• Anonym (Konstigt kanske?)

Är jag blockad från personens vägg på fb?

Är det någon som vet om jag har blivit blockad från att se vad som händer på personens vägg? Vi är fortfarande vänner så jag är inte borttagen och jag ser gamla saker på väggen men jag vet att personen har varit taggad av sitt barn i veckan (ser det på barnets sida) och att sambon har taggat också (syns på sambons sida) och nyss såg jag att personen har delat en länk på en video och det syns i flödet på första sidan men jag ser det inte på personens vägg. Jag måste vara blockad från att se allt nytt på väggen eller vad är det som händer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-17 20:52
    Om jag är blockad varför blocka mig från att se löjliga videos och sånt? Det är ju knappast privat och personligt. Jag trodde att jag stod den här personen väldigt nära.

• Svar på tråden Är jag blockad från personens vägg på fb?

Inte för att någon har svarat än men jag kom på en till sak och det är att om jag är blockerad från att se nya statusar/taggar/länkar på personens vägg hur kommer det sig att dom dyker upp i nyhetsflödet då? Dom borde väl vara osynliga för mig där också i så fall?

Finns det ingen som vet hur det kan tänkas ligga till?

• Anonym (facebook)

Du kan inte vara vän med någon om de har blockat dig. Om de däremot dolt inlägg för dig på sin wall så kan du inte se det men då bör du inte kunna se de i flödet heller. Kan det vara så att det är facebook som klantar till de? Ibland händer det, har det inte gjort så med någon annan du har på vänlistan? Annars kan personen själv ha inställningar så att allt inte syns på loggen.

• Oklok

Person kanske bara har valt att inläggen inte ska visas på sin tidslinje?

Då syns det överallt förutom på sin egen tidslinje, då kan ingen se inläggen där.

Sent omsider såg jag era svar. Skäms Jag vet att personen är taggad flera gånger av olika personer men jag kan inte se det på dennes vägg.

Om jag går in och tittar på den som taggars vägg så står det något i stil med att "statusen delas med den som är taggads vänner" och alltså borde jag se taggen på dennes vägg men det gör jag inte.

Med andra ord så kan jag se på flera personers väggar att dom har taggat personen men jag ser det inte på vederbörandes vägg. Alltså måste personen ha dolt allt för mig eller? Det borde finnas åtminstone 4-5 taggar, som jag vet om, för att jag ser dom på andras väggar  men jag ser inget på personens vägg och jag tror inte att personen har börjat neka taggar plötsligt eller skulle neka dom som kommer från barnen t ex. Obestämd

• Spagettimonstret

Man kan dela in sina vänner i bland annat nära vänner, vanliga vänner och bekanta på facebook. Och så kan man välja ifall olika saker ska synas enbart för nära vänner etc. Så det kan helt enkelt vara att personen i fråga mer privat av sig än barnet och vill inte dela med sig av allt till alla. Det behöver alltså inte vara något personligt.

Spagettimonstret skrev 2014-11-23 01:55:09 följande:
    Man kan dela in sina vänner i bland annat nära vänner, vanliga vänner och bekanta på facebook. Och så kan man välja ifall olika saker ska synas enbart för nära vänner etc. Så det kan helt enkelt vara att personen i fråga mer privat av sig än barnet och vill inte dela med sig av allt till alla. Det behöver alltså inte vara något personligt.
    Vi ska se om jag fattar rätt. Jag kan ha blivit indelad i någon "bekantgrupp" och då får jag inte se allt fast jag har sett allt förut? Förut har jag fått se alla taggar från sambo, barn, kompisar m fl men nu har jag inte sett något på flera veckor fast jag vet att personen är taggad. Personen hävdar att jag inte har blivit dold men visst tusan är det en lögn? Vi är nära vänner irl (trodde jag) men tydligen inte så nära att jag får se statusar på fb längre. Det kan ju inte vara ett sammanträffande att jag ser taggarna på andras sidor men inte vederbörandes egen sida. Obestämd

• Anonym (hatar FB)

Får FB dig att må dåligt i och med dessa funderingar TS?

• neverpreggo

Eller så har FB bara gjort någon ändring som de jämt gör. Jag får knappt upp inlägg av någon på min feed utan mest grupper men får upp en persons alla inlägg&taggar. Kan du se det på andras sidor verkar det inte vara dolt för dig.

Anonym (hatar FB) skrev 2014-11-23 02:08:38 följande:
    Får FB dig att må dåligt i och med dessa funderingar TS?
    Må dåligt vet jag inte men visst blir jag lite konfunderad över personens beteende eftersom att vi ska vara såna bundisar enligt personen.

Är det någon som vet med säkerhet om jag är blockad från att se nya saker på väggen? Jag ser bara allt gammalt nu och inte minst 4-5 nya taggar som jag vet existerar. Det här började för 2-3 veckor sen.
Svar på tråden Är jag blockad från personens vägg på fb?