• Habbahabba

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Hej, jag undrar varför svenska folket är så PK när det gäller invandring!

* Varför är det fel att begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på sjukvård, skolor, försvar m.m.?

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

* Varför vill inte svenskarna gå med i NATO när övriga nordiska länder gjort det?

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.
    * Hur skulle sverige ingripa om något sånt hände? (Det svenska försvaret är ju ett riktigt dåligt skämt)

Svenskar som älskar att "öppna sina hjärtan" verkar bara vara rädda för att bli kallade rasister. Varför är det fel att säga nej till invandring? Det har inget med rasism att göra. Det handlar om att ta hand om folket som bor här i förstahand. (Eller ska vi komma i andrahand tycker ni?) (Dessutom öppnar man bara upp sina plånböcker och gränser så att folk kan komma hit och hugga halsen av oss så småning om)
    Sverige blundar för de riktiga problemen i världen och bryr sig bara om pappamånader, cykelbanor och femisintskit osv.

Såå förklara gärna för mig. Varför är svenskarna så PK?

mvh HabbaHabba

• Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?
  • Biffus
    lennart skrev 2014-11-07 20:06:42 följande:
    Vafan, vi vill ha riktiga källhänvisningar, har du inte det?
    Jag tror inte att avpixlat skriver kritiska saker om SD, så jag kan inte ge en SD-godkänd källa på det... Drömmer
  • Gert
    Biffus skrev 2014-11-07 20:24:44 följande:
    Jag tror inte att avpixlat skriver kritiska saker om SD, så jag kan inte ge en SD-godkänd källa på det... Drömmer
    Hur går det med FN-rapporten?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Biffus
    Gert skrev 2014-11-07 20:29:22 följande:
    Hur går det med FN-rapporten?
    Jag har redan skrivit att jag inte tänker ge sådana källor förrän jag har sett en motpart (SD:are) som använder en riktig källa, som styrker dennes påstående. Det har inte hänt. 
  • Digestive
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 19:35:54 följande:

Det här är ju dock ett just en sådan faktor som ger ett felaktigt resultat i mätdata. Detta gäller ju de senare generationerna, medans de äldre troligtvis inte alls passar in i den mallen. Samtidigt så är det många äldre i yrkeslivet.

Så det finns ju enorma problem i mätdatan och således får man ett ganska missvisande resultat. Men det är ju precis vad man vill.

Absolut, svår att mäta och överblicka. Det hör väl dock till de "senaste rönen" på utbildningsområdet i allmänhet.

Nu antas det fantastiskt mycket. Finns det något som pekar på direkt felaktig mätdata, mer än random lekmans utsaga då? Svårigheter med att mäta, visst, men har man inte ens inblick i hur man har mätt eller vad man har tagit hänsyn till, så ska man nog inte åberopa både felaktigheter och dolda agendor hur som helst.

Börjar tröttna på Kreti och Pleti som skjuter "sanningar" från höften i ämnet feminism.
  • Gert
    lennart skrev 2014-11-07 20:50:23 följande:
    Fn är väl ingen tillförlitlig källa, skulle kunna vara orsaken till varför den uteblev, eller nja, vid närmare eftertanke så var det nog inte det Glad
    Precis! Skrattande
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FiaMedFunkk
    pellepelle skrev 2014-11-07 20:12:56 följande:

Jag vill träffa dig. Hålla om dig. Se till att du andas och trösta dig lite känner jag.

Du gör så härliga tankevurpor att det är nästan gulligt. Du slår ifrån dig med ett slagträ mejslat av "indoktrinering" fast från Avpixlat och Storkens nyheter utan att du vet om att du gör det.

Först. Att ta för givet att jag tror att något inte är på ett visst sätt för att jag har en åsikt om att det borde vara så är att säga att man inte kan ha en åsikt om att en faktor i samhället är som den ska vara. Att för att jag anser att det ska finnas föräldrapenning så tror jag inte att det är så...

Men - i detta fall har du delvis rätt. Jag är dock medveten om att det i teorin och enligt de lagar som finns är samma förutsättningar för både män och kvinnor. Jag och du ser också samma faktauppgifter kring löner, styrelseposter, våld i hemmet, sexuella trakasserier och liknande. Sen är det ju upp till var och en att analysera teorin med fakta för att skaffa sig en ÅSIKT.

Jag anser att män och kvinnor i praktiken inte har samma förutsättningar i samhället. Det gör du. Det skiljer oss åt. Men jag får ju min fakta från samma ställe dom du.

Och jag vet mycket väl varför jag tycker som jag gör. Och det har inte med media att göra det har med fakta om verkligheten att göra....

Och själv då. Varför är du då arg på jämställdhetsivrare. Förlorat jobbet till en kvinna?
    Du gör precis samma misstag som dina meningsfränder. Ni gör bort er gång på gång. 

Jag har aldrig, och kommer aldrig, att länk till eller ens diskutera storkens nyheter.
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-07 20:38:57 följande:
    Jag har redan skrivit att jag inte tänker ge sådana källor förrän jag har sett en motpart (SD:are) som använder en riktig källa, som styrker dennes påstående. Det har inte hänt. 
    Vad vill du ha en källa på? Jag kanske kan hjälpa dig.
  • FiaMedFunkk
    Digestive skrev 2014-11-07 20:47:20 följande:
    Absolut, svår att mäta och överblicka. Det hör väl dock till de "senaste rönen" på utbildningsområdet i allmänhet.

Nu antas det fantastiskt mycket. Finns det något som pekar på direkt felaktig mätdata, mer än random lekmans utsaga då? Svårigheter med att mäta, visst, men har man inte ens inblick i hur man har mätt eller vad man har tagit hänsyn till, så ska man nog inte åberopa både felaktigheter och dolda agendor hur som helst.

Börjar tröttna på Kreti och Pleti som skjuter "sanningar" från höften i ämnet feminism.
    Men du köper sanningen om att kvinnor minsann tjänar mindre än män rakt av? Och följden av att det beror på den strukturella diskrimineringen av kvinnor?
  • pellepelle
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 21:51:06 följande:
    Du gör precis samma misstag som dina meningsfränder. Ni gör bort er gång på gång. 

Jag har aldrig, och kommer aldrig, att länk till eller ens diskutera storkens nyheter.

Så den lilla passusen var det du hade som svar på mitt inlägg?

Jag bad dig aldrig kommentera Storken. Storken är dock en källa till information hos dina meningsfränder som alltid tror på de nyheter som verifierar deras agenda eller åsikt, oavsett sanningshalt eller rimlighet. . Huruvida du läser storken bryr jag mig inte om dock.

Jag skrev att ditt slagträ var mejslat av den typen av sidor. Kunde uppgivit andra som är liknande men valde storken då den varit så aktuell på FL på sistone. Så vänligen svara på mitt inlägg och stryk ordet storken då om du känner dig förolämpad av just det exemplet.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?