Samsover du med ditt barn?
Hur ser det ut hos dig under nätterna?
Sover ditt barn i din säng eller i egen?
Rösta och diskutera gärna för- och nackdelar i tråden.
Hur ser det ut hos dig under nätterna?
Sover ditt barn i din säng eller i egen?
Rösta och diskutera gärna för- och nackdelar i tråden.
Gör det för min skyll jag behver den varma mysiga känslan jag får av barnet och hålla om på natten plus att jag har litet boende inte plats , fördelen är att vi ger varandra trygghet och värme, nackdelen att det blir svårt att vänja av sen och barnet kommer springa in på natten hos en den dagen det ska sova själv .
Nej, gör inte och har aldrig gjort det förutom någon enstaka gång när barnet varit sjukt eller mycket oroligt (vilket nästan aldrig hänt).
Bonusbarn som är 4 och 8 år vill gärna samsova, det slutar mest med att jag flyttar in till någon av deras sängar och de får sova med sin pappa. Oftast somnar de bara i vår säng och sedan flyttar vi över dem till sina egna.
Anledningen till att jag inte samsover är att dels har jag aldrig haft ett barn som behövt det (och jag är av den åsikten att barn ska somna lyckliga och trygga i sina egna sängar om föräldern inte pallar att samsova) och dels att jag verkligen inte kan sova om jag inte får ligga fritt i sängen, gäller även min egen sambo. Vi delar säng men att sova sked funkar inte så bra, jag sover dåligt av det och han bra så vi kompromissar. Vardagar sover vi ifred och lediga dagar tar vi oss lite sämre sömn för att få det mysigare.
Hos oss sover bebisen i egen säng jämte vår säng, men visst har det hänt att han somnat i vår säng några gånger. Alla barnen har sovit i spjälsäng som bebisar, främst för att vi varit rädda för att rulla över dem...
6-åringen "sover över" som han säger, kanske 1 natt i veckan för att det är mysigt eller pga. mardrömmar. Oftast vill han dock sova hos storebror som läser sagor mitt i natten om man ber honom, jäkla ungar till att vara uppe hela nätterna. Han började sova ensam samtidigt som storebror, så när han var runt 16 månader.
9-åringen sov hos oss tills han var 4 mer eller mindre. Han gick och la sig i sin egen säng men kom över någon gång under natten nästan varje natt när han var 2-4. Vi tyckte alla att det var mysigast så.
Om jag ska vara ärligt trivs jag allra bäst med att sova jämte mina barn, längtar tills jag vågar ha minstingen i sängen...
Har en 6 månaders bebis som alltid sover i vår säng då det är mysigt och smidigt, orkar inte gå upp för att stoppa in nappen som hon spottar ut i sömnen (hon sover hela nätter). Sonen är 8 år och drömmer mardrömmar ibland och kommer då in till oss, men det är lite för trångt så då får sambon gå med honom in och sova i hans säng.
Ja, jag samsover med min fyraåring.
Ja så länge de ville det själva. Sonen sluta vi 8 år och dottern kommer ibland och är 7 år. De har fått välja själv.
8-12 år? Ska ni läsa godnatt-sagor när dom är 16 också eller?
Tror inte min son hade velat de.Han är 21 år.
Har två små herrar på var sin sida nästan alla nätter.,på helgerna är deras pappa hemma..då är jag omringad av 3 killar. De har sina sängar i onödan...o jag är lycklig lottad som har tre riktig snygga killar i min säng :) barnen är 16 mån och 2,5 år.
I början av natten inte... men framåt morgonen så har det ändrat sig...