• Anonym (Konstigt kanske?)

Är jag blockad från personens vägg på fb?

Är det någon som vet om jag har blivit blockad från att se vad som händer på personens vägg? Vi är fortfarande vänner så jag är inte borttagen och jag ser gamla saker på väggen men jag vet att personen har varit taggad av sitt barn i veckan (ser det på barnets sida) och att sambon har taggat också (syns på sambons sida) och nyss såg jag att personen har delat en länk på en video och det syns i flödet på första sidan men jag ser det inte på personens vägg. Jag måste vara blockad från att se allt nytt på väggen eller vad är det som händer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-17 20:52
    Om jag är blockad varför blocka mig från att se löjliga videos och sånt? Det är ju knappast privat och personligt. Jag trodde att jag stod den här personen väldigt nära.

• Svar på tråden Är jag blockad från personens vägg på fb?
  • Anonym (meh)

Det finns en inställning som gör att man måste manuellt acceptera att inlägg/bilder/statusar man blivit taggad i visas på ens sida. Därmed kan taggen vara på bilden men inte personens sida.

Mrs D skrev 2014-11-23 15:56:17 följande:
    Tycker också det låter som det.
    Och ts har du problemet aTT personen inte låter dig se vad som är på dennes vägg, fråga personen varför.
    Jag har frågat och personen påstod att jag inte var dold men jag tvivlar på det svaret ärligt talat.
    Dixie skrev 2014-11-23 16:06:46 följande:
    Jag har inställning på mitt fb konto att jag måste godkänna taggar innan de syns på min sida - kanske din vän har samma och har inte gått in och godkänt att det ska synas!? 
    Tvivlar på att sambon skulle tillåta det.   Dessutom frågade jag nyligen om en tagg från barnet som syntes på andra sidor men inte på min väns sida och fick till svar att den visst syns men det gör den ju inte.

Men om vi säger så här, om jag är blockad från att se sambons och andras inlägg/taggar skulle jag kunna se inläggen på sambons/andras sidor som jag gör just nu då? Dvs om sambon taggar min vän och tre personer till så ser jag taggen på dom andras sidor inkl sambons vägg men inte på min väns vägg. Betyder det att fb strular eller att min vän försöker dölja saker för mig? Jag tror det sista och då måste jag omvärdera vår vänskap. Obestämd

• Jomila
    Anonym (Konstigt kanske?) skrev 2014-11-23 16:20:15 följande:
    Jag har frågat och personen påstod att jag inte var dold men jag tvivlar på det svaret ärligt talat.
    Dixie skrev 2014-11-23 16:06:46 följande:Jag har inställning på mitt fb konto att jag måste godkänna taggar innan de syns på min sida - kanske din vän har samma och har inte gått in och godkänt att det ska synas!? 
    Tvivlar på att sambon skulle tillåta det. smile5.gif   Dessutom frågade jag nyligen om en tagg från barnet som syntes på andra sidor men inte på min väns sida och fick till svar att den visst syns men det gör den ju inte.

Men om vi säger så här, om jag är blockad från att se sambons och andras inlägg/taggar skulle jag kunna se inläggen på sambons/andras sidor som jag gör just nu då? Dvs om sambon taggar min vän och tre personer till så ser jag taggen på dom andras sidor inkl sambons vägg men inte på min väns vägg. Betyder det att fb strular eller att min vän försöker dölja saker för mig? Jag tror det sista och då måste jag omvärdera vår vänskap. Obestämd

Antagligen har personen den inställningen, att hon måste godkänna tagningen för att det ska synas på hennes vägg...men det syns alltså ändå på de andras, eftersom personen som har taggat tillåter det...hänger du med? :)

Om du måste omvärdera er vänskap utifrån vad som händer på Facebook så kanske den inte är så stark ändå?
    Jomila skrev 2014-11-23 17:36:40 följande:
    Antagligen har personen den inställningen, att hon måste godkänna tagningen för att det ska synas på hennes vägg...men det syns alltså ändå på de andras, eftersom personen som har taggat tillåter det...hänger du med? :)

Om du måste omvärdera er vänskap utifrån vad som händer på Facebook så kanske den inte är så stark ändå?
    Men det skulle ju gälla nya taggningar i så fall och nu är ju alla borta. Det är säkert mer än hundra taggningar från flera år tillbaka som saknas inkl dom nya som jag har sett på andras sidor sista veckorna.

Tycker du verkligen att det är så konstigt om jag skulle omvärdera vänskapen om någon som jag tror mig vara nära vän med irl och som ringer mig nästan varje dag plötsligt börjar gömma sitt liv för mig på fb? Varför ska vi vara vänner om jag inte ens får se sambons, barnens och andras taggar på vad dom har för sig?

Såg nu att jag inte heller kan se foton som min vän har blivit taggad i i fotoalbumet? Jag vet att det borde finnas massor av foton men dom enda jag kan se är dom som min vän själv har lagt upp. Jag måste ju vara dold för det också alltså? Varför skulle jag inte annars kunna se alla gamla foton som min vän har taggats i?

• Anonym (personlig, inte privat)
    Anonym (Konstigt kanske?) skrev 2014-11-24 00:21:09 följande:
    Men det skulle ju gälla nya taggningar i så fall och nu är ju alla borta. Det är säkert mer än hundra taggningar från flera år tillbaka som saknas inkl dom nya som jag har sett på andras sidor sista veckorna.

Tycker du verkligen att det är så konstigt om jag skulle omvärdera vänskapen om någon som jag tror mig vara nära vän med irl och som ringer mig nästan varje dag plötsligt börjar gömma sitt liv för mig på fb? Varför ska vi vara vänner om jag inte ens får se sambons, barnens och andras taggar på vad dom har för sig?

