• Kelsson1

Vi med BF Juni 2015

Malin921 skrev 2015-06-02 21:08:01 följande:

Nu har här hänt grejer. I tisdags kom slemproppen i omgångar och jag fick kraftigare sammandragningar. Natten blev lugn och på onsdag morgon började oregelbundna värkar. Under förmiddagen blev värkarna kraftigare och mer regelbundna. 12.37 kom äntligen vår lille son.

Stort Grattis till lilla prinsen!
  • Kelsson1

Staffelove: Låter väldigt jobbigt, hoppas du slipper fler liknande nätter.
    Själv har jag svårt för att sova på grund av andningen, tungt att andas nu och har dessutom blivit snuvig också!

• Kelsson1

Vincere: Varma kramar, hoppas du kan vila nu under dagen.

Ego: ska till BM idag, får se om hon går med på att ge mig hinnsvepning...

• Kelsson1

Blidde ingen hinnsvepning idag men har ju läkartid imorgon så får försöka övertala läkaren då. BM lovade dock att när jag kommer till 40+0 så kommer hon att göra hinnsvepning på mig då om bebis ännu inte kommit då.

• Kelsson1

Gasellen: Jag har varit på kontroll nu en gång i veckan på grund av att mitt blodtryck gick upp tillfälligt för ett par veckor sedan. Men annars tror jag att det vanliga är att man går med en till två veckors mellanrum på slutet.

• Kelsson1

billies: Största grattisen! Vilka underbara nyheter!
    Spännande att se vem som är näst på tur!

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Vi får se vad läkaren säger imorgon.
    Angående igångsättning och hinnsvepning så tror jag definitivt att om kroppen är redo för förlossning så kan hinnsvepning hjälpa men är man inte redo alls så gör det nog bara ont. Tror att min igångsättning gick så snabbt tack vare att jag fick hinnsvepning innan så kroppen hann göra lite jobb själv innan värkstimulerande dropp sattes in.

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Det positiva med små bebisar är att de skiter fullständigt i hurdant kaos som råder omkring de . Fram med bröstet så är allt bra!

• Kelsson1

Ingen hinnsvepning eller igångsätting för mig . Ny läkartid om en vecka, får se om jag då får träffa en vettigare läkare som vill hjälpa mig då....

• Kelsson1

emtfb & Jamtlandstaus: Eftersom jag inte haft smärtsamma sammandragningar (eller värkar) så trodde han inte att jag ens var öppen så att han kom åt hinnorna och därför vägrade han hinnsvepning.
    Astmamedicin funderade han inte ens över för han tyckte att lungorna lät bra och tyckte att andningssvårigheterna beror på graviditeten.
    Igångsättning sa han att det ger de inte i vecka 38 på grund av att för många fall slutar i kejsarsnitt i slutet.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015