• Sanandra

Bf Augusti 2015

livet från ljusa sidan skrev 2015-01-30 11:40:54 följande:
    Jag kanske var otydlig. Är i v 14 nu och här får man inte göra det förrän v 15? Så när jg får svaret på det är jag i vecka 17...
    Men alltså varför gör ni fostervattensprov istället för kub som är blodprov i v9 i kombination med ul i v13? Med fvp är det ju så stor missfallsrisk.
  • Sanandra
    Kattflickan skrev 2015-01-30 13:13:55 följande:

Fast hög risk för missfall är det inte med vare sig FVP eller MKP. Högst 0,5% , vilket troligen är överskattat.

Jag kan förstå att man vill ha ett säkert svar istället för en risksiffra.

Jag uppfattade det hon skrev som att hon inte fick göra kub utan att fvp var liksom det som skulle göras. Tyckte bara det var konstigt att man gör fvp innan ev kub. Är risksiffran hög finns ju ingen anledning till fvp eller mkp.
  • Sanandra

Köpte på mig en hel del när polarn och pyret slutade med mammakläder så har rätt mkt. Tänkte att ngngång ska de väl komma till användning och 3 år senare så.????

• Sanandra

Okej, tänkte bara att med kub så är ju missfallsrisken noll och har man inga tidigare problem känns ju kub före mkp å fvp som ett lättare å mer säkert sätt. Men vad vet jag.:)

• Sanandra
    Grodanboll83 skrev 2015-01-31 10:55:23 följande:
    Och vad smörjer ni med?
    Körde på bodyshops cocoa bodybutter med dottern och fick beröm av bm för hur mjuk å smidig huden kändes. Började smörja när magen började spänna.:) Ska köra på den nu också, är rekommenderad för gravidmagar.:)
  • Sanandra

Bebisen i magen mådde prima, moderkakan förser med näring och nu hoppas vi det fortsätter så. Kub om två veckor!<3

Svar på tråden Bf Augusti 2015