• Anonym (Konstigt kanske?)

Är jag blockad från personens vägg på fb?

Är det någon som vet om jag har blivit blockad från att se vad som händer på personens vägg? Vi är fortfarande vänner så jag är inte borttagen och jag ser gamla saker på väggen men jag vet att personen har varit taggad av sitt barn i veckan (ser det på barnets sida) och att sambon har taggat också (syns på sambons sida) och nyss såg jag att personen har delat en länk på en video och det syns i flödet på första sidan men jag ser det inte på personens vägg. Jag måste vara blockad från att se allt nytt på väggen eller vad är det som händer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-17 20:52
    Om jag är blockad varför blocka mig från att se löjliga videos och sånt? Det är ju knappast privat och personligt. Jag trodde att jag stod den här personen väldigt nära.

• Svar på tråden Är jag blockad från personens vägg på fb?
  • Madmoiselle

Nu vet jag ju inte exakt hur Facebooks blockeringsregler funkar, men jag har själv blockerat en nära vän från mitt Facebookflöde en gång. Vi pratade om julklappar och jag ville bara dölja det inlägget från henne. Sedan missade jag att man måste häva blockeringen annars blir alla nya inlägg blockerade. Det kan vara något så enkelt som har hänt i det här fallet också.

• Dixie

För det första vet du inte om hon döljer något från dig, för det andra - om hon gör det så vet du inte varför - så ja, du är orimlig för du drar slutsatser utan fakta!

Varför frågar du inte henne!

Anonym (Konstigt kanske?) skrev 2014-11-24 00:37:15 följande:

Är jag verkligen ensam om att tycka att om man nu är så bra vänner att man hörs nästan varje dag så ska man väl för tusan inte dölja livet på fb för den vännen? Varför prata med mig så ofta om jag inte ens får se att dom åt middag i stan i kväll och gick på julmarknad i går eller vad tusan som nu har hänt i deras liv? Är jag verkligen orimlig?

• Anonym (....)

Dagens i-landsproblem :)

Hur ska ni ha det? Jag ska fråga så jag vet men jag får inte fråga för att då verkar jag vara en stalker?

Vad jag vet är att jag inte ser några statusar och taggar alls längre på vännens egen vägg trots att jag ser taggarna på andras sidor. Jag ser inte hur svaret skulle kunna vara något annat än att jag har blivit blockerad från att se det men har jag fel så får ni gärna förklara hur det går till.

Jag frågade lite vad som hade hänt i helgen och fick ett par svar och så sa jag: Och inget av det taggades på fb? Vad ovanligt! Det brukar ju taggas hejvilt!
    -Öh, ja, nej, jag tror inte det, fick jag till svar.

Naturligtvis vet min vän om att det har kommit flera taggar i helgen men vill alltså inte stå för det och låtsas som ingenting.

Hur ska jag gå vidare med det här utan att framstå som en stalker som en del av er säger?

• Anonym (personlig, inte privat)
    Anonym (Konstigt kanske?) skrev 2014-11-26 16:07:12 följande:

Hur ska jag gå vidare med det här utan att framstå som en stalker som en del av er säger?

Släpp, glöm och gå vidare och låtsas som ingenting är mitt råd.
  • Anonym (hatar FB)

Naturligtvis vet min vän om att det har kommit flera taggar i helgen men vill alltså inte stå för det och låtsas som ingenting.

Slutsatsen borde väl vara att de inte ville ha med dig i helgen tyvärr. (en eller flera av dem)

Helt normalt att man inte vill ha med alla på allt hela tiden, men det var enklare innan FB fanns.

Hur du ska gå vidare? Enda alternativet du har är att släppa det, annars blir det bara fel. Om det upprepar sig, leta nya vänner.
  • Mrs D

Hur ska ni ha det? Jag ska fråga så jag vet men jag får inte fråga för att då verkar jag vara en stalker?

Vad jag vet är att jag inte ser några statusar och taggar alls längre på vännens egen vägg trots att jag ser taggarna på andras sidor. Jag ser inte hur svaret skulle kunna vara något annat än att jag har blivit blockerad från att se det men har jag fel så får ni gärna förklara hur det går till.

Jag frågade lite vad som hade hänt i helgen och fick ett par svar och så sa jag: Och inget av det taggades på fb? Vad ovanligt! Det brukar ju taggas hejvilt!

-Öh, ja, nej, jag tror inte det, fick jag till svar.

Som flera skrivit tidigare, det finns en inställning som gör att taggar och statusar inte visas på den egna väggen(den taggades vägg) men det visas i flödet för att den som gjort posten inte satt den som privat.
  • Anonym (.)

Om du är blockad så kan du inte se personens fb alls från ditt konto, då är det som att personens konto inte existerar.

• Anonym (ojoj)

Nu har jag skummat igenom dina inlägg ts men ärligt talat så hade jag nig försökt att bryta kontakten eller iaf dra mig undan från ngn som betedde sig som dig. du låter fixerad och inte riktigt stabil om jag ska vara ärlig. det finns ju olika sätt att ta upp saker och fråga till sina vänner och det låter som att du går fram ganska hårt där? Man kan ju fråga på ett mer avslappnat sätt och kanske säga att det verkar vara ngt med inställningen på fb för du får inte uppdateringar längre från personen 

Vi bor 1200 mil från varandra så det är inte så att det döljs för att slippa bjuda med mig. Tungan ute

Och du anonyma "ojoj" du tycker inte att du överdriver lite? Om jag säger till min nära kompis en gång i förbifarten att jag inte såg en specifik tagg och sen en gång till några veckor senare säger att jag inte ser några taggar alls på väggen hur gör det mig till "fixerad och inte stabil" och till någon man borde bryta kontakten med? Jag tror att det är du som har problem om du ser spöken i det.

Hur som helst vi har pratat om det och jag ska inte vara dold från att se saker och inte lagd i någon bekantgrupp men allt jag såg tills igår var kompisens egna statusar trots att sambon la upp 10 taggar i helgen som jag ser på sambons sida. I dag så ser jag inget alls på väggen förutom en ny kommentar som någon har lagt ut på kompisens vägg, allt annat är borta, precis hela väggen! Förvånad

Det är bara den här kompisens vägg som strular. Är det någon som har en aning om vad tusan det kan vara??? Jag har googlat och kollat på fb egna q&a men inte hittat några svar. I dag ser jag inget annat än foton som kompisen själv har tagit och en kommentar på väggen, vilka vännerna är men timeline är borta och den såg jag i går förutom taggar.

Finns det ingen som läser det här som har råkat ut för samma? Är det facebooks fel? Är jag blockerad trots allt från att se väggen och min kompis ljuger om det? Finns det ingen som vet? Det här är börjar bli väldigt störigt nu.

• Anonym (ojoj)

ja det har du kanske rätt i. Jag hade som sagt bara skummat lite och ser att det blev kanske lite hårt. Fick en uppfattning av att du lägger ner jättemkt energi och tankekraft på detta med fb, det var mest det som kändes "ostabilt" 

• Anonym (.)

Det finns lite olika alternativ på varför du inte kan se taggarna

Alt 1 Hennes sambo har blockerat dig

Alt 2 Du är i en bekantskapslista som begränsar de innehåll du kan se på hennes facebook

Alt 3 Det har blivit en bugg på facebook som du bara har märkt av på din hennes sida

Alt 4 Det mesta har inte hamnat under Höjdpunkter och har blivit ihopklumpade 

Svar på tråden Är jag blockad från personens vägg på fb?