Inlägg från: Limaliie |Visa alla inlägg
  • Limaliie

Samsover du med ditt barn?

Japp alltid! Hon är 3,5 månad och tänker fortsätta till hon inte vill längre.

• Limaliie
    Deelicious skrev 2014-11-18 13:53:50 följande:
    fast man bör ju inte sova i samma säng med så små barn. Ökar risken för PSD.. Däremot kan man ha barnet i en säng bredvid sin egen och ta upp det när det gråter på natten.
    Samsover man säkert är det ingen fara!
  • Limaliie
    Anonym (mamman) skrev 2014-11-18 21:48:39 följande:

mina barn har sovit i egen säng från första början. Mindre risk för plötslig spädbarnsdöd, jag själv sover bättre och det är tryggare. Men de har legat i sina sängar i vårt rum fram till ca 1-årsdagen. Första tiden mycket nära, så jag når med handen. de har fått gå upp  och äta så mycket de velat och har självklart fått somna vår famn när de vaknat, men har försökt lägga tillbaka dem. 

Jag skulle aldrig kunna sova med ett nyfött barn i min säng. Jag har varit med om för mycket för att tycka att det är ok. Skulle aldrig förlåta mig. Att gå upp, plocka upp lillen och amma och sedan lägga tillbaka är ingen big deal!

ingen big deal? Jass`å! Min dotter vägrar sova ensam, då ska hon inte behöva göra det.
  • Limaliie
    Anonym (eh nej...) skrev 2014-11-19 16:12:32 följande:

Nej det gör jag inte... Har hänt nån enstaka gång men jag sa att de måste lära sig sova i sin egen säng och dom gnällde i början men nu sover dom gott och tryggt där :) Tror att det är bra att skapa trygghet UTANFÖR förälderns varma omfamning. Man måste kunna känna trygghet i sig själv också.

Hoppas du skämtar.
  • Limaliie
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-11-22 14:02:46 följande:
    Tänkte ha babynest för säkerhets skull.
    Inte i vattensängen hoppas jag!?!
  • Limaliie

Måste ärligt säga jag tänkte "vem har vattensäng" nuförtiden men det har inte med saken att göra. Dock hade jag investerat i en riktig säng för du kommer förmodligen tröttna på att springa upp i soffan hela nätterna,särskilt de nätter bebisen vaknar en gång i timman.

Man tror mkt innan man får bebisen, när den väl är här blir det mesta annorlunda.

• Limaliie
    Donum skrev 2014-11-25 21:11:39 följande:
    Men det är väl en kant på babynestet?

Om barnet ska ligga i, hur ska du då kunna ligga och amma?
    Ja precis,det går ju knappast,

Hm du får nog tänka om Längtans! Kan ju även vara så att liten vägrar sova själv från början, många som gör och vad gör ni då?
  • Limaliie

Är ju inte meningen du ska må dåligt men faktum är att man måste vara lite realistisk. Kanske en ny säng hade varit bättre än det ni köpte för flera tusen.

• Limaliie

Fast har ni gett flera tusen för den kanske ni gett i överpris.

Svar på tråden Samsover du med ditt barn?