• Anonym (Konstigt kanske?)

Är jag blockad från personens vägg på fb?

Är det någon som vet om jag har blivit blockad från att se vad som händer på personens vägg? Vi är fortfarande vänner så jag är inte borttagen och jag ser gamla saker på väggen men jag vet att personen har varit taggad av sitt barn i veckan (ser det på barnets sida) och att sambon har taggat också (syns på sambons sida) och nyss såg jag att personen har delat en länk på en video och det syns i flödet på första sidan men jag ser det inte på personens vägg. Jag måste vara blockad från att se allt nytt på väggen eller vad är det som händer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-17 20:52
    Om jag är blockad varför blocka mig från att se löjliga videos och sånt? Det är ju knappast privat och personligt. Jag trodde att jag stod den här personen väldigt nära.

• Svar på tråden Är jag blockad från personens vägg på fb?
    neverpreggo skrev 2014-11-23 02:13:47 följande:
    Eller så har FB bara gjort någon ändring som de jämt gör. Jag får knappt upp inlägg av någon på min feed utan mest grupper men får upp en persons alla inlägg&taggar. Kan du se det på andras sidor verkar det inte vara dolt för dig.
    Men om du går in på dina vänners sidor ser du taggar och statusar på deras väggar då även om du inte ser dom i news feed? Fattar inte varför jag skulle se taggarna på folks sidor som jag inte ens är vän med men inte på min väns egen vägg?
  • Spagettimonstret
    Anonym (Konstigt kanske?) skrev 2014-11-23 02:14:03 följande:
    Må dåligt vet jag inte men visst blir jag lite konfunderad över personens beteende eftersom att vi ska vara såna bundisar enligt personen.

Är det någon som vet med säkerhet om jag är blockad från att se nya saker på väggen? Jag ser bara allt gammalt nu och inte minst 4-5 nya taggar som jag vet existerar. Det här började för 2-3 veckor sen.
    Märkte nu att jag varken lagt till min mor eller bästisarna i nära vänner.

Försök att inte ta det så allvarligt - det är bara facebook. Man kan ju inte utesluta tekniskt strul heller.

Angående videon som syns i flödet men inte på väggen, kan det vara så att din vän delat videon på en annan persons vägg? Då tror jag att den bara finns på den andra personens vägg och i nyhetsflödet (men alltså inte hos den som postade).
  • Jomila

Kan ju vara så att personen valt att hon/han måste godkänna taggningar först innan de hamnar på dennes vägg...då syns de på det sättet du säger, på de som taggats väggar men inte på hans/hennes vägg fören denne godkänt. Vad gäller videos och annat delat vet jag inte. Varför inte fråga personen det gäller? :)

Nu har jag kollat igenom personens vägg långt tillbaka och alla taggar som är gjorda av sambon är borta, även dom långt tillbaka i tiden som jag vet har funnits där!

I helgen har sambon gjort flera taggningar som syns på sambons egen sida men inte på min "väns" sida. Och alla gamla inlägg från sambon är borta också! Betyder det att jag har blivit blockad att se sambons taggar och allt sambon skriver? Men jag ser det ju på sambons sida. Tungan ute

• Anonym (Blomma)
    Anonym (Konstigt kanske?) skrev 2014-11-23 15:12:37 följande:

Nu har jag kollat igenom personens vägg långt tillbaka och alla taggar som är gjorda av sambon är borta, även dom långt tillbaka i tiden som jag vet har funnits där!

I helgen har sambon gjort flera taggningar som syns på sambons egen sida men inte på min "väns" sida. Och alla gamla inlägg från sambon är borta också! Betyder det att jag har blivit blockad att se sambons taggar och allt sambon skriver? Men jag ser det ju på sambons sida.

Hur gamla är ni och hur ofta skriver ni på fb egentligen? Flera gånger på en helg?
  • Anonym (personlig, inte privat)

Varje gång jag läser en sån här tråd blir jag övertygad om att facebook är djävulens påfund.

Man måste inse att det som pågår på facebook inte står i direkt relation till det verkliga livet, och inte döma ens relation på grundval av någon annan människas mer eller mindre slumpmässiga inställningar.

Min egen hållning är att man inte sorterar in sina facebookvänner i olika fack. Allt jag lägger ut på min facebooksida står jag för. Det är personligt, men inte privat, och vem som helst som jag har accepterat som "vän" får ta del av det. Och så håller jag inte på och taggar människor, eller lägger ut bilder på andra hur som helst, eftersom jag anser att var och en måste få bestämma i vilken utsträckning man delar med sig av sitt liv på facebook. 

Anonym (Blomma) skrev 2014-11-23 15:20:48 följande:
    Hur gamla är ni och hur ofta skriver ni på fb egentligen? Flera gånger på en helg?
    Jag skriver kanske fyra gånger om året och min vän 1-2 gånger i månaden, sammanlagt och rent allmänt då och inte till varandra. Vännens sambo taggar och lägger upp saker på min väns vägg minst 5 gånger i veckan och om det är något speciellt som en resa eller något så kan det lätt vara 5 taggar om dagen. 8 taggar en vanlig helg är inte ovanligt från sambon. Vi är med andra ord ganska normala men inte sambon...

• Mrs D
    Oklok skrev 2014-11-17 23:42:19 följande:

Person kanske bara har valt att inläggen inte ska visas på sin tidslinje?

Då syns det överallt förutom på sin egen tidslinje, då kan ingen se inläggen där.

Tycker också det låter som det.

Och ts har du problemet aTT personen inte låter dig se vad som är på dennes vägg, fråga personen varför.
  • Dixie
    Anonym (Konstigt kanske?) skrev 2014-11-23 01:50:24 följande:

Sent omsider såg jag era svar. Skäms Jag vet att personen är taggad flera gånger av olika personer men jag kan inte se det på dennes vägg.

Om jag går in och tittar på den som taggars vägg så står det något i stil med att "statusen delas med den som är taggads vänner" och alltså borde jag se taggen på dennes vägg men det gör jag inte.

Jag har inställning på mitt fb konto att jag måste godkänna taggar innan de syns på min sida - kanske din vän har samma och har inte gått in och godkänt att det ska synas!? 
  • Anonym (personlig, inte privat)
    Dixie skrev 2014-11-23 16:06:46 följande:
    Jag har inställning på mitt fb konto att jag måste godkänna taggar innan de syns på min sida - kanske din vän har samma och har inte gått in och godkänt att det ska synas!? 
    Det låter som en trovärdig förklaring tycker jag.
Svar på tråden Är jag blockad från personens vägg på fb?