Hannah8401 skrev 2015-07-09 20:35:37 följande:
Blåsippan, jag väntar med spänning!
Ni som fått era bebisar, har amningen gått för er? Min bebis blir jättearg om hon kommer till någon annan än mig, och vill helst suga på bröstet hela tiden. Hon verkar inte bli mätt men hon går upp i vikt. Igår fick hon ersättning två gånger för min man tjata så om att hon var hungrig. Jag vill helst inte ge ersättning utan vill helamma, ok att ge lite ersättning om jag ska vara borta en stund, men inte annars. De sa på BVC att jag inte behöver ge ersättning för hon har så bra viktuppgång.
Men varför verkar hon fortfarande hungrig då så fort hon inte får amma? Hon söker och öppnar munnen och suger på händerna. Napp tog hon de första dagarna men vill inte nu.
Hej
Låter som vi sitter i samma båt! Förutom att jag fick mjölkstockning nu och penicillinkur.
Min bebis vill äta hela tiden , på eftermiddagarna/ kvällarna speciellt. Blir arg ibland vid bröstet( känns som att hon ätit upp allt ) . Ger tillägg 1-2 ggr om dagen som stöd. Upplever att hon är lite bekväm av sig och skulle föredra tillägg så slipper hon jobba för maten . Hon är snål med att öppna munnen ordentligt och jag har verkligen ömma bröstvårtor . Har försökt sluta med amningsnapp för att tydligen töms inte bröstet helt med den på .., vi är inne på dag 7 med mjölkstockning :(
Har grinat och tänkt ge upp amningen helt . Men idag vände det, smärtan var mindre och stockningen halverats.
Tänkte på din fråga : varför verkar hon hungrig hela tiden ?
Jag tror stora barn är det. De behöver mer. Mitt tredje barn var likadant. Ammade minst varannan timme dygnet runt med honom och han vägde också 4,5 kg. Ditt barn var ju ännu större...
Men för mig har allt detta strul med brösten verkligen begränsat mig. Sitter ju och ammar konstant , kan inte gå ut i blåsten med mjölkstockning och vill inte ta emot besök när jag sitter och gråter vid amning. Ni kan ju gissa hur många som sett vårt mirakel ? Så ledsamt . Sambon tycker jag ska sluta amma och ge ersättning så han kan hjälpa till. Jag tycker att jan ska stötta min amning istället ....!