• Minxy

Bf Augusti 2015

Lilo skrev 2015-02-15 07:23:09 följande:

Varje morgon ligger jag och känner efter om den efterlängtade magen skulle ha börjat puta, men nope. Inget ännu.

Tycker att jag borde börja känna den där bulan nu ju.. är i v 15.

Otålig och orolig att det avstannat.

Varför kan man inte bara njuta för??

Min bula känns, men bara när jag är kissnödig. Så fort jag tömt blåsan sjunker "bulan" ner igen :(

Men lugn....just nu tittar vi på magen och tänker: "Men väx då!" Om bara några månader så kommer vi snegla ner på den och tänka: "Men sluta väx då!" :D
  • Minxy
    Fippla skrev 2015-02-15 16:14:32 följande:

Undrar vad man lider av för brist när man är sugen på Kexchoklad!? Kan äta hur många som helst känns det som! smile5.gif

Nästa helg ska vi berätta för familjerna, då är vi i vecka 16. Nervös!!

Blir nog väldigt verkligt då allting! Ville väntat till efter ultraljudet men det är en resa bokad i sommar som vi inte kommer kunna åka med på, sambons päron måste få veta det och vi måste ordna till ersättare!!

Spännande, ni har lyckats hålla masken länge ändå :)

Min mamma fick veta bara dagarna efter vi plussat, hon skvallrade för pappa samma dag tror jag. Några veckor senare fick makens föräldrar veta, sedan våra syskon och så fort vi var i v.13 fick hela världen veta :D
  • Minxy

Jag har fått svamp.... :(

Blir så less, har haft det av och till under senaste året, dessförinnan hade jag tamefan aldrig svamp! Senaste gången var i höstas och nu är det dags igen.

Brukar ta Diflucan, men läste på Fass att man inte får ta det under graviditet! Fasen....måste hitta nåt annat som funkar klockrent. Som det är nu kan jag inte ens gå normalt, vaggar bredbent fram som en cowboy.

• Minxy
    AnnaBanana skrev 2015-02-15 21:49:35 följande:

Någon som vet hur långt de måste gå innan dem sjukskriver en för foglossning? :/ är arbetslös men min handläggare vill ha mig sjukskriven pga foglossningen då hon anser det är onödigt att ta av mina a-kassedagar när jag ändå inte kan jobba nu :/ nån som ska till Ullared snart och handla bebissaker? :) ska dit i mars :)

Hm...vet inte riktigt, har aldrig haft svår foglossning själv, så kan inte riktigt uttala mig :/

Men be om en läkartid och förklara för läkaren alla de problem som din foglossning skapar!
  • Minxy
    Fippla skrev 2015-02-16 08:30:05 följande:
    Har inte varit så svårt att vara tysta faktiskt... Ett par gånger har man varit nära att försäga sig men jag har tyckt att det varit skönt att det bara är jag och sambon i detta. Skönt att inte massa andra måste engagera sig och ställa 1 miljon frågor. 

Är ganska säker på att föräldrarna kommer ha åsikter som min ridning osv så fort dom vet, så jag kommer nog få jobba hårt för att värja mig! =) 
    Aha, ja då förstår jag att ni vill ligga lågt :)

Det här är vårt tredje barn, så det är liksom ingen som vågar ha en massa åsikter längre....eller så har dom bara förstått att jag skiter högaktningsfullt i vad dom säger :D

Hur som helst är det ingen som kommer med några åsikter/kommentarer/goda råd :)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-02-16 09:28:12 följande:

Hade gärna åkt till Ullared men är så himla långt dit, kring 100 mil enkel väg minst.:)

Har egentligen inte så mkt att köpa heller. Har det mesta kvar efter dottern. Ska unna oss ny vagn, ett babynest och sedan får vi babyskydd och bas av en kompis.

Ska börja sticka en filt till liten i magen här framöver, gjorde samma till dottern.:)

Har ni funderat mer på vad ni köper för vagn?:)

Jag kommer inte heller ta mig till Ullared, för långt bort för mig :)

Vi har en Bugaboo som passar utmärkt som stadsvagn (hade en likadan till första barnen).

Utöver det ska vi köpa en större vagn som kommer vara bra för skogspromenader/dagisvagn osv. Tänker mig en Brio eller Emmaljunga. Mycket möjligt att vi köper begagnat (om maken får som han vill).

Jag har sytt ett babynest och håller på att virka en filt för fullt :)
  • Minxy
    jenwal skrev 2015-02-16 10:19:51 följande:

Jag har gjort KUB idag. Fy fasen så nervös jag var innan, kunde inte sova inatt och mådde så illa innan. Men, allt var bra och fick fina siffror :) Så skönt. Blev framflyttad 2 dagar så BF 27/8

Härligt! :)
  • Minxy

Ja precis! Brio happy hade vi som dagisvagn till de äldre barnen (har iaf för mig att den hette brio happy?)

• Minxy
    Sanandra skrev 2015-02-16 10:26:58 följande:

By the way, Minxy. Vad duktig du är som virkar!:)

Jag virkade en ullfilt med mormorsrutor till dottern men det var verkligen inte min grej. Vill gärna virka söta små saker men tycker det är för pillrigt, har inte tålamodet. Så blir en stickad denna gång, så alla runtomkring törs vara inomhus samtidigt som jag ska handarbeta.;)

Haha, tack (den är inte klar än..... ;) )

Ska lägga upp en bild på de rutor jag fått till hittills.
  • Minxy

Som man kan se saknas det typ 15 vita rutor, men det är bara att virka på...

Sen ska alla trådar fästas, alla rutor ska sys ihop och därefter virkar jag en bård.

Svar på tråden Bf Augusti 2015