• Kelsson1

Vi med BF Juni 2015

Jamtlandstaus: Viktigast är att man följer sin kurva och jag tyckte inte att det lät så lite , hade det varit i underkant hade du skickats på TUL för att se att allt var bra.

• Kelsson1

Karro: Vi har mellan namnen klara men inget förnamn! Enda förnamnet som vi gillar har syrran (som också är gravid och kommer att få tre veckor innan oss) valt som förstahandsval om hon får en pojke och hon sa det innan oss. Det är namnet på farfar så därför hade vi kommit på det båda två men som sagt sa syrran det först . Så får hoppas att hon får en tjej eller att hennes man inte vill ha namnet annars vet vi inte vad vi gör...

• Kelsson1

Fina namn ni har. Tjejnamn hade vi inga problem med att få fram en lista på men även förra gången hade vi problem med att hitta något killnamn vi gillade. Så vår stackars lilla pojke lär bli namnlös

• Kelsson1

emtfb: Problemet för oss är att namnet måste passa både på finska och svenska. Eller kan säga att vi väldigt gärna tar ett finskt namn eftersom det är det språket barnen kommer att ha som modersmål. Namnet vi fastnat för som syrran också vill ha är Niilo så får som sagt hålla tummarna att syrrans man inte vill ha det namnet.

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Nja väljer syrran Niilo får vi nog ta något som inte är för nära, annars är Niilas fint. Erkki har vi i släkten redan (morbror och kusin min) så det går inte tyvärr, annars fina förslag.

• Kelsson1

emtfb: Ja vi är båda finnar

Huldran: Eila är fint och används i finland men det är pojknamn vi är ute efter

• Kelsson1

ChiliFrö: Så spännande med bebis snart
    Nej ingen babyshower här inte men roligt att du fick en. Vad fick du för presenter?

emtfb:
    Bf-lista Gravid
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke

• Kelsson1

ChiliFrö: Jag var också på Ullared igår , vi kanske gick förbi varandra
    Vad blev det för blöjhink?
    Jisses vad det gick åt pengar men blev lite julklappar redan till dottern förutom rengörningsmedel o en hel del saker till bebis. Känner mig lite mer redo för bebis nu än innan

billies: Känner inget i fiffi men däremot har jag sammandragningar och kämpar med illamående.

mammamia: Välkommen!

• Kelsson1

ChiliFrö: Tänkte bara för att vi köpte också blöjhink o stod o velade hur länge som helst innan vi bestämde oss för den högre varianten (inte tomee tipee eller hur det nu stavas).
    Vi var o åt lunch kring 11 tror jag o därefter på baby avdelningen. Var verkligen många bebisar o gravida där .
    Vi kom nog närmare 6k men då är det läääänge sen vi var där sist (tror att det var säkert 1,5 år sen)
    När jag väntade dottern blev jag igångsatt så jag vet fortfarande inte egentligen hur det känns när det sätter igång o är lite orolig o vet inte när jag ska åka in. Mest orolig för jag har blivit tillsagd att jag måste åka in på första värken annars föder jag hemma. Hur ska jag veta när det är en riktig värk o inte en förvärk?

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Med dottern blev jag igångsatt på BF så har ingen aning om den här parveln tänker komma på utsatt tid, tidigare eller låter mig få vänta

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015