• Sanandra

Bf Augusti 2015

Allt såg bra ut men blev flyttad en vecka tillbaka. Ska även få gå på extra ul innan kub så vi inte åker i onödan. Har väldens bästa gynläkare!:)

• Sanandra
    Moelme skrev 2015-01-09 11:47:42 följande:

Va in till gynakuten imorgon pga blödning och magont. Tyvärr så har graviditeten stannat av i v 6+2. Skulle idag gått in i v 10+0. Ska tillbaka nästa fredag för att göra en skrapning, eftersom kroppen inte verkar fixa detta själv. Jag som skulle på inskrivning idag smile4.gif

Men jag önskar er all lycka och hoppas allt går bra för alla.

Så tråkigt, vet hur det känns. Lycka till!<3
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-09 15:57:11 följande:

Idag berättade jag för min bästa väninna att jag är gravid igen. Hon tog det mycket bättre än jag trott! Hon har själv inga barn och inte heller nåt intresse för förhållande eller barn. Hon är mitt uppi karriären och har många gånger uttryckt sig dömande mot de kvinnor som "väljer att kasta bort sina bästa år på skrikande småbarn."

Men hon tog det jättebra som sagt! Grattade mig och sa att det var kul. Ska hälsa på henne (hon bor en bra bit ifrån mig) nån gång i februari och då ska vi shoppa och umgås, nåt som vi båda ser fram emot! :)

Nu har jag bara ett orosmoln kvar på berätta-himlen och det är jobbet...

Vad skönt!

Jag har samma problem med jobbet men vill inget säga förrän tidigast 12+0, ska ju på extra ul inför kub så får berätta efter det.:)
  • Sanandra

Fick lergigan utskrivet idag men tycker inte det hjälper särskilt mkt alls, fler som inte tycker det hjälper så bra?

• Sanandra
    littlejoanie skrev 2015-01-10 17:55:05 följande:

Hej. Johanna heter jag, har bf 28 Augusti och går in i vecka 7+0 idag. Lider av hyperemesis (kraftiga kräkningar) och lergigan hjälper ingenting. Nån som har andra tips än läkemedel? Är graviditet nr 2 och hade samma sak med dottern, mådde illa till vecka 30, känns långt bort. Någon mer med samma?

Hade en kompis som hade samma, hon fick åka på sjukhuset å få dropp varje vecka för hon fick inte behålla ngnting under heeela graviditeten. Om inte lergigan funkar är det frågan om det inte bara är att stå ut. Pratat med läkare?
  • Sanandra
    Inorr02 skrev 2015-01-11 10:51:59 följande:

Tiden går så sagt nu och när jag är så sjukt trött så går den inte nå fortare.

Ni som ska göra kub hur kom ni fram till att ni skulle göra det ? Hur gammal är ni som ska gör det ?

7+1 i dag vill bara att de ska gå fort till v 12 och att jag inte ska vara så här trött

Jag fyller 30 i år. Vi har valt att göra kub mest för att möjligheten finns att kunna se om fostret har ngr defekter osv. Gjorde det inte med dottern som blir 4 iår.
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-11 11:09:36 följande:
    Jag är 32 men i vårt landsting erbjuds bara KUB för kvinnor över 35. Vill vi göra ett privat så måste vi ta oss till Sthlm vilket känns tjorvigt.

Min BM sa att eftersom KUB ändå bara ger en siffra som visar på en uppskattad risk (som också kan vara helt fel i vissa fall) så tyckte hon det kändes som en onödig kostnad för oss.

Vi är båda fullt friska, inte överviktiga, ingen av oss röker eller har någonsin rökt, jag är helnykterist sedan typ 10 år tillbaka osv osv.

Utifrån såna omständigheter så skulle vi ändå få en väldigt låg risksiffra var hennes bedömning.

(Dessutom kan man aldrig vara säker. En god vän till mig gjorde KUB och fick jättebra siffror. Barnet hade inga kromosomförändringar enligt KUB och därför gick dom inte vidare med vidare tester. Därefter föddes flickan och hon hade Downs syndrom.)
    Varför åker ni inte till Umeå? Det gör vi. Norrlandskliniken.:)
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-11 13:42:31 följande:
    Vad kostar det? *nyfiken*
    2200 kr, skulle vi göra det i Sundsvall kostade det 2500 kr och vi har närmre till Umeå
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-11 14:46:30 följande:
    Men finns det något ställe som gör privat KUB i Sundsvall? Där finns väl bara genom landstinget? Och då är det väl bara de över 35 som blir erbjudna? Så sa iaf min BM.
    Vår bm sa att de skulle börja erbjuda alla i landstinget oavsett ålder men mot avgift (2500kr) och i Sundsvall. Vi åker mkt hellre till Umeå å när de är billigare också så är det inget att fundera på...:)
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-11 15:46:48 följande:
    Och min BM (Sundsvall) sa att bara de över 35 får erbjudandet och att vi måste åka till Sthlm eller Umeå och betala flera tusen (på henne lät det som tiotusentals kronor).

Well. För oss borde väl Umeå också vara närmare än Sthlm. Får prata med maken och se vad han säger :)
    Okej, ja jag vet inte men vi har bokat i Umeå iaf.:)
Svar på tråden Bf Augusti 2015