Inlägg från: Biffus |Visa alla inlägg
  • Biffus

VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?

Habbahabba skrev 2014-10-30 09:17:41 följande:

* Varför är det fel att begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på sjukvård, skolor, försvar m.m.?

SD:s politik bryter mot de mänskliga rättigheterna. Därför. 

* Varför ska sverige tro att dom kan rädda hela världen och verka tro att det är att "föregå med gott exempel" att öppna gränserna och ta hit allihopa?

Varken regeringen eller riksdagen vill öppna Sveriges gränser. 

* Varför vill inte svenskarna gå med i NATO när övriga nordiska länder gjort det?

För att Sverige är militärt alliansfria och många tycker att det är viktigt.

ISIS-terrorister kommer hit som papperslösa asylsökande och planerar säkert massavrättelser just nu i denna stund.

Ge belägg för det. 

Svenskar som älskar att "öppna sina hjärtan" verkar bara vara rädda för att bli kallade rasister. Varför är det fel att säga nej till invandring? Det har inget med rasism att göra. Det handlar om att ta hand om folket som bor här i förstahand. (Eller ska vi komma i andrahand tycker ni?) (Dessutom öppnar man bara upp sina plånböcker och gränser så att folk kan komma hit och hugga halsen av oss så småning om)
    Sverige blundar för de riktiga problemen i världen och bryr sig bara om pappamånader, cykelbanor och femisintskit osv.

Ännu en SD:are som är förvirrad om varför SD är ett rasistiskt parti. De är inte rasister för att "de diskuterar invandring", utan för alla rasistiska uttalanden och handlingar!

• Biffus
    lennart skrev 2014-11-07 20:06:42 följande:
    Vafan, vi vill ha riktiga källhänvisningar, har du inte det?
    Jag tror inte att avpixlat skriver kritiska saker om SD, så jag kan inte ge en SD-godkänd källa på det... Drömmer
  • Biffus
    Gert skrev 2014-11-07 20:29:22 följande:
    Hur går det med FN-rapporten?
    Jag har redan skrivit att jag inte tänker ge sådana källor förrän jag har sett en motpart (SD:are) som använder en riktig källa, som styrker dennes påstående. Det har inte hänt. 
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 21:54:04 följande:
    Vad vill du ha en källa på? Jag kanske kan hjälpa dig.
    Något påstående som SD:are hävdar, som stödjer deras ståndpunkt, som inte antirasister håller med om och som inte är plattityder. Jag har aldrig sett en endaste SD:are komma med en vettig källa till det. 
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 22:30:46 följande:
    Men om VAD?
    Vilket påstående som helst om invandrare, ras eller liknande. Eftersom att inget påstående från SD:are eller nazister (vad jag har sett) har haft en endaste källa som stödjer det så finns det gott om påståenden att välja och vraka mellan. 
  • Biffus
    sjuttiofemman skrev 2014-11-15 18:15:22 följande:

Sd har varit mest pk av alla. Nu börjar de dock röra sig från den glättiga ytan och ta till den mer korrekta bruna sörjan. Vidrig men mer ärligt iallafall.

Precis det har jag också observerat.
Svar på tråden VARFÖR är alla så PK när det gäller invandring?