Samsover du med ditt barn?
Hur ser det ut hos dig under nätterna?
Sover ditt barn i din säng eller i egen?
Rösta och diskutera gärna för- och nackdelar i tråden.
Hur ser det ut hos dig under nätterna?
Sover ditt barn i din säng eller i egen?
Rösta och diskutera gärna för- och nackdelar i tråden.
Samsov med mitt barn tills han var 10 år. Speciellt under småbarnåren gav detta mest sömn hos hela familjen.
Japp alltid! Hon är 3,5 månad och tänker fortsätta till hon inte vill längre.
Har två tjejer som är 12 och 7. Dom har alltid sovit med mig, oss när jag va sambo. Äldsta sluta sova i min säng för ett par år sedan men visst händer det fortfarande.
Dom får sova med mig så länge dom vill.
Nej, kan inte sova med massa personer i sängen. Nog jobbigt med min man som vänder på sig 3ggr/minuten om nätterna... Dessutom gillar jag att ha lite "space" och det går ej med barn ...
Ibland.
Minstingen har en spjälsäng intill vår säng med höjd botten så ligger hon i den är hennes madrass i höjd med vår. Ibland somnar vi båda vid amning. Ibland lyfter jag över henne till egen säng eftersom jag sover bättre då. De större (3 resp 6 år) somnar i egna rum men kommer till oss om de vaknar och vill. Kan bli lite trångt om alla är i sängen samtidigt men det händer, tack och lov, väldigt sällan.
Nej, barnen har haft egen säng ifrån start. Jag ammade andra barnet i ca 3 mån och då sov han i min säng efter första amningen på natten. Lättare att bara lägga honom vid bröstet på natten. Vi har alltid lagt barnen i egna sängar när de ska sova.
Mina barn är 4 år resp 2,5 år.
Nej, barnen har haft egen säng ifrån start. Jag ammade andra barnet i ca 3 mån och då sov han i min säng efter första amningen på natten. Lättare att bara lägga honom vid bröstet på natten. Vi har alltid lagt barnen i egna sängar när de ska sova.
Nej som regel inte men händer ibland att minsta hamnar där om han har svårt att somna om i själsängen och jag hellre vill ligga ned än stå dock kan jag inte sova då så det är inget vidare.