• Minxy

Bf Augusti 2015

Idag står det i gravidappen att jag gjort 24,6% av graviditeten. Helt crazy....snart 25% ju! :)

Är i v.10 (9+5) och tycker återigen att tiden går långsamt. Det är underligt, det är som om den kommer i sjok. Ibland rusar det förbi flera dagar, ibland segar sig varje enstaka timme fram som en hel vecka....

Jag mår iaf såpass bra att jag ska ta tag i träningen igen. Skönt! Idag blir det skivstång på gymmet. BM sa att det var bara att köra på som tidigare, men att lyssna lite extra på kroppen, stå stadigt, tänka på att knipa när man gör övningar som frestar på bäckenbotten osv.

• Minxy
    Enny86 skrev 2015-01-19 19:28:42 följande:

Hej tänkte kliva in i denna tråd om jag för ????

Är gravid med mitt första barn och har bf den 22/6

Nu vet jag inte om du skrev fel angående ditt BF? :)

Menade du kanske 22/8?

I den här tråden hänger de som är beräknade att få sitt barn i augusti. Jag tror säkert du kan vara med här ändå, men var beredd på att du inte kommer vara i samma vecka/veckor som övriga i tråden :)
  • Minxy
    Enny86 skrev 2015-01-19 20:22:12 följande:

Oj så fel det kan bli när man skriver på telefonen.

Menade självklart bf den 22/8

Gissade nästan det ;)

Hur mår du? Har du mått illa eller gör du kanske det fortfarande?
  • Minxy
    Enny86 skrev 2015-01-19 20:43:47 följande:

Jag mår bra, väldigt lite illamående men sjuk trött på eftermiddagarna.

Själv hur mår ni?

Själv mår jag relativt bra nu! Hade några veckor då jag gick som i en dimma på grund av illamåendet. Nu mår jag bra, förutom att jag växlar mellan vara vansinnigt hungrig och äckelmätt :/
  • Minxy
    MuffinCake skrev 2015-01-19 17:25:44 följande:

Hej tjejer! :)

Jag går in i v.14 i dag. Illamåendet har inte gått över riktigt 100%, men jag mår mycket bättre och känner mig lite piggare.

Jobbat min första dag i dag på 4 hela veckor!

Var lite nervöst att komma tillbaka, men det har gått bra och jag har bara hört positiva kommentarer kring min graviditet :)

Har inte jobbat så länge på min nuvarande arbetsplats så jag var lite orolig.

Kramkolan - undrar jag om inte du och magen dök upp i mitt fb-flöde för ett par dar sen?

Gemensamma bekanta var det visst ;)

Och grattis doccah till lyckat Kub!

Vad skönt att nyheten blev väl bemött på jobbet! Jag är själv sjukt nervös inför att berätta...

Blev anställd i seloternas 2014. Bara för några veckor sedan meddelade hon jag jobbar bredvid att hon ska gå i deltidspension, så alla förväntar sig såklart att jag ska ta över mer av hennes uppgifter :/
  • Minxy

Ähum.....jag undrar vad "seloternas" är för ord och varför min telefon tyckte att det passade in precis där?

Hur som helst skulle det stå september! :)

• Minxy
    MissJP skrev 2015-01-20 00:22:52 följande:

Inte nog med att man ska vara trött hela dagarna, så till den milda grad att man inte vet om allt som händer är verkligt eller inte, man ska även bara få ett par timmars sömn per natt. Rimligt.. orka.. Fy vad less jag blir. Förlåt för mitt gnäll.. men herregud, hur är det tänkt.

Jobbigt :/

Själv sover jag som en liten gris på nätterna. Blir lika förbannad varje morgon när klockan ringer 05:30 :(

Idag har jag gått 25% av graviditeten! V.10 (9+6) :)
  • Minxy
    MissJP skrev 2015-01-20 06:39:06 följande:

Haha ja men skönt att sömnen ändå verkar fungera :) 25% är stort! Det är typ nu man börjar bli gravid på riktigt.

Det där med värmen är konstigt. Ena stunden som en isbit och nästa som glödande kol typ. Kroppen har svårt att bestämma sig!

Hoppas det ordnar sig med jobbet och chefen.

Jag drömde att min lilla bebis kröp ut ur magen inatt! Kände små buffar och sen tittade jag under tröjan och då var det en liten varelse där som jag var tvungen att säga år att gå tillbaka in igen för h*n inte var färdig. Så sjukt att jag nästan dog när jag vaknade :p

Hahaha, skum dröm :D
  • Minxy
    MuffinCake skrev 2015-01-20 06:32:34 följande:
    Jag blev tillsvidareanställd i sept efter ett halvårs prov... Sen gravid i nov...(Vi hade ju varken räknat med att det skulle gå så fort eller att jag skulle behöva vara sjukskriven i början).

Dessutom vill jag både söka havandeskapspenning och vara hemma 18-19 månader efter det..

Men men, inget negativt om det so far iaf :)
    Gud vad härligt! Ja, jag får se hur dom tar det helt enkelt. Chefen kan ju egentligen inte säga så mycket. Han får nog bara hålla god min och gratulera. Värre är det med arbetskamraterna, man känner sig lite som en svikare. Här ägnar dom flera månader åt att lära mig arbetsuppgifter, sen blir jag gravid och dom måste lära upp en ny som ska vara min vikarie! Jag har själv varit handledare åt nyanställda på mitt tidigare jobb, så jag vet hur stor arbetsinsats det krävs att ta in en ny...för att inte tala om vad det kostar! Usch.. :/
Svar på tråden Bf Augusti 2015