Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mimmih skrev 2014-11-12 05:38:23 följande:

Hej fina tjejer!

Vad roligt att ni har plussat - stort grattis och lycka till!

Själv har jag gjort nästan 90% nu och har BF 10 december. En liten pojke! smile1.gif

Vad kul att höra från dig! Wow snart dags för FL , galet vad fort tiden går! Lycka till!
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2014-11-13 14:22:20 följande:

Håller med om det ni skrev förut att med motgång uppskattar man mer det man har.

En fråga är jag knas om jag köper ett sådant gravtest som visar antal v man varit gravid, om någon v. Usch gå å är nojig och vill få bekräftelse på att det går åt rätt håll smile4.gif .

Jag är helt emot de där digitala. Vet fler som fått fel och mått jättedåligt i onödan. Det önskar jag ingen! Jag hade jättemånga testlagrets och slutade testa när strecket inte kunde bli starkare :)
  • Patricia4

Hej

Blåsippan: förstår din oro till fullo men det är också vanligt att symtomen kommer och går. Så länge du inte har rosa flytningar eller blöder så är det nog ingen fara.

Cayenna: hur är det med magen nu? Fortf ont? Hoppas det gått över och att det var dina tarmar som bråkade med dig!

Mominthecity: v 20 ! Grattis till färdiga halva graviditeten :) apropå när de små liven kommer så kom mitt första barn på v36+4, andra 38+0 och sista 39+3 ... Så för varje gång går jag allt längre och mitt yngsta vägde 4500g... Förmodligen kommer denna 40+0 och väger 5 kg :)

Jag går in i v 11 idag och har passerat 25 % av graviditeten :) livrädd fortf...!

• Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2014-11-20 18:52:49 följande:

Skönt att det lugnat sig cayenna smile1.gif

Gulliga ni är tjejer. Läste en tråd där för de som skulle få sommarbebisar. Där stod det att de tyckte inte man skulle tänka att man väntar mf, bara onödig oro, utan tills motsatsen är bevisad. Kände att där skulle jag inte platsa smile5.gif . Jag tänkte nog mer som de för ett år sedan. Men efter mf och så många misslyckade barnförsök så kan man inte rå för att man oroar sig. En inbyggd försvarsmekanism som ni också skriver.

Idag är jag super trött, mår illa så det är positivt. Men som sagt. Tänker mig inte som gravid ännu. Två v till vul eller ul. Det står på läkarens hemsida att han försöker göra ul först och främst. Så det hoppas jag ska gå. Och att man ser ett hjärta slå.

Jag platsar inte heller där ... Jag är lika försiktig som du med förväntningar men nu i v 11 efter att ha kämpat med jätteillamående i flera veckor börjar jag bli trött på att försöka dölja hur dåligt jag mår och sen alla dessa hormoner .. Jesus... Folk måste tro jag har PMS hela tiden ;)

Skönt att du är illamående :)

Cayenna: bra att det inte gör ont längre, jag har oxå lite hugg då o då som gör en livrädd .

Nupp den 5 dec. Nästa hållplats ...!
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2014-11-20 21:45:13 följande:
    Ska vul/ul 5/12. Är bara i v 9 då men orkar ej oroa mig till 2/1. Även om det är en del kritiska v kvar. Hur dags ska du göra det?
    På förmiddagen , innan lunch. Usch mår dåligt bara jag tänker på det... Så nervös!

Vad bra att du fått tid också. Har du på fm. Eller em?
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2014-11-24 09:44:42 följande:

Nu har vi äntligen varit på RUL. Var en envis liten en så BM fick jobba lite för att se allt. Allt såg i alla fall bra ut och precis som vi trodde så är det en lillebror där inne! smile2.gif

Eftersom vi fått ett BF på KUB så ville hon inte ändra datum även fast hon tyckte att det kanske var några dagar mindre. Bebisen kommer ju när den vill som hon sa så 13 april är det beräknat!

Grattis till lyckat rul :)) härligt med en liten kille :))
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2014-11-28 17:36:56 följande:

Hej tjejer. Hur har ni det? Jag har haft och kommer ha stressiga v framöver med jobb och studier. Är så trött så jag vet ej vart jag ska ta vägen. Men då går ju dagarna snabbare och nu är det bara en v kvar till ul/vul. De gör ul om det går. Men ibland ligger tarmarna för och stör. Så då blir det vul. Då går maken ut sa han smile5.gif .

Igår kände jag mig helt ogravid men idag har jag mått illa hela eftermiddagen. Bläää

Ja snart är det dags för oss båda. Jag är jättenervös inför nupp , nästan så jag ångrar att jag beställde det.

Hursomhelst , bra att du mår illa.

Jag har börjat må lite bättre men rätt som det är kommer illamåendet tillbaka. V12 nu :)
  • Patricia4
    JhjärtaK skrev 2014-11-29 07:51:33 följande:

Nu har vi beställt vagn smile1.gif . Känns skönt att ha det "avprickat" och den är beställd till mitten av februari (bf slutet av februari men de snittas ut senast ca två veckor innan dess). Det blir en Emmaljunga Double Viking smile1.gif

Hej

Härligt med inköpt vagn , vi har också kollat på emmaljunga Viking. Vilken färg tog ni ? Jag skulle vilja ha vit chassi , vit liggdel och nån färgglad sufflett. Alternativt en vit citykorg. Tycker det är så fint och fräscht :)
  • Patricia4
    JhjärtaK skrev 2014-11-29 11:43:23 följande:
    Vi tog ett vitt chassi och två grå liggdelar och två grå sittdelar och sen tänkte jag nog se om man kan sy upp någon sufflett i något roligt tyg för jag fastnade inte för någon av ELs egna.
    Det låter fint. Tyckte också att det var lite dåligt urval i år , förra årets sufflett som Mia skäringers karaktär hade på Solsidan hade jag valt :) bra om man kan sy själv eller känner ngn som kan :)
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2014-12-03 10:29:11 följande:

Hej tjejer smile1.gif Hur går det för alla? Nu är det inte många dagar kvar innan koll för er Blåsippan och Patricia. Skönt att det närmar sig.

Jag hade konstigt ont igår så lyssnade med dopplern och allt verkar bra där inne.

Tack för att du frågar. 30 % idag och hade inskrivning hos bm igår. Alla värden var bra. Illamåendet är bättre men jag får inte bli hungrig för så är det kört:) fick en trevlig bm och är supernöjd. Nervös inför Nupp på fredag. Hoppas verkligen på goda nyheter!

Bm avrådde helt från att försöka lyssna och köpa en sån där doppler. Jag var sugen oxå för att stilla oron lite. Hon sa i princip att så här tidigt hör man fel ( alltså sina egna hjärtslag). Vad har era bm sagt ? Tyckte de var lite trist...
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"