Vi med BF Juni 2015
Staffelove: Stort Grattis till lilla prinsen!
Staffelove: Stort Grattis till lilla prinsen!
Jamtlandstaus: Ja det känns väldigt skönt att ha fått ett slutdatum även om jag hade hoppats på att det sker innan BF men man får ta det lilla man får
Staffelove: Det är ju det som är viktigast att det känns rätt för dig . Skönt att allt gått så bra.
Karro: Vilken underbar bild!
emtfb: igår hade jag 140/85 i blodtryck men tydligen inget protein enligt vad jag förstod på läkaren (hon sa bara att protein var normalt vägrade gå in på detaljer) i tisdags hade jag 120/85 och +2 i protein. Tänkte åka in till något apotek imorgon för att kolla blodtrycket, tråkigt att det inte där går att kolla protein också. Låter lite konstigt i mina öron att proteinet håller på att studsar sådär för mig mellan 0-2... men får väl lita på läkaren.
Fick igår kväll första riktiga värken och idag kom lite av slemproppen så får hoppas att kroppen är lagom redo för igångsättning till på onsdag.
emtfb: Verkar vara som allt annat, beroende på vem man pratar med inom vården som man får olika behandling. Men tycker att fortfarande att det är konstigt att proteinet hos mig kan pendla från +2 till 0 på två dagar...
emtfb: Nej inga förklaringar.
Var iväg till apoteket för att mäta blodtrycket o hade idag 132/93, vet inte om man kanske borde ringa förlossningen o höra om de vill att jag kommer in på kontroll när blodtrycket bara stiger (undertrycket).
Annars har jag ny kontroll hos spec mvc på måndag men vågar man vänta?
Jag brukar ha SD på kvällarna, näsan inget på dagen.
Hade någon enstaka väldigt smärtsam värk på torsdag kväll men inget sedan dess, så antar att inte mycket kommer att ha hänt därnere för att bli mer redo
Jamtlandstaus: Sätter nog maken att ringa , hoppas att du har rätt.
Vi var också in till centrum, hade tänkt att efter lunch kolla efter barnfilmer till dottern men orkar inte gå många steg så maken beordrade mig tillbaka till bilen o så åkte vi hem istället...
Nu har vi pratat med förlossningen o jisses vad full man är av hormoner. Första gången maken ringde pratade han bara om vad jag hade för blodtryck, han sa inget om att vi är oroliga för havandeskapsförgiftning eller att jag även har idag haft svullna anklar. Då tyckte BM att jag har inte ens förhöjd blodtryck än utan måste upp till 160/100 innan det är dags att oroa sig.
Jag blev så besviken på BM o maken o kände att ingen brydde sig om lilla mig att jag lade mig ner i soffan o grät som ett barn.
Maken ringde då igen till förlossningen o förklarade resten av symptomen men BM tyckte fortfarande att det är bara vila som gäller och de svullna anklarna kan förklaras av värmen idag.
Tycker att de är lite blaha på förlossningen o tar nog inte ens oro riktigt på allvar utan tror att det mesta löser sig om man lägger sig ner o vilar (vem fan har vilat mer under den här graviditeten än jag????).
Är så less på det här, får snällt vänta på måndag eftermiddag o hoppas att allt ser fortfarande bra ut.
Förlåt för klagoinlägg!
Tack tjejer men tror att jag försöker nog vila imorgon istället för att åka iväg någonstans så får vi se om det påverkar BT positivt (som om jag hade härjat runt annars).
emtfb: Skönt att du får komma in på kontroll, det är så man vill bli bemött!
Jag har ju haft ont i huvudet dagligen i flera veckor så kan inte riktigt ta det som symptom även om jag givetvis haft huvudvärk även idag. Svårt att avgöra om det är mitt vanliga huvudvärk eller om det kommer från havandeskapsförgiftning...