• Minxy

Bf Augusti 2015

MissJP skrev 2015-01-27 16:35:27 följande:

Förstoppad är ju det vanligaste.. men jag har haft diarré var och varannan dag sen en vecka innan bim. Det är så jobbigt.. är konstant uttorkad även fast jag dricker en massa vatten. Allt vatten gör att jag knappt kan äta. Får sällan i mig mer än någon frukt och lite grönsaker på en hel dag. Ursäkta mitt gnäll.. men det här börjar bli drygt.

Fy vad jobbigt :(
  • Minxy
    Lilo skrev 2015-01-27 19:08:44 följande:

Ul avklarat igår, och bebis såg fin ut och än så länge stämmer mina uträkningar. Är alltså 11+3 idag. smile1.gif

Har dock åkt på både förstoppning och uurinvägsinfektion. De kunde man ju klarat sig utan smile5.gif

Skönt :)

Oh no, UVI är verkligen otrevligt. Får du antibiotika?
  • Minxy

Åh fy, ska ju på UL imorgon och inatt drömde jag att UL:et visade att Lill-humlan var missbildad, att nacken var helt vriden :(

Dumma dröm....

Vecka 12 (11+0) idag iaf :)

• Minxy
    MissJP skrev 2015-01-28 07:55:34 följande:
    Ångestdrömmar. Betyder inget även om känslan efter är fruktansvärt jobbig. Bara att vänja sig, de kan finnas kvar resten av graviditeten. När jag var höggravid med dottern så drömde jag bland annat att det var en gigantisk skalbagge istället för ett barn där inne. UL kommer med största sannolikhet gå fint, oavsett vad du drömmer :)
    Haha, skalbagge :D Jag förstår att det kändes jobbigt, men det lät lite lustigt :)

Med första barnen drömde jag inget särskilt vad jag minns. Eller jo, jag drömde ofta att jag blev jagad av vargar, men det kändes inte som att det hade med graviditeten att göra.

Jag längtar lite längre fram i graviditeten. Runt 5:e månaden brukar jag börja få riktigt roligt nattetid. Brukar nämligen vakna några gånger per natt av att det går för mig :D

Hellre det än konstiga drömmar!
  • Minxy
    Flikkan skrev 2015-01-28 15:49:49 följande:

Får man vara med här?

Självklart, välkommen! Det är bara att kasta sig in :)
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-01-28 21:31:25 följande:

Suck för denna oro! :( Rul den 20/3 känns såå långt borta.. måste försöka sysselsätta mig hela tiden så att jag inte hinner tänka så mycket. :) tur att man har en dotter som kräver ens fulla uppmärksamhet större delen av dagen iaf. :)

Ja, man gör inte annat än att vänta.

Imorrn på min inskrivning borde jag få veta datum för RUL!

Jag borde få ett datum mellan 11-31 mars eftersom jag då bör vara i v.18-20
  • Minxy

Inskrivningen avklarad, hade ett blodvärde på 130 vilket var toppen, så än behöver jag inte knapra järntabletter :)

Blodsocker 3,7 (lite lågt, hon sa åt mig att gå och äta något bums)

Övriga teströr är ivägskickade på analys, svaren skickar hon med brev till mig om nån vecka :)

Fick tid för RUL 24/3 (låååångt dit!), men ska ju på ett privat UL senare idag, så jag får väl stå ut.

Nu MÅSTE jag äta något!

• Minxy
    höstjejen skrev 2015-01-29 09:47:06 följande:

v 12 (11+0) för mig igår, hade inskrivning och Mitt Blodvärde var inte nå vidare så skulle äta järntabletter, jag som redan har svårt nog att komma ihåg folsyran! :P 

Allt annat såg bra ut och Väntar på att det ska bli den 9:e så jag får göra kub ultraljudet! Så himla nervöst!!

Trodde illamåendet var på rätt riktning till att sluta, men ikke, nu mår jag illa varje dag i princip igen.. Hade tappat vikt vilket BM inte tyckte var så bra, jag tycker jag äter som en häst,men måste vara för att jag spyr nästan varje morgon!

Attans, järntabletter suger, jag blir iaf väldigt förstoppad.

Jag och min BM gick igenom mina tidigare förlossningsjournaler. Hon sa att "du är ju som gjord för att föda barn! Bara ca 20 minuters krystande med första och mindre än 1 minuts krystande med andra!"

Hon trodde jag skulle tycka att andra förlossningen var värst eftersom den gick så snabbt, men enligt mig var den perfekt. In, krysta, bebis, åka hem :)
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-01-29 10:25:40 följande:

Vilka här inne har gjort sin graviditet offentlig och vilken vecka var ni i då? Och om inte - när har ni tänkt gå ut med det offentligt? :)

Förra grav gick vi ut med det i v 13 men jag känner mig inte redo att göra det den här gången (är på 12+5 nu). Men om vi lyckas höra hjärtat på bebisen nästa gång vi lyssnar så går vi nog ut med det inom 2 veckor iaf. :)

Jag är i v.12 (11+1) och har inte sagt något än. Ska på UL lite senare idag och om allt ser bra ut då ska vi nog släppa bomben om en vecka (eller två) :)
  • Minxy
    Sommar15 skrev 2015-01-29 10:27:26 följande:

Jag gick in i v 12 igår, och tycker jag känner mig mindre om magen, mindre svullen alltså. Visst är det normalt att det går ner lite nu?

Oroar mig alldeles för mkt för mitt eget bästa...

Jag också, det är nog för att kroppen börjar vänja sig vid alla hormoner och att tarmarna lugnar ner sig :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015