• Sanandra

Bf Augusti 2015

AnnaBanana skrev 2015-03-14 18:38:09 följande:

Men en del gör ju reklam för att försäkringen ska va gratis? :/

Det är de om man bra väljer bas delen men då ingår väldigt lite och därför väljer många till en extra del som täcker mera.:)
  • Sanandra
    Fippla skrev 2015-03-17 21:26:25 följande:

Någon mer som upplever sig tröttare?

Är i vecka 20 och tycker att jag är trött!!

Somnar lättare i soffan på kvällen och när jag kommer hem efter jobbet vill jag gärna gå och lägga mig en stund! Äter "gravidvitaminer" och magnesium. Kan det vara järnet som spökar? Dröjer tills vi ska till BM nästa gång!

Jag är så grymt trött. Hade dåligt feritinvärde i början å fick äta järntabletter varannan dag i ngr veckor men nu är det mer än bra så jag kan inte skylla på det iaf.:( Trodde tröttheten skulle vända men tydligen inte, tycker det blir värre. Tycker inte ngr besvär blivit lindrigare, varken trötthet eller illamående...
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-03-24 08:13:33 följande:

Jaha, då gick man in i v.19 (18+0) igen :P

Lill-humlan lever rövare i magen flera gånger per dag, känner Henån mest nertill vid blygdbenet men ibland strax under naveln också. Har inte märkt av någon hicka än men det kommer väl.

Jag har varit väldigt onyttig den här graviditeten...har levt på glass och kolasås i flera veckor känns det som! smile4.gif

Haha, först var jag tidigare än dig å blev tillbakaflyttad 8 dagar å du framflyttad ngr, å nu är vi på samma. Får se vad de säger imorgon på RUL, men de tre tidigare ul har gett samma dag.:)
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-03-24 09:51:10 följande:
    Haha, ja vi får se om dom flyttar mig igen när jag ska tillbaka den 10 april för uppföljnings-UL smile1.gif

Med min tur lär dom väl säga: "Nä du ska inte ha bebis förrän i september!"
    Uppföljnings-ul, vad innebär det?
  • Sanandra

RUL gick bara fint. Flyttad en dag så 18+2 idag.:) Ska på extra ul kring V.30 å kolla så moderkakan flyttat upp sig.:)

• Sanandra

Firade lyckat RUL med lite shopping. Finfina byxor från polarn och en overall med leopardmönster från hm som jag tittat på länge.:)

• Sanandra
    Plutten120301 skrev 2015-03-25 18:30:44 följande:
    Grattis till lyckat RUL. Min moderkaka låg också ganska lågt men de bedömde inte att jag behövde komma tillbaka. Känns lite osäkert. Kanten på moderkakan började typ bredvid öppningen. Låg din framför öppningen eller hur lågt? Ursäkta om närgången fråga.
    Den låg i bakkant men rätt långt ner. De ville se så den kommit högre upp. En gynläkare måste göra vaginalt ultraljud om de misstänker att den ligger för långt ner även i V.28-30. Men hon trodde den skulle gått till sig innan dess, tydligen rätt ovanligt att den ligger helt för öppningen.
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-03-25 19:27:35 följande:
    Mysigt! Jag är sugen på att köpa ett gulligt sängklädeset till vagga/vagn... Har sett det på Babyproffsen, men snålräven i mig tvekar eftersom våra två stora barn behöver helt nya vår-garderober smile1.gif
    Know the feeling.;) Men som tur var har dottern det mesta så unnade mig lite idag. Jag å min bästa kompis åker på en weekend till London om 2,5 vecka, då blir det nog mer shopping. Har hört att primark ska vara typ Londons svar på Ullared, så blir nog lite där. Har dock en massa efter dottern å vet ju inte vad det blir denna gång.:)
  • Sanandra

Jag har gått upp 2,5 kg men ser väldigt gravid ut. Är lika stor nu som med dottern i V.30.:) Men denna graviditet är mkt tyngre än förra i alla avseenden.

Svar på tråden Bf Augusti 2015