Julle86 skrev 2015-01-09 23:09:22 följande:
Var på inskrivning idag, tyvärr visade urinprovet på bakterier så BM skulle skicka det vidare .. minsta lilla gör ju en orolig men får hålla tummarna att det inte är någon fara.
Mitt blodtryck var inte heller det bästa (illamående) så har svårt att få i mig vätskan. Men läste om kombination av dessa 2 symptom och det visade på havandeskapsförgiftning.. men verkar vara väldigt sällsynt innan v.20. Jag är i v.8 nu.. men det är dumt att läsa för mycket helt enkelt ;) Någon som har erfarenhet av bakterier i urinen så tidigt i grav? Gick det över fort? Påverkar det bebisen? Finns det en stor risk att få havandeskapsförgiftning pga det?
Du säger bakterier, kan det vara UVI?
UVI under graviditet är väldigt vanligt, men bm vill ha koll och man ska alltid behandlas vid konstaterad UVI eftersom man löper större risk för njurbäckeninflammation under graviditeten.
UVI under graviditet behöver inte känns som "vanlig" UVI heller. Jag hade UVI under min förra graviditet och fick aldrig den där svidande känslan när jag kissade, bara en tyngdkänsla runt magen. Bra att dom kollar upp det! :)
Jag funderar faktiskt på om jag har UVI nu eftersom det känns lite småskumt, är konstant kissnödig men när jag sätter mig på toa kommer inget. Ska känna efter under helgen och dricka extra vatten, blir det inte bättre ringer jag bm på måndag.