Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Blåsippan84 skrev 2015-02-12 15:49:47 följande:

Varit på rul. Allt såg bra ut smile1.gif . Nu gick "luften ut" så jag har intagit ryggläge och ska vila lite.

Grattis till lyckat rul ! Jaaaa! Visa magen och var stolt och glad :)
  • Patricia4
    JhjärtaK skrev 2015-02-22 13:14:40 följande:
    Tror att man generellt säger att bebisen fixerar sig senare (eller aldrig) som omföderska. Min ena har legat med huvudet nedåt sedan RUL och jag är omföderska smile1.gif
    Första barnet var fixerad , det två andra ruckbara:)

När man är omföderska kan man dessutom gå omkring och vara öppen 2 -3 cm sista tiden. Lite lyx när FL sedan startar ..;)

Jag är snart 24 fulla veckor och har idag fyndat skötbord från blocket :)

Kommer försöka köpa det mesta begagnat .

Vad har ni andra köpt/ har kvar att köpa ?
  • Patricia4
    JhjärtaK skrev 2015-02-26 18:40:54 följande:
    Du har så rätt! Bf är den 31/3 men de kommer lite tidigare med planerat snitt så inte många veckor kvar för min del smile1.gif . Både skrämmande och härligt på samma gång smile1.gif

Var på TUL i förrgår (v35+1 idag) och de beräknas nu väga 2,5 kg styck vilket är vad enlingar beräknas väga i samma vecka så 5 kg bebis i magen här och det känns! smile2.gif
    Wow snart dags:)

Häftigt och vad tungt det måste va! Jisses vad tiden går fort. Du är nästan exakt 10 veckor före mig !
  • Patricia4

Hejsan

Tänk vad långt ni kommit ! Snart kommer det bebisar :)

JhjärtaK : förstår att det är lite vemodigt men tänk vad skönt att du snart har bebisarna hos dig och grattis att du kommit så långt trots tvillingar:)

Mom in the city : inte länge kvar för dig heller ! Så avis ! Känner mig oxå stor o otymplig nu och är bara snart i v27 ...

Kämpa nu ! Bara sista kvar ju :)

• Patricia4

Hannah och Mom in the city: vad lustigt! Undrade just idag hur det kommer sig att jag de två senaste dagarna mått så jäkla illa igen . Där ser man ! Bra tråd :)

• Patricia4

Hejsan tjejer

Vad kul att går framåt och med rasande fart:) Angående förlossningsväskan ... Jag vet innehållet men var hittar jag en snygg lite större typ weekend bag som ändå är lite snygg och feminin ? ( inte skinn)

Har ni några förslag? Vad har ni med er?

• Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2015-03-18 21:25:03 följande:

Tack smile1.gif . Idag har jag känt lite mer men går mååånga timmar mellan. Fast igår var värst, 12 h mellan smile4.gif . Grät igår kväll i säkert 10 min tillslut kom en buff.

Förstår att du blir orolig ! Mina tre barn har alla varit olika aktiva i magen . Första sonen var jätte lugn. Inte förrän v 20-21 kände jag lite fladder. Pappan fick nog aldrig till det för med att känna på sparkarna på magen . Förstod inte vad folk menade när de pratade om att det gjorde ont när de sparkade ...

Andra barnet var lite mer aktiv och pappan kände t om ett par sparkar:)

Trean var jätteaktiv och sparkade jämt! Det har också blivit så att det har speglat deras personligheter. Första är försiktig, lugn och han vet inte vad brådska är . Andra barnet är lagom aktivt och tredje är vild!

Fjärde i magen verkar vara lite lugnare än trean , och tur är det, nu när man närmar sig 40 :)

Så jämför inte med storebrors rörelser utan barnets egna spark mönster så att du blir medveten om bebisens dygnsrytm och när du kan förvänta dig sparkar mest och om det avviker och du har anledning att bli orolig på riktigt! Vissa barn är väldigt lugna och jag måste ibland lägga mig ner och verkligen buffa till för att kolla om jag får ngt gensvar. Hoppas din oro lägger sig . Barnet har det säkert jättebra i magen !
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2015-03-21 07:10:32 följande:

Här har vi åkt på magsjukan smile4.gif Helt slut nu efter. Kan inte rekommendera kräksjukan i vecka 31 om man säger så.

Och idag säger jag hej till vecka 32. Tiden går för fort.

Åh nej! Hoppas det går över fort!

Wow v 31! Tänk vad långt vi kommit nu ,vi har v 29 på måndag :)
  • Patricia4

Hej

Ja det är kul med spekulationer , jag har tidigare trott på hjärtljudsteorin men nr tre spräckte den :)

Nr 1 pojke hjärtljud 130-140

Nr 2 tjej hjärtljud 140-150

Nr 3 pojke hjärtljud 160-170 oftast , ibland 140 !!!

Nr 4 hjärtljud 140-150 hittills ( lyssnat två ggr)

Sägs vara flicka ( rul) men jag har typisk pojkmage...:)

Min fråga till er som har pojkar sen tidigare : fick ni den där lite brunaktiga linjen på magen ? Jag har bara fått det med mina grabbar inte med dottern , och minns ni när den linjen kom ? Är det ngn som har en sådan nu ?

Allt för att spekulera mera :)

• Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2015-03-22 06:18:20 följande:

Ja visst är det lite kul att spekulera smile5.gif . Även om man inte får svaret på ett tag, haha. Maken och systern är stensäkra på tjej då magen är mer "tjejmage" och fördomsfullt för att det är lugnare i magen. Jag trodde pojke men när de är så inne på tjej smittas jag med.

Finns en kinesisk slags kalender som någon mamma tidning publicerat (har jag för mig). Går att googla. Där ska man kolla befruktningsmånad mot och något mer. Då får den fram pojke eller flicka. Rena hokuspokus smile5.gif . Men på sonen stämde det och på min syster och på en kompis. På en annan stämde ena barnet. I så fall får vi en son, haha. Men är väl uppbyggt på någon sannolikslära, men lite kul är det smile1.gif .

Fick ingen rand med sonen. Spännande när du har flera graviditeter så att jämföra med smile1.gif . Hur mår du förövrigt 4e graviditeten än de innan? Jag har mer ont denna än första.

Fasiken där sprack rand teorin med :) haha! Och den kinesiska kalendern är ju 50/50 precis som verkligheten ;)

Vi fick kille på den nu .

Jag skulle gärna vilja ha en extra ul bara för att kolla kön en gång till men den möjligheten finns inte . Jag får åka till Sthlm isf och hosta upp lite stålar ... Så viktigt är det ju inte.

Kanske prova den där baking soda testet ?

Jag mår ganska likadant som med de övriga graviditeterna. Illamåendet kommer och går fortf ( precis som med de andra) och kräks ibland. Har rätt hett temperament och trött på kvällarna . Korsryggen har börjat säga ifrån om jag går för mkt. Och den tyngsta biten är kvar. Ska be om remiss till vattengympa som är helt ljuvligt!

Vad får du för hjälp med din foglossning?
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"