Bf Augusti 2015
Idag har jag shoppat lite nya kläder på rean! Bland annat en vårjacka för gravida, bara 150 kr och dessutom några toppar för 75 kr styck. Härligt med rea :)
Idag har jag shoppat lite nya kläder på rean! Bland annat en vårjacka för gravida, bara 150 kr och dessutom några toppar för 75 kr styck. Härligt med rea :)
Avundsjuk på er alla som får göra KUB gratis, eller har nära till där man kan göra privat. Här är det nästan 40mil till närmaste klinik att göra privat :( Vill göra mest bara för att se den lill* där inne, men samtidigt vore det skönt att avfärda oron för att något är fel. Men jag får lita på naturen, dom valde ju ut det bästa av 16 befruktade ägg och iomhmed allt vi gått igenom så kan jag inte tro annat än att det ska gå bra.
Alltså, ibland ifrågasätter jag mitt sunda förnuft. Både 5-åringen och 7-åringen är omöjliga att lägga idag! Hur kan jag få för mig att skaffa en tredje?!
För det mesta är jag lugn och balanserad, men jag känner verkligen hur jag kokar nu när jag för femtielfte gången sagt att dom ska sova och dom bara varvar "Törstig!" med "Kissis (oj nähä, kom det inget den här gången heller?) och "Maaaamma, sitt bredvid mig!"
För det mesta tar 5-åringen typ 5-10 minuter att söva (jag stoppar om, säger godnatt och kollar in till henne 1 eller max 2 gånger). 7-åringen kan vara värre, där kan det handla om 45-60 minuter, men oftast kan jag vara nere i köket och städa medan han sakta slumrar in.
Ikväll är dom tamefan helt rabiata och mitt tålamod är obefintligt.. :(
På tal om annat har jag haft en smärta som hugger till precis ovan vänstra skinkan.
Det händer lite nu och då och gör riktigt ont!
Någon som har/haft liknande?
Nu måste jag gnälla lite.
Min syster ska gifta sig och har bett mig att binda hennes brudbukett. För typ 15 år sedan höll jag på mycket med blommor och var väl rätt så duktig (har bundit brudbuketter bland annat), men det var ju för fan 15 år sedan! Jag kan inget om det längre!
Jag har försökt förklara, men hon vill ändå att jag gör det.
Grejen är den att vi verkligen inte står varandra nära. Dels är det ett ganska långt glapp mellan oss (7 år) och dels har hon sårat mig djupt vid mer än ett tillfälle.
Jag känner verkligen noll engagemang och intresse :(
Vi pratar med varandra som mest 10 ggr/år och då bara på födelsedagskalas i släkten, julafton mm.
Jag gillar inte människan och hon gillar då fan inte mig heller. Det känns allmänt underligt att jag ska lägga tid och pengar på det här. Tack gode Gud att hon inte räknat in mig som brudtärna eller toastmaster....
Jo jag vet, och jag kommer binda buketten bara för att slippa bråka om saken.
Förlåta det sista hon gjorde vet jag inte om jag kan. Hon började skicka nakenbilder på sig själv till min man och vägrar att ens be om ursäkt. Jag förstår att hon mått dåligt i några år, men jag har då svårt att se varför hon ska blanda in mig och min familj i sin skit :(
Hon är ändå min syster - man ska fan inte bete sig så mot sin släkt :(