunde somna om till slut.
    Visst är det irriterande?!

Jag har drömt likadant när jag väntade våra första två, så jag förstår ju att det säkert kommer sig av att man känner sig extra utsatt när man är gravid, det skulle vara en enorm påfrestning att bli lämnad/lämna någon under graviditeten. Förmodligen bearbetar man de känslorna på natten, men det gör ju inte att det känns trevligare.
  • Minxy
    MissJP skrev 2015-02-05 11:59:27 följande:

Ungen levde väldigt mycket där inne. Blodet vet de inte var det kom från. Nu tänker jag inte oroa mig mer! Vi ska ha barn!! Hon passade på att kolla nackspalten när hon ändå var där inne och inget tydde på kromosomfel. Men ska ändå göra kub. Shit vad underbart det här är!

Underbart!!!! :)
  • Minxy
    Sommar15 skrev 2015-02-06 07:56:57 följande:

Igår blev det halvofficiellt på jobbet då min chef berättade för sin chef och HR eftersom de måste starta rekrytering av min ersättare nu direkt för att hitta ngn bra (finns ingen internt som kan ta över mina arbetsuppgifter), och ryktet lär väl sprida sig snabbt, speciellt eftersom jag nu inte döljer magen längre. Men hur besvarar man i mitt tycke närgångna frågor utan att vara otrevlig? Fick flera frågor om vilken vecka jag var i vilket jag tycker känns privat. Eller är det bara jag som är överkänslig?

Det där är ju så olika från person till person.

Jag har till exempel aldrig tyckt att frågor som rör min graviditet varit för närgångna eller personliga (det finns undantag såklart, skulle någon börja fråga mig om t.ex mina flytningar under graviditeten så skulle jag säga stopp).

Vill du helst att folk inte ska fråga/låtsas om din graviditet? Vad tycker DU att det är ok att dom frågar om? Tänk på att dom med all säkerhet inte menar något illa, många vill faktiskt diskutera sin graviditet och allt beror som sagt på hur man är som person.

Brukar du vara "privat" av dig även annars så borde dom kanske förstå att du vill vara provat även i detta. Själv diskuterar jag allt (nästan) med mina kollegor eftersom vi har den sortens relation :)

Säg ifrån om du tycker det känns jobbigt!
  • Minxy
    LindizJ skrev 2015-02-06 17:20:54 följande:

hoppar ur tråden. fick missfall i veckan.

Åh, jag beklagar verkligen :(
  • Minxy

Tycker dagarna går långsamt igen. Vill känna humlan varje dag och dessutom vara SÄKER på att det är bebben jag känner. Som det är nu så händer det någon gång per dag att jag känner nåt och just då är jag bombsäker på att det är lill*n, men lite senare samma dag tänker jag: "Nä....det var nog bara tarmarna ändå"

• Minxy
    MissJP skrev 2015-02-07 11:56:38 följande:

I vilken veckan är ni som känner barnet? Och är det första barnet? Jag längtar så tills jag får känna. Tog lång tid med första barnet men då hade jag moderkakan i framvägg, och nu är den på sidan liksom. Så förväntar mig att jag ska känna flera veckor tidigare :p

Jag är som sagt inte säker, men jag tror jag har känns barnet ibland. Är i v.13, går in i v.14 imorgon. Tredje barnet. Den här gången har jag moderkakan på vänster sida :)
  • Minxy
    AnnaBanana skrev 2015-02-07 20:10:55 följande:

Hmm ja jag hade också tänkt en gång i v Max men velar fram och tillbaka , vill ju inte vara mer orolig än vad jag e nu :( känner dock samtidigt att det kan hjälpa mig att känna mer kontroll över att allt är som de ska med den lilla bebisen plus mysfaktorn med de hela :) okej ni som har svarar vad tycker ni? Ja? Eller nej? :)

Jag har ju ingen AngelSound, men såhär tänker jag: bara för att man hör ett hjärta idag (eller ser något på ett UL idag) så innebär det inte att det inte kan skita sig timmen därpå.

Jag har inte skaffat en AngelSound just därför att jag tror att frestelsen skulle bli för stor, jag skulle säkert använda den för mycket. Jag vet att det inte finns NÅGRA klara bevis på att dopplers framkallar skador/ökar risk för missfall eller så alls, men OM det mot all förmodan skulle hända något så skulle jag aldrig sluta fråga mig själv: Berodde det på det...?

Om man kan hålla sig till en gång i veckan är nog det bra, bara för att gardera sig liksom :)

Enligt min BM har dom slutat med att lyssna att lyssna på hjärtat i v.14 (något dom tidigare erbjöd) just för att forskning visar att det i vissa fall kan stressa barnet.
Svar på tråden Bf Augusti 2015