Vi med BF Juni 2015
Jamtlandstaus: yes, packade o klara. Svårt att komma till ro o somna hoppas man inte är för teltta imorgon.
Jamtlandstaus: yes, packade o klara. Svårt att komma till ro o somna hoppas man inte är för teltta imorgon.
Nu är vår prins här! Föddes 03.59 3770g o 51 cm. Förlossningen blev dramatisk de sista minuterna men allt gick bra o nu ligger vi hud mot hud o myser. Skriver mer utförligt när vi kommer hem om några dagar.
Nu är vår prins här! Föddes 03.59 3770g o 51 cm. Förlossningen blev dramatisk de sista minuterna men allt gick bra o nu ligger vi hud mot hud o myser. Skriver mer utförligt när vi kommer hem om några dagar.
Jamtlandstaus, emtfb och Frallanz: STÖRSTA GRATTISEN TILL ERA SMÅ UNDERVERK!
Jag blev igångsatt med cytotec 17/6, hann få 4 doser (Kroppen var helt omogen från början) innan värkarna kom igång.
Det som blev dramatiskt var på slutet. Öppnade mig från 8cm till 10cm på tio minuter. Lilla killens kropp hann inte med och hans puls gick ner till 80 och därefter försvan.
Då fylldes förlossningssalen helt plötsligt med folk (ena sekunden var bara vår BM där och nästa gång jag öppnade ögonen var det minst 6 personer till).
Hann uppfatta att de inte hade hittat puls på bebis på flera minuter och var någon hinna som hindrade huvudet från att komma ner.
Så jag fick trycka ut bebis utan krystvärkar, tog 4 minuter av otrolig smärta men ut kom han.
Alla mår bra och konstigt nog sprack jag inte alls (även om jag trodde att jag skulle spricka från hakan till nackhåren).
Nu har mjölkproduktionen också varit igång ett tag så vi ligger här, jag i soffan med sovande bebis på bröstet
Märkte att jag nog också glömt gratulera födda bebisar, ber om ursäkt och skickar generella gratulationer till alla som fått sina små!
Jamtlandstaus: Bebis mådde bra när han väl hade fått ut fostervattnet ur lungorna så de behövde inte springa iväg med honom alls utan masserade bara honom när han låg på min mage. När han väl började skrika gick det nästan inte att få tyst på honom
jessijames: är urdålig på att tolka teken, blev igångsatt båda gångerna
Karro80: Här äter lillen bra hänger vid brösten hela tiden känns det som
Sover bara i famnen på mig, lägger jag ner honom någonstans eller tar pappa honom så vaknar han inom 5 min. Lite jobbigt är det när jag blir tvungen att sova i soffan halvliggande men de är små bara en gång o tiden går fort...
Stora syster går det bra med, hon gosar så fint med bebis
uniba: Märker att jag har missat att kommentera ditt inlägg, förlåt men varit fullt upptagen med att ha bebis i famnen i 22 timmar om dygnet .
Hoppas att du har fått din lilla bebis nu så du slipper gå över tiden.
Du har inte gått upp nästan någonting alls och har definitivt inte förtjänat taskiga kommentarer från någon. Kan din syster inte vara snäll får du be henne hålla tyst o sina åsikter för sig själv.
luciddreaming: Förlåt även här att jag inte kommenterat, samma orsak som till uniba .
Hoppas att förlossningen kom igång av sig själv så du slapp igångsättning (även om jag blev igångsatt med båda mina och det gick bra o rätt fort båda gångerna).
Whizzer: Då vi inte hört något mer hoppas jag att allt gick bra med förlossning och att du är fullt upptagen med en underbar liten bebis
Jamtlandstaus: Även vi har problem med trots med storasyster. Det yttrar sig genom att när jag sitter o ammar blir hon väldigt trotsig och elak, kan slå mig, nypa mig och absolut inte göra som hon blir tillsagd (tvätta händerna, sluta peta sig i näsan etc). Tyvärr trivs lillebror väldigt dåligt i famnen på pappa men får försöka slänga över honom några minuter ändå så att dottern också kan få lite mammatid och då brukar det blir lite bättre en stund.
luciddreaming: Håller tummarna att bebis kommer själv utan igångsättning
Whizzer: Stort grattis! Skönt att allt gick bra.
Jamtlandstaus: Skickar varma kramar!
luciddreaming: Hoppas att bebis är här nu
Gasellen: Hoppas att igångsättningen gått bra.
Mina igångsättningar har gått bra, första med dropp var dottern ute på 3 timmar. Andra med cytotec tog det 14 timmar från första dosen till att bebis var ute (4 timmar från att värkarna blev regelbundna, 8 timmar från att värkarna började).