Vi med BF Juni 2015
Karro: Skönt att det har löst sig åtminstone.
Karro: Skönt att det har löst sig åtminstone.
Staffelove: Men om din släppt i omgångar så tidigt betyder det inte att förlossning borde ändå komma igång snart? Eller ombildas den?
Hade inget sådant med dottern så känner mig lite förvirrad just nu...
Staffelove: Ok, då vet jag. Hoppas lite att inte behöva gå tiden ut, är lite less på illamåendet o skulle vara skönt att få slippa den rätt snart...
Karro: Rätt otroligt att de kan missa en sån sak. Du har inte fått något besked än om när snittet blir då?
Kommer att gå bra för sonen, klart omtumlande men små barn har en otrolig förmåga att anpassa sig till situationen.
Så hemkommen från BM, blodtrycket hade stigit från 120/70 till 130/80, inte högt eller så men hade ju HF förra graviditeten så vi kollade urinet också och hade +1 i äggvita. Så blir ny koll på torsdag.
Har haft på känn att det blir HF den här gången också för det är ökad risk om man är över 40 (check), överviktig (check), IVF graviditet (check) och haft HF tidigare (check).
Lite snopet bara för vi har bokat flygbiljetter till mamma till slutet av nästa vecka då hon skulle komma o bo hos oss tills bebis kommit, hade inte räknat med att vi kanske behöver henne här tidigare än så med tanke på att jag har BF först 17/6.
Får se om vi får boka en ny biljett (självklart tog vi en ej av och ombokningsbar biljett) till helgen.
Det blir att panikpacka BB-väskan idag.
Visst det här behöver inte betyda att jag sätts igång den här veckan, förra gången hade jag +1 äggvita i urinet i ett par veckor innan det började stiga men då var jag i vecka 38 innan det för första gången visade något och nu är jag bara i vecka 35+6.
Så vi får väl se vart det bär av.
billies: Jag har en lista med:
Blodgrupperingspappret, kamera, batterier, mjukisbyxor, morgonrock, tofflor, underkläder, amningslinne, tandborste och kräm, hårborste o snoddar, kläder till bebis, babyskydd till bilen, filt till bebis, bindor, bröstpump, amningskupor.
Kan ha missat något påminn mig då gärna
Vincere: På grund av att jag mått illa båda graviditeterna är godsaker det sista som kommer med på min lista . Men mjukt toapapper var bra tips
Vincere: Hade med mig nötter förra gången men förlossningen gick så fort o mådde så illa så var inte att tänka på att äta något så tror att jag skippar ätandet
billies: Tänkte bara ta med mig amningslinne o köpa amningsbh när jag vet vilken storlek jag behöver på den . Har varit o tittat på amningsbh på HM men eftersom det är fortfarande lite svårt att avgöra vad jag kommer att ha för storlek har jag avvaktat med köp. Minns att syrran avrådde från amningsbh från KappAhl. Amningslinne köpte jag från Lindex.
Frallanz: Tål att tänka på, kanske man borde köpa med sig blåbärssoppa...
Jamtlandstaus: Var ju kontrollerad igår, tisdag och nästa kontroll sker på torsdag och sen har jag tid till BM igen på onsdag nästa vecka. Vet faktiskt inte exakt vad värdena ska vara för att de ska sätta igång mig. Tror att jag förra gången hade +4 i äggvita på BF när de satte igång mig (blodtrycket hade ännu inte börjat stiga).
Bra länk där det står lite om HF: www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Havandeskapsforgiftning/
Karro80 Stort Grattis till lilla prinsessan! Härligt att allt gått bra och främst att ni alla mår bra!
ChilliFrö: Det räknas väl inte riktigt till HF än det jag har bara lite förhöjt blodtryck men som fortfarande kan räknas till normalt och +1 äggvita räknas inte heller men på grund av att jag har haft HF tidigare vill de kolla upp mig ofta så det inte plötsligt barkar iväg.
BM tog blodtryck som vanligt på vanliga kontrollen igår o det var då det upptäcktes och de vill att jag kommer in på täta kontroller.
Håller verkligen tummarna att du slipper HF, inge kul.
billies: Har testat mina gamla, de är för lösa runtomkring så måste köpa nya men de duger om det krisar . Jag tyckte att mina billiga från HM funkade ok sist så kommer nog köra på samma den här gången.