Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Hannah8401 skrev 2015-01-20 23:49:41 följande:

Jag fick också en sån konstig grej med datum. Mitt första missfall fick jag den 16 december, ett år senare startade min första förlossning, han kom ut 17 december.

Mitt andra missfall fick jag den 16 juni, jag har bf i slutet av juni, tänk om den kommer 17 juni? smile1.gif

Vad lustigt med alla våra datum!

Grattis till lyckat rul! Vi är verkligen nära med våra Bf! Jättefin bild!
  • Patricia4

Karro: grattis till lyckat vul :)

Mom in the city: wow v 30!! Du måste vara rejält stor nu! Mår du bra?

Själv har jag precis gått in i v 21:) och ser ut att vara i v30 ...(!!)

• Patricia4
    Cayenna skrev 2015-01-27 21:51:51 följande:
    Och grattis till 50% avklarat smile1.gif
    Tack, grattis själv till v24:)

Ja inte springer vi ofta till bm inte. Har i v26 första gången efter inskrivning. Tycker det är dåligt. Har ringt bm angående huvudvärk och fick komma o ta blodtrycket. Nåt järnvärde kolla de inte ... Bara stå ut o vänta till v 26 ... Urdåligt!

Jag har köpt lite kläder men måste hejda mig . Tänk om hon såg fel och det blir en kille ...! Svårt att hitta neutrala kläder tycker jag..

Har ni nån fundering på vad ni ska ha för vagn? Vi ska köpa emmaljunga Viking el superviking.
  • Patricia4

Godmorgon

Med min som som nu är 7 år hade vi emmaljunga city crosd. Jättefin och jätte ..tung . Bytte ut den när han var 6 månader till en joggingvagn. Viking vagnarna är mycket smidigare, mindre och lättare. Vi bor i stan så däcken funkar bra. Jag joggar ( inte nu men annars) och går långpromenader och då måste jag ha en vagn som funkar. Eventuellt kompletterar vi med babytravels joggingvagn ( superbillig) när bebisen är större . Bara för joggningen ,den är o nödigt bred men jag gillar den vagnen också.

Till vikingen kan man köpa em såndär sidokorg som de har till bugaboo. Bra när man handlar med sig mjölk etc.

Jag har beställt min skötväska . Det blev en ju ju be. Ska hämta den från posten idag :)

• Patricia4

Hanna: fin mage :) du ser vältränad och fit ut för en preggo :)

Har tyvärr ingen aning om syskonvagn , har aldrig behövt en .

Blåsippan: bra tänkt det där med däcken, de sa att man kunde välja större däck till vikingen men då hade jag glömt bort snön ...! Nu är det så dåligt plogat överallt så jag är glad att inte ha vagn just nu.. Ska prata med babyproffsen om det. De sa till oss att de behöver ca 8 veckors leveranstid så de rådde oss att beställa senast i mars. Suffletten har jag köpt likadan som Mia skäringer har i solsidan med barn nr 2 :) vet inte om vi ska ha vit eller marinblå liggdel ..men det hinner jag fundera på ..

• Patricia4
    karro 2014 skrev 2015-01-29 16:57:38 följande:

Tack för ditt stöd<3 var helt knäckt imorse då jag hade lite mer bruna flytningar och kände av värk ner till (antagligen molvärk då) .. Tänkte att nä såhär vill jag inte ha de i helgen med dagarna fylld av oro.. Åkte in till gynakuten fick dock sitta där i 6 timmar.. De va värt de, fick åter igen se ett pickande hjärta.. Jag var helt övertygad om att jag fått mf, symtomen är försvunna nämligen.. Men jag hade fel...

Vad bra att det gick bra på vul, förstår din oro fullständigt . Hoppas också att det går bra nu för er!
  • Patricia4

Hej

Hittade en bild på vagnen som vi vill ha :)

Visst är den snygg? Vet inte im liggdelen ska vara vit eller marinblå....

• Patricia4
    Cayenna skrev 2015-02-05 22:17:07 följande:
    Vad mysigt att du börjat boa ordentligt. Du är ju ändå inne på slutspurten får man väl säga när man passerat 30. smile1.gif Och din son kom aningens tidigt eller hur var det?

Jag har haft så mycket med jobb och även mkt privat så hinner knappt tänka på lillebror. Men han märks ändå så som han härjar. Njuter mer av magen nu ändå. Nu är jag lagom, det syns utan tvekan men jag är fortfarande smal och smidig. Får se hur länge. smile5.gif Varit hos bm (skrev jag det?. Ska dit om ca 3,5 vecka och sen blir det tätare tror jag. Järnet började bli lågt så nu knaprar jag det. Annars såg allt bra ut. smile1.gif Remiss om kejsarsnitt skickat till sjukhuset jag önskar föda på. Hoppas få kallelse snart för godkännandet. Bm sa dock att det kan ta en månad eller drygt en månad.
    Hej

Jag undrar över kejsarsnittet. Varför ska du snittas?

Jag har helt plötsligt blivit riktigt rädd för smärtan vid vaginal FL . Sådär riktigt rädd att jag nästan grinar. Har ju aldrig hunnit få smärtstillande och förra FL hade jag en riktigt knäpp bm som struntade i mig så jag kände mig helt övergiven och kände att jag o sambon fick föda själv .

Tänkte inte ens på att be om en annan bm för jag var mitt i födandet. Efteråt mådde jag jättedåligt och pratade med hennes chef men vad hjälper det. Här sitter man med skräck och funderar på kejsarsnitt . Är det svårt att få? Nån som vet?
  • Patricia4

Tack för era råd. Ska prata med bm men har inte tid förrän den 26:e. Har bara träffat bm på inskrivning och sen är det jättelångt emellan till nästa. Det var en förlossningsavdelningen i en film jag kollade på som påminde mig om hur jäkla ont det gör. Kände med hela kroppen att jag vägrar. Har verkligen ingen tillit till barnmorskorna, och det känns tråkigt:(

Sen är jag också osäker på kejsarsnitt, verkar göra så ont efteråt?

• Patricia4
    Patricia4 skrev 2015-02-06 09:24:06 följande:

Tack för era råd. Ska prata med bm men har inte tid förrän den 26:e. Har bara träffat bm på inskrivning och sen är det jättelångt emellan till nästa. Det var en förlossningsavdelningen i en film jag kollade på som påminde mig om hur jäkla ont det gör. Kände med hela kroppen att jag vägrar. Har verkligen ingen tillit till barnmorskorna, och det känns tråkigt:(

Sen är jag också osäker på kejsarsnitt, verkar göra så ont efteråt?

Först julbord och nu förlossningsavdelning. Förlossningsscen, ska det vara:) vi får börja gissa det rätta ordet istället;)
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"