• Kelsson1

Vi med BF Juni 2015

Jamtlandstaus: Här har bebis varit ruckbar de senaste två gångerna och magen sjönk ner för en vecka sedan (ca).
    Har också haft sporadiska förvärkar (svaaaaga mensvärkar som kommer extremt sällan, kanske en eller ett par om dagen med flera dagars mellanrum)
    Så kanske får hoppas på att det är tömning innan förlossning.
    Nu på eftermiddagen har jag kunnat behålla det jag fått i mig (lite ljust bröd, blåbärssoppa, saft o coca cola). Så hoppas det är över nu, behöver samla lite krafter om det närmar sig känner jag.

• Kelsson1

Vincere: Så spännande, hoppas att allt gått bra!

Famnen: Jag använde TENS vid förlossingen förra gången o det var bra hjälp till en början men mot slutet när värkarna var väldigt starka hjälpte det inte längre. Har tänkt hyra TENS igen från BM, måste komma ihåg att göra det idag vid besöket.

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Vilken fin mage, tyvärr har jag inte lyckats lägga in några bilder alls på FL trots försök med två olika datorer och tre olika webbläsare

Ego: Besök hos BM, har gått upp totalt ca 11kg i vikt sen inskrivningen, SF idag 38 (förra veckan 36,5) men bebis var högre upp idag än förra veckan och så känner jag mig väldigt gasig så tror inte att det är enbart bebis som växt så mycket.
    Järnvärdet låg på 129, så min trötthet beror inte på järnbrist.
    Men nu har undertrycket börjat stiga från 120/70 för några veckor sedan (sen 120/75, 120/80) till idag 120/85 och hade återigen +1 äggvita i urin. Tur att jag har tid till spec mvc på torsdag för ny kontroll. Maken vill inte vänta längre på att blodtrycket stiger mer o jag sätts på medicinering efter förlossningen igen utan vill att bebis ska komma ut istället, får se vad läkarna säger på torsdag.

• Kelsson1

Karro: Fin bild!
    Går inte att ta bort själv, du får kontakta moderatorer på sidan  eller anmäla som olämplig och be de att ta bort.

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Tror att tröttheten till stor del beror på att jag inte sover sammanhängande längre stunder utan vaknar för att vända på mig, för att jag svettas eller för att gå på toa om inte dottern väcker oss.
    Men fortsätter tröttheten efter förlossningen (menar nu den extrema som jag har nu, kan gå lägga mig direkt efter frukost o sen inte vakna ordentligt på hela dagen) så måste jag nog se till att få fler prover tagna o se vad tröttheten beror på.

Vincere: Stort Grattis till lilla prinsessan!
    Har ni bestämt namn?

Whizzer: Så fin mage!

• Kelsson1

Gasellen: Vi har också planerat in en resa till Kolmården (dottern är 3,5 år) men annars försöka ge henne en rolig sommar med små utflykter till lekplatser och mycket utelek (tillsammans med pappa för jag lär sitta fast med amning )

• Kelsson1

Gasellen: Jag är i stadiet att jag fortfarande inte riktigt förstått att det kommer en riktig bebis i slutändan , är lite trög sådär. Fattade inte med dottern heller innan hon var här.
    Självklart är jag också orolig för hur man ska räcka till för två men har valt att tänka att det kommer att lösa sig och försöker vara lugn.
    Här kommer dottern också att byta förskola efter sommaren men vi ser mest framemot det. Vi har inte varit riktigt nöjda med ledningen på nuvarande förskola (ledaren har sett till att personalomsättningen är hög och det har fört med sig sina problem) och hoppas på bättre stämning på nästa.
    Tror som Jamtlandstaus att bytet kommer att gå bra, barn är suveräna på att anpassa sig till nya situationer.

Ego: Tillbaka från läkarbesök. Tyvärr är jag helt sluten o omogen så igångsättning just nu är inte att tänka på . Har ny tid på måndag för kontroll av blodtryck och protein och då kommer de göra ny kontroll om jag är mer mogen eller inte.
    Samtidigt bokades jag in för igångsättning på BF 17/6 (onsdag) .
    Så väldigt skönt att veta att man slipper åtminstone gå över tiden.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015