Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2015-03-24 07:38:43 följande:
    I dag säger gravidappen det bästa den sagt på hela tiden, "graviditeten beräknas nu som fullgången" och "nu kan barnet komma när som helst". smile1.gif I stort sett allt är klart hemma, har packat det som går i BB-väskan. Ska förbereda storebrors väska också sen så är vi redo! smile1.gif

Har lite sammandragningar och igår började jag känna lite molande mensvärk nere runt ljumskarna och nästan ända in vid tappen. Är det det som är förvärkar tro? Hade inget sånt med storebror, då gick ju vattnet helt utan förvarning.
    Underbart! Grattis:)

Ja det låter som förvärkar , och de kan göra riktigt ont på slutet .

Ska bli spännande att följa dina sista veckor(?) nu :)
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-03-24 10:33:46 följande:
    Visst är det vanligare med förvärkar när man är omföderska? Tror jag läste någonstans också att man som omföderska kan öppna sig några cm utan att det märks och gå så ett bra tag innan det drar igång på riktigt.

Skönt ändå att få något tecken på att det närmar sig även om det kan dröja flera veckor till. Otålig som man är önskar man ju att det ska vara dags nu! smile5.gif
    Japp vanligare för omföderskor och ju fler barn desto mer (!!) . Jag har inte så mkt än tack o lov men med tredje var det nästan hela tiden sista veckorna. Och jag var öppen två cm veckorna innan ...nåt positivt :)
  • Patricia4
    Hannah8401 skrev 2015-03-24 14:42:35 följande:

Så underbart att vara så nära nu! Här är det 28+0 imorgon. Två veckor till så är det 30 och då känns det som det är så lite kvar!

Jag har fått delvis sjukskrivning 4 veckor fram, så ska jobba ca 40%. Känns väldigt skönt då jag har foglossning och känner att jag aldrig får tid till annat än jobb!

Nu får jag lite mer tid till sonen också, underbart????

Jhjärtak, nu är väl dina små här? Har jag missat något inlägg om det?

Jag har 28+0 idag :) bm säger igår ...
  • Patricia4
    Hannah8401 skrev 2015-03-24 22:47:49 följande:

Patricia, ja vad likt vi är! Du har bf 17 juni? Allt går bra för dig?

Cayenna det började i januari med att jag fick så ont strax ovanför svanskotan. Gjorde ont att vända sig i sängen, och det mesta utom att stå och gå upprätt kändes. Nu är det egentligen lite bättre, men det har liksom gått ut i ena skinkan? Min doktor var inte säker på att det var foglossning. Då vet jag inte vad det är.

Okej vi hoppas på uppdatering från Jhjärtak snart då!

Hoppas du också får sjukskrivning blåsippan, inte kul att ha ont.

Ja Bf är flyttat till 15 juni efter rul :)

Vi får nog barn samtidigt :))
  • Patricia4
    Hannah8401 skrev 2015-03-25 12:41:17 följande:

Patricia, jag tror jag får vänta på min baby. Tror mer på månadsskiftet juni/juli för mig? Har dina andra barn kommit till bf?

Alla har kommit före Bf, men jag går längre och längre varje gång. Den senaste kom 3 dgr före Bf så jag räknar med fullgången denna gång. ,men hoppas ju så klart på v 37 ;)

Gick du över sist eller visst har du en sen innan ? Eller blandar jag ihop er, är så gravid förvirrad :))
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-03-26 11:38:13 följande:

Gjorde TUL idag. Såg såklart mest detaljer men eftersom det är en bebis i modell mindre såg man iaf lite mer än man hade gjort om det hade varit en jättebebis. Allt var normalt och uppskattad vikt var ca 2,7 kg just nu och ca 3 kg vid BF. Kunde se att han hade hår också! smile1.gif Kom ut nu lilla bebis!

Åh vad gulligt :)
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2015-03-26 20:50:12 följande:

Någon som hämtat ut några bra gravidboxar? smile1.gif

Jag har hämtat ut alla som finns :)

Apoteket hjärtan, kronans apotek , babyland, mm minns inte vad alla hette med googla så får du upp samtliga :)

En hel kasse full med gratisprodukter och det bästa tycker jag är de söta små salvorna som är perfekta att ha i skötväskan sen .

Liberos kvar men den verkar man få på bb :)

Till hösten ska jag gå på baby och barn mässan och då brukar man oxå få en hel del gratis :) sambon tycker jag är galen men nåt måste jag ju sysselsätta mig med , väntan är så lång !
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2015-03-27 06:44:14 följande:

Patricia4: kronans, går man bara in och hämtar en där? Förstod som så på deras hemsida.

Cayenna: skönt då vet jag smile1.gif . Hoppas inte bli smittad. Blir lagom till påsk då smile5.gif . Vi som låg i magsjuka hela julhelgen.

Japp hämta den men du måste vara / bli medlem . Här var de slut i flera månader .så lite tålamod fick jag ha ..
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-03-27 15:55:43 följande:
    Liberos box beställer du genom Libero-klubben på deras hemsida. Du får en kupong via sms och sen hämtar du boxen på en ICA-maxi. smile1.gif
    Ok tack :)
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2015-03-29 09:46:33 följande:

Nu är jag i vecka 33 och har ganska precis 1,5 månad kvar. Har köpt det mesta. Måste gå igenom kläder och komplettera lite. Sen återstår att göra i ordning här hemma, tvätta upp nya köp och bädda i ordning. Packa bb väskan gör jag nog inte i förväg utan lämnar till dagen innan. Känns så spännande och roligt att det närmar sig. Och att vi bokat ordentligt sista veckorna. Detta är mitt sista barn så köper en hel del faktiskt och tänker att jag får passa på. smile1.gif

Åh vad mysigt :)

Tänk vad långt vi kommit nu. Jag börjar också komma i ordning och passar på o köper det jag vill .
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"