• Sanandra

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2015-01-07 08:56:26 följande:

Ja, jag känner också "helst en, men är det två så är det ok". Finns ju inte mycket man kan göra om det visar sig vara två liksom! :P

Oroande dock att "risken" för tvillinggraviditet ökar markant efter kvinnan fyllt 30 enligt Svenska tvillingförbundet.

Hur gammal är du?:) Själv blir jag 30 år nu i vår så hoppas strecket hår EXAKT vid 30 år, haha.;)
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-07 09:28:12 följande:

Synd bara att hon alltid ritar på ul-bilderna. Hon ritade ett hjärta där hjärtat var och en cirkel för att visa var gulesäcken var :P phpaG2gx297338.jpg

Så härligt! Hoppas jag har samma tur på fredag så jag slipper oroa mig.:)
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-07 10:26:51 följande:
    Yes, nu är det bara att hålla tummarna för att allt ska gå bra när moderkakan ska ta över näringstillförseln till liten :)

Håller tummarna för ditt VUL! :)
    Tack!:) När tar moderkakan över? Är i V.8+4 på fredag.
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-07 10:41:30 följande:
    Tror det är vecka 10-12. Det är därför man inte kan ropa ett försiktigt "hej" förrän efter v.12.

Jag funderar på att gå tillbaka och göra ett nytt VUL i v13 bara för att se att hjärtat fortfarande slår + att gulesäcken tillbakabildats och moderkakan tagit över.
    Vi ska göra kub så kommer vara på ul kring V.12+0-13+6. Då borde ju allt se bra ut.:)
  • Sanandra
    familjenl skrev 2015-01-07 11:20:18 följande:

Någon av er som har en doppler (t.ex. angelsound)? Har ni lyssnat något än? Hörde ni hjärtat? :)

Jag hörde dotterns hjärta i v 12 och hoppas på att snart få kunna höra denna bebis också. :)

Vi har en, hörde inte förrän V.15 med dottern. Hade en bestämd dag i veckan vi lyssnade sist.:)
  • Sanandra
    familjenl skrev 2015-01-07 14:40:21 följande:
    Okej, när har du tänkt lyssna (om du har tänkt lyssna)? :) Vi lyssnade också en gång i veckan tills jag började känna rörelser. 
    Jag vet inte, v.12-13 ngngång skulle jag tro.????
  • Sanandra

Jag har också noll sexlust! Inte ens sugen på att kramas. Vill bara vara själv. Men det blir väl bättre hoppas jag!:)

• Sanandra
    Lilla My82 skrev 2015-01-08 10:28:36 följande:

Usch nu blir jag jätte nervös. Min "växtvärk" har försvunnit. Känns inte alls bra. Är ju bara i v 7 så nu blir jag nojjig över ma.... Hade tänkt vänta till kub testet men vet inte om jag klarar det... Någon som kan tala om hur mycket ett vul kostat privat?

Vi betalade 800 kr sist när vi inte fick göra det här på sjukhuset utan fick gå privat. Efter problem så får vi nu genom sjukvården.
  • Sanandra

Åh så skönt! Om 1 timma går jag på 17 dagars ledighet, känns helt underbart att slippa åtsittande jobbbyxor och att måsta dölja illamående för allt å alla.

Hur mår ni andra?:)

• Sanandra

Har ul imorgon, så grymt nervös. Men efter 2 missfall och en onormal graviditet kanske nervositeten är befogad. Ska dock till den bästa överläkaren på gyn. Samma som skrapade mig i somras. Känns tryggt det jag, är ngt fel så är hon rätt person att upptäcka det. Vill verkligen att det ska gå vägen nu!:)

Svar på tråden Bf Augusti 2015