Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Därför att folk är rädda att bli kallade för rasister om de säger något politiskt inkorrekt om invandringen. 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Inte helt oväntat för oss SD:are drar nu migrationsverket upp prognosen för asylsökande till Sverige. För ett halv år sedan skrev jag att migrationsverket skulle dra up sina prognoser igen innan året var slut och rätt fick jag.

www.svt.se/nyheter/sverige/alltfler-flyktingar-kommer-till-sverige

Samtidigt kan inte nyanlända barn garanteras skolplats, vilket bryter mot lagen.

www.svt.se/nyheter/sverige/har-inte-en-chans-att-ta-emot-barnen-nu

Regeringen bjuder in alla partiet utom SD till samtal om invandringen. Det enda partiet som har haft alla rätt hittills bjuds inte in av den rödgröna minoritetsregeringen. Det är nästan så att man kan gråta. De vill tydligen att SD ska bli det största partiet 2018. 

www.svt.se/nyheter/sverige/migrationsministern-stor-utmaning-for-sverige

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Biffus skrev 2014-11-07 20:24:44 följande:
    Jag tror inte att avpixlat skriver kritiska saker om SD, så jag kan inte ge en SD-godkänd källa på det... Drömmer
    Hur går det med FN-rapporten?
  • Gert
    lennart skrev 2014-11-07 20:50:23 följande:
    Fn är väl ingen tillförlitlig källa, skulle kunna vara orsaken till varför den uteblev, eller nja, vid närmare eftertanke så var det nog inte det Glad
    Precis! Skrattande
  • Gert
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 22:30:46 följande:
    Men om VAD?
    Biffus påstår att det finns en FN-rapport där FN anser att Norge, Danmark och Finland är rasister för att de inte tar emot lika mycket invandrare som Sverige.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-11-08 17:39:39 följande:
    Var det verkligen vad han påstår?
    Japp. Biffus skulle gräva fram den där FN-rapporten men det har hen inte gjort på några veckor, antagligen för att den inte finns!
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?