• Habbahabba

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Hej, jag undrar varför svenska folket är så PK när det gäller invandring!

* Varför är det fel att begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på sjukvård, skolor, försvar m.m.?

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

* Varför vill inte svenskarna gå med i NATO när övriga nordiska länder gjort det?

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.
    * Hur skulle sverige ingripa om något sånt hände? (Det svenska försvaret är ju ett riktigt dåligt skämt)

Svenskar som älskar att "öppna sina hjärtan" verkar bara vara rädda för att bli kallade rasister. Varför är det fel att säga nej till invandring? Det har inget med rasism att göra. Det handlar om att ta hand om folket som bor här i förstahand. (Eller ska vi komma i andrahand tycker ni?) (Dessutom öppnar man bara upp sina plånböcker och gränser så att folk kan komma hit och hugga halsen av oss så småning om)
    Sverige blundar för de riktiga problemen i världen och bryr sig bara om pappamånader, cykelbanor och femisintskit osv.

Såå förklara gärna för mig. Varför är svenskarna så PK?

mvh HabbaHabba

• Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?
  • FiaMedFunkk
    pellepelle skrev 2014-11-07 22:06:03 följande:

Så den lilla passusen var det du hade som svar på mitt inlägg?

Jag bad dig aldrig kommentera Storken. Storken är dock en källa till information hos dina meningsfränder som alltid tror på de nyheter som verifierar deras agenda eller åsikt, oavsett sanningshalt eller rimlighet. . Huruvida du läser storken bryr jag mig inte om dock.

Jag skrev att ditt slagträ var mejslat av den typen av sidor. Kunde uppgivit andra som är liknande men valde storken då den varit så aktuell på FL på sistone. Så vänligen svara på mitt inlägg och stryk ordet storken då om du känner dig förolämpad av just det exemplet.
    Vad exakt vill du ha svar på? Ställ en adekvat fråga och få ett svar.
  • pellepelle
    DaveAIK skrev 2014-11-07 15:29:05 följande:
    Vi har tyvärr i denna tid en kultur som förintar vårt eget land och identitet steg för steg.

Det är viktigt idag stå upp och säga att vi inte vill ha massinvandring.

Ett total stopp för all invandring utanför Europa är helt nödvändigt för Sverige.

Vi tar in massivt av folk från de mest primitiva kulturerna vilket såklart är väldigt skadligt för vårt land.

Och att låta dem vara kvar i krig och svält är inte skadligt för dem då eller?
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 21:54:04 följande:
    Vad vill du ha en källa på? Jag kanske kan hjälpa dig.
    Något påstående som SD:are hävdar, som stödjer deras ståndpunkt, som inte antirasister håller med om och som inte är plattityder. Jag har aldrig sett en endaste SD:are komma med en vettig källa till det. 
  • Digestive
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 21:56:03 följande:

Men du köper sanningen om att kvinnor minsann tjänar mindre än män rakt av? Och följden av att det beror på den strukturella diskrimineringen av kvinnor?

Nej. Den utsagan har snarare stått helt outmanad i Riksdagen väldigt länge nu. Om det hade funnits tecken på en annan verklighet så hade den saken givetvis ha använts väldigt flitigt vid replikskiften - av bland annat Sverigedemokraterna (och detta parti undersöker den "politiskt korrekta" arenan rätt flitigt) men allra främst av hela Alliansen (som givetvis hade gjort anspråk på en så god valkaka, medan de satt i Regeringen, och åberopat deras "förträfliga politik" som orsaken).

Skulle snarare kalla det för undermedveten diskriminering, i stort. Strukturerna rent praktiskt har allt luckrats upp men det sociala har inte riktigt hängt med hela vägen. Strukturerna som finns kvar rent praktiskt verkar mest drabba män, som via praxis verkar få hårdare straff för samma brott och så vidare. Mycket släpar efter men det handlar också om en seg process, då människor behöver förändras och det görs varken fort eller med piska.
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-07 22:26:12 följande:
    Något påstående som SD:are hävdar, som stödjer deras ståndpunkt, som inte antirasister håller med om och som inte är plattityder. Jag har aldrig sett en endaste SD:are komma med en vettig källa till det. 
    Men om VAD?
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 22:30:46 följande:
    Men om VAD?
    Vilket påstående som helst om invandrare, ras eller liknande. Eftersom att inget påstående från SD:are eller nazister (vad jag har sett) har haft en endaste källa som stödjer det så finns det gott om påståenden att välja och vraka mellan. 
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-07 22:38:07 följande:
    Vilket påstående som helst om invandrare, ras eller liknande. Eftersom att inget påstående från SD:are eller nazister (vad jag har sett) har haft en endaste källa som stödjer det så finns det gott om påståenden att välja och vraka mellan. 
    Invandrare och brottslighet:

www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf
  • Gert
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 22:30:46 följande:
    Men om VAD?
    Biffus påstår att det finns en FN-rapport där FN anser att Norge, Danmark och Finland är rasister för att de inte tar emot lika mycket invandrare som Sverige.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-11-08 08:00:09 följande:

Biffus påstår att det finns en FN-rapport där FN anser att Norge, Danmark och Finland är rasister för att de inte tar emot lika mycket invandrare som Sverige.

Var det verkligen vad han påstår?
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-11-08 17:39:39 följande:
    Var det verkligen vad han påstår?
    Japp. Biffus skulle gräva fram den där FN-rapporten men det har hen inte gjort på några veckor, antagligen för att den inte finns!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?