• Habbahabba

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Hej, jag undrar varför svenska folket är så PK när det gäller invandring!

* Varför är det fel att begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på sjukvård, skolor, försvar m.m.?

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

* Varför vill inte svenskarna gå med i NATO när övriga nordiska länder gjort det?

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.
    * Hur skulle sverige ingripa om något sånt hände? (Det svenska försvaret är ju ett riktigt dåligt skämt)

Svenskar som älskar att "öppna sina hjärtan" verkar bara vara rädda för att bli kallade rasister. Varför är det fel att säga nej till invandring? Det har inget med rasism att göra. Det handlar om att ta hand om folket som bor här i förstahand. (Eller ska vi komma i andrahand tycker ni?) (Dessutom öppnar man bara upp sina plånböcker och gränser så att folk kan komma hit och hugga halsen av oss så småning om)
    Sverige blundar för de riktiga problemen i världen och bryr sig bara om pappamånader, cykelbanor och femisintskit osv.

Såå förklara gärna för mig. Varför är svenskarna så PK?

mvh HabbaHabba

• Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-11-08 17:48:46 följande:

Japp. Biffus skulle gräva fram den där FN-rapporten men det har hen inte gjort på några veckor, antagligen för att den inte finns!

Jag tror den finns men har inte med det flyktiga ordet rasism att göra.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-08 17:51:03 följande:
    Jag tror den finns men har inte med det flyktiga ordet rasism att göra.
    Hen kanske är en flykting.
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 00:28:53 följande:

Hen kanske är en flykting.

Billig poäng där.
  • asta66
    Donum skrev 2014-11-03 19:56:51 följande:
    Att de du kallar PK brukar kalla folk för PK??

Nu hängde jag inte med.

Nä, men om det är ett problem att ställa sig utanför resten av samhället så gäller det väl de som strävar efter att vara icke-PK också?
    Jag ser inget av alternativen som att ställa sig utanför samhället. Utan jag anser ihärdigt att alla får ha sin åsikt. De PK-personer jag tänker på är väldigt mån om att rätta andra för att de "tycker fel". Vilket jag tycker är barnsligt. Det är ju en annan sak att vilja diskutera. Men det gör man ju inte med att säga att andra tycker fel.
  • FiaMedFunkk
    asta66 skrev 2014-11-11 09:33:29 följande:
    Jag ser inget av alternativen som att ställa sig utanför samhället. Utan jag anser ihärdigt att alla får ha sin åsikt. De PK-personer jag tänker på är väldigt mån om att rätta andra för att de "tycker fel". Vilket jag tycker är barnsligt. Det är ju en annan sak att vilja diskutera. Men det gör man ju inte med att säga att andra tycker fel.
    Sen brukar ett typexempel på PK vara när man förespråkar tolerans och att man inte ska generalisera, medans man själv klumpar ihop alla SD-sympatisörer till en fascistisk degklump och näthatar, hetsar och hotar på Twitter. En påtaglig dubbelmoral.
  • Sensitiveguy
    asta66 skrev 2014-11-11 09:33:29 följande:

Fast att anse att ens meningsmotståndare tycker fel är väl själva grunden för demokratin?
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 13:38:38 följande:

Sen brukar ett typexempel på PK vara när man förespråkar tolerans och att man inte ska generalisera, medans man själv klumpar ihop alla SD-sympatisörer till en fascistisk degklump och näthatar, hetsar och hotar på Twitter. En påtaglig dubbelmoral.

Det du gjorde nu var just också en generalisering...
  • ica
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 13:38:38 följande:
    Du menar att de tycker att man ska vara tolerant. Men det gäller bara så länge man tycker som dem?
    Sensitiveguy skrev 2014-11-11 14:50:04 följande:
    Fast att anse att ens meningsmotståndare tycker fel är väl själva grunden för demokratin?

Men att man tycker annorlunda betyder väl inte att nån nödvändigtvist har fel.
  • Sensitiveguy
    ica skrev 2014-11-11 14:52:38 följande:

Men att man tycker annorlunda betyder väl inte att nån nödvändigtvist har fel.

Klart man tycker. Hur skall man annars driva opinion för sin sak? Det viktigaste i en demokrati är att alla åsikter får framföras. Men att anse att någon har fel är också en demokratisk rättighet.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?