• Minxy

Bf Augusti 2015

familjenl skrev 2015-01-23 19:31:23 följande:
    Jo, jag oroar mig lite för det och förbereder mig mentalt på att ev behöva föda i bilen, men kommer i så fall knipa allt jag kan. :P har bara fött ett barn men då hann jag knappt vara inne på förlossningen 2 h innan hon kom ut. Krystvärkar i 15 min kanske.
    Hela mitt förlopp med andra barnet gick relativt snabbt. Fick värkar ca 18 på kvällen, var hemma och duschade varmt till ca 21, åkte in och var inne på förlossningen strax före 22. Strax efter 23 är hon född. Allt som allt tog hela förlossningen 5 timmar.

Tror inte jag ska söla på hemma i 3 timmar den här gången. Många säger att det är skönare att vara hemma med värkar så länge det bara går, men jag känner själv att jag gillar tryggheten som förlossningen ger :)
  • Minxy
    Julle86 skrev 2015-01-23 20:22:07 följande:

Kanske ska lägga till att det inte var ett vaginalt ultraljud och urinblåsan var nästan tom så man fick ju inga jättetydliga bilder, får väl snällt vänta till RUL för att få en tydligare bild .. :)

Men roligt ändå! Man får ju iaf se att den mår bra där inne och det är ju viktigast :)
  • Minxy

Jag fattar inte, jag har börjat nysa väldigt mycket under den här graviditeten. Det kommer extra mycket nysningar när jag mår illa dessutom. Märkligt.

• Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-01-24 07:36:15 följande:

Ahh, vecka 13 idag! De riskfyllda veckorna är över och andra trimestern är här! Nu får det bli måndag så KUB blir avklarat och vi får veta att allt är bra! :)

Härligt! :)
  • Minxy
    familjenl skrev 2015-01-24 08:12:18 följande:
    Hehe håller med. Är hellre inne på förlossningen I tid och skulle inte säga nej till att hinna få bedövning. :) min förlossning började med att jag började läcka fostervatten men om man räknar från när värkarna kom igång så tog min förlossning oxå 5 h. Och det sägs ju att man ska halvera den tiden vid andra förlossningen.

Jag gick hemma med värkar och sa till min man att jag aboslut inte ville åka in för tidigt för jag ville inte bli hemskickad eller att personalen skulle tycka att jag var en mes så jag kämpade på hemma tills det inte gick längre. När de kollade mig på förlossningen så var jag öppen 6 cm och jag fick stanna kvar. :)
    Jamen precis! Man ville ju inte verka mesig :D Jag åkte in vid 21 bara för att min man tjatade. Så här i efterhand är jag ganska glad över det..
  • Minxy
    Zezzanz skrev 2015-01-24 14:56:10 följande:

Hej. Är beräknad till 3/8 som det ser ut nu. Ska påultraljud till kub testet på måndag hoppas se ett hjärta tickande då jag haft 4 missfall på raken:/ så är måttligt orolig.

Då håller vi tummarna! :)
  • Minxy
    MissJP skrev 2015-01-24 18:15:55 följande:

Alla symptom är borta. Mår inte ens lite illa. Ont i magen och ryggen. Känns kört.. går snart in i vecka 10..

Jag är också helt symptomfri sedan ungefär 1-2 veckor tillbaka. Är i v.11 nu och känner mig totalt ogravid. Just därför bokade jag in ett nytt UL nästa vecka (torsdag, kommer precis ha gått in i v.12 då).
  • Minxy
    Zora skrev 2015-01-24 18:58:31 följande:

Någon som har tips på vad man kan göra åt en ond gasig mage? smile4.gif Vaknar varenda morgon av att jag har så ont i magen och vissa dagar (som idag) har det inte gått över på hela dagen. Känner mig spänd och som att jag skulle behöva fisa massor (ursäkta infon) men det blir bara pyttelite ibland smile4.gif Om jag ska göra nr 2 så är jag inte hård utan snarare lös. "Gasmagen" gör mig dessutom mer illamående än vad jag skulle vara annars (tror jag iallafall)

Är i v 11 (10+4) och jag kan inte riktigt minnas att det var så här med första barnet..

Jag har också väldigt gasig mage! Jag brukar iofs ha så innan jag ska ha mens, så jag är liksom van, men det är helt klart värre nu när jag tänker efter. Märker väldigt tydligt att jag inte får äta broccoli och jordgubbar, då sitter gasigheten i hela dagen, natten + nästa morgon :(

Har tyvärr inga tips förutom att vara extra uppmärksam på vad du ätit de dagar när det är som värst. Kanske kan vara en idé att föra matdagbok?
  • Minxy
    MissJP skrev 2015-01-24 19:09:12 följande:
    När gjorde du förra ultraljudet?
    Jag gjorde ett i v.8 (7+6). Allt såg bra ut. Just då, bara någon dag efter VUL så försvann mitt illamående.

Kommer som sagt vara i v. 12 (11+1) vid nästa. Hoppas hoppas att bebisen växt som den ska...
Svar på tråden Bf Augusti 2015