• Kelsson1

Vi med BF Juni 2015

emtfb & Vincere: Här följer blodgruppering inte med journalen till förlossningen utan den måste man ta med själv.

Vincere: Hade lågt järnvärde (104) igår så är mer än trött, dottern också förkyld så hon kryper upp hos oss på nätterna o snörvlar så blir inte mycket sömn. Hur mycket jag än sover på dagen har jag ingen ork till någonting. Önskar så att jag kan få ut bebis inom kort!

• Kelsson1

Staffelove: Var igår på 35+5 och hade SF på 35. Ring o kräv att få TUL om du är orolig!

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Jag hade bara begynnande HF förra gången o sattes igång på en gång och då började blodtrycket egentligen stiga först efter förlossning så jag kom lindrigt undan. Hoppas innerligt att det inte blir värre den här gången.
    Synd att jag läste om ditt tips först nu, hann inhandla mjukisbyxor från HM (för 99kr så ingen katastrof) men vet inte om jag orkar ta mig till Cubus också, tusan jag tänkte slinka in där o kolla men orkade inte

• Kelsson1

emtfb: Är väl det att det finns så många MVC att välja mellan i Stockholm och alla journalsystem är inte kompatibla med förlossningens därför måste alla ta med sig papper så att det inte plötsligt upptäcks att uppgiften saknas och går inte att få fram om det krisar.

Staffelove: Är säkert inget att oroa sig för men jag hade nog krävt ett TUL ändå.

• Kelsson1

Famnen: Välkommen

ChiliFrö: Jag använde mina i 5 månader o tyckte att de var som sagt helt ok för det o var skönt att gå in o kunna prova
    Skönt att det inte var HF för dig men se till att de fortsätter att kolla dina värden kan förändras fort om blodtrycket börjat stiga.
    Skönt att ni får taket renoverat nu.

• Kelsson1

Varit på kontroll igen och värdena var oförändrade så om jag inte får symptom på HF under helgen blir det ny kontroll på onsdag.

• Kelsson1

Staffelove & Jamtlandstaus: Tack
    Nu känns det lite lugnare också för mamma kommer hit med kvällsflyget så händer det något oväntat i helgen har vi åtminstone barnvakt till dottern

• Kelsson1

Karro80: Ja du gled sådär elakt förbi alla andra

Gasellen: Har också lågt järnvärde 104 och är helt slut om dagarna orkar bara vara uppe en liten stund på morgonen sen måste jag gå o lägga mig igen
    Skönt att gå hem o hinna boa lite innan bebis kommer.

billies: Jag ska hyra TENS från MVC som jag ska ha med mig till förlossningen. Äntligen fick jag ändan ur och skrev förlossningsbrev som maken ska åka o printa ut ikväll. Har fortfarande inte packat BB-väskan även om allt är inhandlat o klart, vet inte varför jag inte kommer mig för att slänga in allt i väskan...

• Kelsson1

Min kondition är i botten orken börjar också att tryta. Tror att jag kommer att fråga efter igångsättning i slutet på nästa vecka hur HF än utvecklar sig. Tänker att man måste ha krafter kvar för förlossning och bebis sen efteråt också.
    Idag tog krafterna slut när jag duschade, var tvungen att sätta mig på toalocket mitt i o vila mig en stund innan jag kunde duscha klart . Menar det kan inte vara normalt att man inte har ork till en dusch...

• Kelsson1

Frallanz & Staffelove: Tack
    Även om jag inte önskar utmattning till någon annan hjälper det lite att höra att man inte är helt ensam om att inte orka. Hoppas bara att krafterna fort återvänder efter förlossningen. Kommer att prata med BM om allt det här på onsdag när jag har nästa tid.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015