• Minxy

Bf Augusti 2015

MissJP skrev 2015-01-13 16:11:36 följande:
    Så typiskt. Finns det anlag eller annan förhöjd risk som gör att du "bör" göra testet? Eller för att dämpa oro? Finns det inte fler ställen i Sthlm?
    Nej egentligen inte. Jag är under 35 vilket gör att mitt landsting säger att risken är minimal. Men samtidigt finns det andra landsting som erbjuder KUB från det att kvinnan fyllt 28, så...vem har rätt?

Jag blev tipsad om ett annat ställe men dom har telefontid mellan 10-11 varje dag och det är i princip omöjligt att komna fram.
  • Minxy

V.10 (9+0) idag! Mår bra, bara lite illamående då och då men fullt hanterbart. Är gasig och uppsvälld, ser ut att vara gravid i 6:e månaden tycker jag själv :P

Allt bra med er övriga?

• Minxy
    Lovven skrev 2015-01-14 09:29:52 följande:
    Jag hade smärta en kort stund igår natt. Sen var allt som vanligt tills kvällen då jag kände att spänningen i brösten försvunnit, det gravidsymtom jag haft så jag är väldigt orolig att jag fått missfall. Ringer som en tok till gyn och mvc men får inte tag på en käft :(
    Plötslig smärta kan ju också vara ligamenten som livmodern är "upphängd i" om du förstår vad jag menar :) Det drar i dom när livmodern växer och då kan det ibland hugga till. Men fortsätt ringa, det känns alltid bäst att få kolla upp det!
  • Minxy
    Jessi20 skrev 2015-01-14 10:03:58 följande:
    Skönt att du mår bra trost lite illamående. :)

Jag åkte till jobbet igår men kunde inte hålla emot illamåendet plus en jäkla huvudvärk. Så de va bara spy o sen gå hem. Jag skyllde på migrän. Känner att ja måste berätta snart. När tänkte ni berätta till erat jobb?
    Usch och fy vad hemskt :(

Jag vill vänta lite till....vill vara i v.12 innan jag säger nåt. Men det börjar bli svårt. Den ökade hungern, kexen på rummet, att man springer på toa typ en gång i timmen....dom borde nästan misstänka nåt!
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-01-14 10:29:29 följande:
    Haha, du är inte ensam! V 11 (10+4) här. imorse hade jag besvär att hitta nån tröja jag kände mig bekväm i. Testade mina tajta jeans, men de gjorde ont vid naveln så det blev leggings... som alla andra dagar senaste veckorna. Pust. Dags att köpa mammakläder snart tror jag. Även lite större tröjor börjar sitta lite tajt runt magen. SÅ svullen, speciellt framåt eftermiddagen.

Sen har jag börjat få någon "konstig" känsla i magen, typ som att det spänner och är hårt "inuti", vet inte om jag ska säga att det gör ont, det KÄNNS bara. Kanske ont på någon viss punkt på magen, men vågar inte trycka så hårt. Sen kan det hugga till rätt rejält om jag t ex nyser, framförallt om jag ligger på sidan. Mitt första barn, så vet inte om det är normalt?
    Hehe, skönt att jag inte är ensam *s*

Maken är nöjd, för han verkar inte se storleken på magen. Storleken på brösten distraherar honom :D

Jag börjar få svårt att dölja det i bylsiga tröjor jag med....
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-01-14 13:03:06 följande:
    Jaså, hehe. Mina bröst har inte växt så mycket, "trots" att de är rätt små inledningsvis. Men visst, BH:n sitter lite tajtare än vanligt.

Bara toa en gång i timmen? Jag springer nog minst två.. Men så är jag sjukligt törstig och dricker kopiösa mängder iskallt vatten också, mums.
    Jag har ökat två kupstorlekar...från 65 E till 65 G. Det blir dyrt att köpa nya bh:ar. För tillfället har jag bara köpt en ny. Om dom växer mer så tänkte jag släppa ut den lite genom att sätta i förlängning bak i ryggen.
  • Minxy

Nej det är omöjligt, iaf för mig. Jag brukar öka typ två storlekar när mjölken rinner till också

• Minxy

Sådär, nu har jag iaf fått papper på att jag är tillsvidareanställd. Om tre veckor ska jag släppa bomben hos chefen..

• Minxy
    excalibur skrev 2015-01-15 09:11:54 följande:

Här kommer min tjockis bild, v10 - sjukt! :)

Tjusig! Jag ser likadan ut, eller kanske ännu "värre"..

Börjar bli svårt att dölja på jobbet nu. Jäkla uppblåsta tarmar!
  • Minxy
    Sommar15 skrev 2015-01-15 15:28:23 följande:

Ni som mår bättre, hur långt gångna är ni?

Jag som haft MA förut är så rädd för det... Såg hjärtat för bara en vecka sen men har redan börjat oroa mig igen. Har bokat nytt vul nästa fredag för att kolla, ser allt bra ut då är jag 10+2 och då ska ju väldigt mycket till för att det inte ska gå vägen. Är idag 9+1 och har fortfarande ömma bröst och är trött men har knappt någon växtvärk längre och mår inte illa heller. Mådde inte speciellt illa innan heller men lite grann när jag var hungrig.

Mitt förra MA upptäcktes på kub-ul i v 13 men hade avstannat redan i v7, så den "gränsen" har jag lyckligtvis redan passerat o då såg det bra ut.

Jag har tappat mitt illamående men är inte alls särskilt ledsen över just det :P

Är i v.10 (9+2) och har ingen växtvärk alls. Däremot har jag liiiite ömma bröst fortfarande och dessutom min omättliga hunger (inte undra på att jag redan väger som en mindre flodhäst...)

Jag oroar mig också lite grann, men så länge jag inte blöder tänker jag försöka vara positivt inställd. Funderar på att boka in ett till UL hos min privata BM runt v.14, bara för att se att allt står rätt till.
Svar på tråden Bf Augusti 2015