vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
Hej fina tjejer!
Vad roligt att ni har plussat - stort grattis och lycka till!
Själv har jag gjort nästan 90% nu och har BF 10 december. En liten pojke!
Hej fina tjejer!
Vad roligt att ni har plussat - stort grattis och lycka till!
Själv har jag gjort nästan 90% nu och har BF 10 december. En liten pojke!
Håller med om det ni skrev förut att med motgång uppskattar man mer det man har.
En fråga är jag knas om jag köper ett sådant gravtest som visar antal v man varit gravid, om någon v. Usch gå å är nojig och vill få bekräftelse på att det går åt rätt håll .
Hej
Blåsippan: förstår din oro till fullo men det är också vanligt att symtomen kommer och går. Så länge du inte har rosa flytningar eller blöder så är det nog ingen fara.
Cayenna: hur är det med magen nu? Fortf ont? Hoppas det gått över och att det var dina tarmar som bråkade med dig!
Mominthecity: v 20 ! Grattis till färdiga halva graviditeten :) apropå när de små liven kommer så kom mitt första barn på v36+4, andra 38+0 och sista 39+3 ... Så för varje gång går jag allt längre och mitt yngsta vägde 4500g... Förmodligen kommer denna 40+0 och väger 5 kg :)
Jag går in i v 11 idag och har passerat 25 % av graviditeten :) livrädd fortf...!
Skönt att det lugnat sig cayenna
Gulliga ni är tjejer. Läste en tråd där för de som skulle få sommarbebisar. Där stod det att de tyckte inte man skulle tänka att man väntar mf, bara onödig oro, utan tills motsatsen är bevisad. Kände att där skulle jag inte platsa . Jag tänkte nog mer som de för ett år sedan. Men efter mf och så många misslyckade barnförsök så kan man inte rå för att man oroar sig. En inbyggd försvarsmekanism som ni också skriver.
Idag är jag super trött, mår illa så det är positivt. Men som sagt. Tänker mig inte som gravid ännu. Två v till vul eller ul. Det står på läkarens hemsida att han försöker göra ul först och främst. Så det hoppas jag ska gå. Och att man ser ett hjärta slå.
Nu har vi äntligen varit på RUL. Var en envis liten en så BM fick jobba lite för att se allt. Allt såg i alla fall bra ut och precis som vi trodde så är det en lillebror där inne!
Eftersom vi fått ett BF på KUB så ville hon inte ändra datum även fast hon tyckte att det kanske var några dagar mindre. Bebisen kommer ju när den vill som hon sa så 13 april är det beräknat!
Hej tjejer. Hur har ni det? Jag har haft och kommer ha stressiga v framöver med jobb och studier. Är så trött så jag vet ej vart jag ska ta vägen. Men då går ju dagarna snabbare och nu är det bara en v kvar till ul/vul. De gör ul om det går. Men ibland ligger tarmarna för och stör. Så då blir det vul. Då går maken ut sa han .
Igår kände jag mig helt ogravid men idag har jag mått illa hela eftermiddagen. Bläää
Nu har vi beställt vagn . Känns skönt att ha det "avprickat" och den är beställd till mitten av februari (bf slutet av februari men de snittas ut senast ca två veckor innan dess). Det blir en Emmaljunga Double Viking
Hej tjejer Hur går det för alla? Nu är det inte många dagar kvar innan koll för er Blåsippan och Patricia. Skönt att det närmar sig.
Jag hade konstigt ont igår så lyssnade med dopplern och allt verkar bra där inne.