Såg nu att jag inte heller kan se foton som min vän har blivit taggad i i fotoalbumet? Jag vet att det borde finnas massor av foton men dom enda jag kan se är dom som min vän själv har lagt upp. Jag måste ju vara dold för det också alltså? Varför skulle jag inte annars kunna se alla gamla foton som min vän har taggats i?
    Om hon ringer dig nästan varje dag skulle jag ifall jag var i ditt ställe gå mer på den detaljen, än på hennes förehavanden på facebook.

Tittade på andra vänners fotoflik och då när man trycker på foton så står det ju: Foton av Carolin (andras foton) Carolins foton (egna) och Album. Så hade alla utom min vän och där finns det bara egna foton och alltså inga foton som andra har tagit av min vän. Så jag måste ju vara blockerad från att se dom också alltså? Det kan ju bara inte vara ett sammanträffande att den fliken har försvunnit av misstag och alla taggar som någonsin har funnits på bara en väns sida om det skulle vara ett fb-fel. Och jag tror inte en sekund på att ingen får tagga plötsligt och att vännen skulle ha raderat alla gamla foton.

Anonym (personlig, inte privat) skrev 2014-11-24 00:33:01 följande:
    Om hon ringer dig nästan varje dag skulle jag ifall jag var i ditt ställe gå mer på den detaljen, än på hennes förehavanden på facebook.
    Är jag verkligen ensam om att tycka att om man nu är så bra vänner att man hörs nästan varje dag så ska man väl för tusan inte dölja livet på fb för den vännen? Varför prata med mig så ofta om jag inte ens får se att dom åt middag i stan i kväll och gick på julmarknad i går eller vad tusan som nu har hänt i deras liv? Är jag verkligen orimlig?
    Anonym (Konstigt kanske?) skrev 2014-11-24 00:37:15 följande:
    Är jag verkligen ensam om att tycka att om man nu är så bra vänner att man hörs nästan varje dag så ska man väl för tusan inte dölja livet på fb för den vännen? Varför prata med mig så ofta om jag inte ens får se att dom åt middag i stan i kväll och gick på julmarknad i går eller vad tusan som nu har hänt i deras liv? Är jag verkligen orimlig?
    Men du har ju bestämt att hon har blockat dig, fastän det kan finnas hundra andra förklaringar till varför du inte ser det som finns på hennes sida. Är detta väldigt viktigt för dig, så red ut det med henne, med viss risk för att hon kommer att tycka att du har stalker-tendenser. Som sagt, om ni hörs nästan varenda dag får du antagligen redan ta del av all viktig information om hennes liv så att säga first hand? Skit i facebook!
    Anonym (personlig, inte privat) skrev 2014-11-24 00:45:09 följande:
    Men du har ju bestämt att hon har blockat dig, fastän det kan finnas hundra andra förklaringar till varför du inte ser det som finns på hennes sida. Är detta väldigt viktigt för dig, så red ut det med henne, med viss risk för att hon kommer att tycka att du har stalker-tendenser. Som sagt, om ni hörs nästan varenda dag får du antagligen redan ta del av all viktig information om hennes liv så att säga first hand? Skit i facebook!
    Jag har inte alls bestämt mig för att jag är blockad men det verkar ju onekligen så eller hur??? Ett alternativ ni skrev var att vännen kanske vill godkänna taggar och visst, men då skulle ju knappast hundra stycken ha försvunnit från flera år tillbaka? Jag kan inte heller se taggade foton längre utan bara vännens egna foton. Alla andra fb-vänners sidor är helt som vanligt så det lär ju inte vara facebooks fel alltså.

Jag frågade lite löst förra veckan och fick till svar att jag inte var blockad och att taggen jag frågade om syntes på sidan fast jag inte kunde se den. Jag släppte det då men varför skulle jag ses som en stalker om jag frågar varför alla taggar har försvunnit? Är det så illa att man inte kan fråga det vänner emellan utan att ses som en stalker? Allvarligt? Ingen blir väl gladare än jag om jag inte är blockad men kan ni ärligt säga att det inte verkar som att jag är det?
    Anonym (Konstigt kanske?) skrev 2014-11-24 00:54:21 följande:
    Jag har inte alls bestämt mig för att jag är blockad men det verkar ju onekligen så eller hur??? Ett alternativ ni skrev var att vännen kanske vill godkänna taggar och visst, men då skulle ju knappast hundra stycken ha försvunnit från flera år tillbaka? Jag kan inte heller se taggade foton längre utan bara vännens egna foton. Alla andra fb-vänners sidor är helt som vanligt så det lär ju inte vara facebooks fel alltså.

Jag frågade lite löst förra veckan och fick till svar att jag inte var blockad och att taggen jag frågade om syntes på sidan fast jag inte kunde se den. Jag släppte det då men varför skulle jag ses som en stalker om jag frågar varför alla taggar har försvunnit? Är det så illa att man inte kan fråga det vänner emellan utan att ses som en stalker? Allvarligt? Ingen blir väl gladare än jag om jag inte är blockad men kan ni ärligt säga att det inte verkar som att jag är det?
    Stalker kanske är fel uttryck, men jag kom inte på något bättre i stunden. Eftersom du har frågat henne och hon har intygat att du inte är blockad, ser det snyggare ut om du faktiskt tar hennes ord för sanning och litar på henne, och släpper det här nu. Annars är jag rädd att du kommer att alienera henne.
Svar på tråden Är jag blockad från personens vägg på fb?