• Habbahabba

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Hej, jag undrar varför svenska folket är så PK när det gäller invandring!

* Varför är det fel att begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på sjukvård, skolor, försvar m.m.?

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

* Varför vill inte svenskarna gå med i NATO när övriga nordiska länder gjort det?

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.
    * Hur skulle sverige ingripa om något sånt hände? (Det svenska försvaret är ju ett riktigt dåligt skämt)

Svenskar som älskar att "öppna sina hjärtan" verkar bara vara rädda för att bli kallade rasister. Varför är det fel att säga nej till invandring? Det har inget med rasism att göra. Det handlar om att ta hand om folket som bor här i förstahand. (Eller ska vi komma i andrahand tycker ni?) (Dessutom öppnar man bara upp sina plånböcker och gränser så att folk kan komma hit och hugga halsen av oss så småning om)
    Sverige blundar för de riktiga problemen i världen och bryr sig bara om pappamånader, cykelbanor och femisintskit osv.

Såå förklara gärna för mig. Varför är svenskarna så PK?

mvh HabbaHabba

• Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?
  • DaveAIK

Vi har tyvärr i denna tid en kultur som förintar vårt eget land och identitet steg för steg.

Det är viktigt idag stå upp och säga att vi inte vill ha massinvandring.
    Ett total stopp för all invandring utanför Europa är helt nödvändigt för Sverige.

Vi tar in massivt av folk från de mest primitiva kulturerna vilket såklart är väldigt skadligt för vårt land.

• Sensitiveguy
    DaveAIK skrev 2014-11-07 15:29:05 följande:

Det är viktigt idag stå upp och säga att vi inte vill ha massinvandring.

Vilka är dessa "vi", menar du?
  • FiaMedFunkk
    Digestive skrev 2014-11-07 00:46:16 följande:
    Så, vad beror det på då, enligt egen analys?
    Finns ju en rad faktorer. Utbildningsgrad, val av yrke, antal år i arbetslivet. Hur man fördelar föräldraledighet med mera.

Om man inte tror att dessa faktorer spelar roll, så bör man verkligen fundera lite till.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 15:51:06 följande:

Vilket givande inlägg. Fanns det något du ville säga?

"Live as you learn".
  • Digestive
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 15:48:51 följande:

Finns ju en rad faktorer. Utbildningsgrad, val av yrke, antal år i arbetslivet. Hur man fördelar föräldraledighet med mera.

Om man inte tror att dessa faktorer spelar roll, så bör man verkligen fundera lite till.

Ja, det ska inte behövas mycket eftertanke för att dessa faktorer ska nämnas. Även attityd vid löneförhandlingar lär spela in. Just utbildning ter sig dock främmande, då kvinnor, rent generellt, både har bättre skolresultat samt längre studier bakom sig.

Hur som helst så kan behovet av ökat ekonomiskt stöd för ensamstående föräldar, ses som aktuellt. Löner känns dock som ett område där eventuella skillnader får luckras upp av folket själva, för att goda förändringar ska bestå. Tror inte att politiken kan lösa allt, utan politiska styrmedel har snarare sin nytta i de fallen där samhällets utförande i sig gör livet svårare för en del (som i fallet ensamstående föräldrar - oavsett fysisk könstillhörighet hos föräldern, såklart). Gillade dock Alliansens morot kring föräldraledigheten (att ju mer jämlikt föräldraledigheten togs ut, dessto mer pengar fick föräldrarna totalt), sådana politiska styrmedel kan snabba på både en jämställd mentalitet som process. Tyvärr har den moroten plockats bort mot ytterligare en öronmärkt månad föräldraledighet åt båda, istället..
  • FiaMedFunkk
    Digestive skrev 2014-11-07 17:53:45 följande:
    Ja, det ska inte behövas mycket eftertanke för att dessa faktorer ska nämnas. Även attityd vid löneförhandlingar lär spela in. Just utbildning ter sig dock främmande, då kvinnor, rent generellt, både har bättre skolresultat samt längre studier bakom sig.

Hur som helst så kan behovet av ökat ekonomiskt stöd för ensamstående föräldar, ses som aktuellt. Löner känns dock som ett område där eventuella skillnader får luckras upp av folket själva, för att goda förändringar ska bestå. Tror inte att politiken kan lösa allt, utan politiska styrmedel har snarare sin nytta i de fallen där samhällets utförande i sig gör livet svårare för en del (som i fallet ensamstående föräldrar - oavsett fysisk könstillhörighet hos föräldern, såklart). Gillade dock Alliansens morot kring föräldraledigheten (att ju mer jämlikt föräldraledigheten togs ut, dessto mer pengar fick föräldrarna totalt), sådana politiska styrmedel kan snabba på både en jämställd mentalitet som process. Tyvärr har den moroten plockats bort mot ytterligare en öronmärkt månad föräldraledighet åt båda, istället..
    Det här är ju dock ett just en sådan faktor som ger ett felaktigt resultat i mätdata. Detta gäller ju de senare generationerna, medans de äldre troligtvis inte alls passar in i den mallen. Samtidigt så är det många äldre i yrkeslivet.

Så det finns ju enorma problem i mätdatan och således får man ett ganska missvisande resultat. Men det är ju precis vad man vill.
  • pellepelle
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 19:49:27 följande:
    Alltså om du verkligen anser att HBQT-personer ska få åka till månen, så är det inte PK. Men om du anser de egentligen inte ska få det, men inte vågar säga det, så är du PK.

Men givetvis är det inte helt så enkelt. Man måste även se till anledningen till en persons åsikter. Tycker hen så för att det är gruppbeteende, för att man måste, eller för att man blivit indoktrinerad.

.......

Okej, för att sammanfatta inlägget: PK.

Kvinnor och män har samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter. Att du verkar tro att det inte är så betyder att du antagit och anammat åsikter från media och/eller andra källor som inte alls förstår samhället.

Därav kan man stämpla dig som PK. Du vet inte varför du tycker som du gör, fast vi redan har världens mest jämlika samhälle.

Jag vill träffa dig. Hålla om dig. Se till att du andas och trösta dig lite känner jag.

Du gör så härliga tankevurpor att det är nästan gulligt. Du slår ifrån dig med ett slagträ mejslat av "indoktrinering" fast från Avpixlat och Storkens nyheter utan att du vet om att du gör det.

Först. Att ta för givet att jag tror att något inte är på ett visst sätt för att jag har en åsikt om att det borde vara så är att säga att man inte kan ha en åsikt om att en faktor i samhället är som den ska vara. Att för att jag anser att det ska finnas föräldrapenning så tror jag inte att det är så...

Men - i detta fall har du delvis rätt. Jag är dock medveten om att det i teorin och enligt de lagar som finns är samma förutsättningar för både män och kvinnor. Jag och du ser också samma faktauppgifter kring löner, styrelseposter, våld i hemmet, sexuella trakasserier och liknande. Sen är det ju upp till var och en att analysera teorin med fakta för att skaffa sig en ÅSIKT.

Jag anser att män och kvinnor i praktiken inte har samma förutsättningar i samhället. Det gör du. Det skiljer oss åt. Men jag får ju min fakta från samma ställe dom du.

Och jag vet mycket väl varför jag tycker som jag gör. Och det har inte med media att göra det har med fakta om verkligheten att göra....

Och själv då. Varför är du då arg på jämställdhetsivrare. Förlorat jobbet till en kvinna?
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?