Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Hannah8401 skrev 2015-05-27 12:35:31 följande:

Grattis Karro! Blir det augusti hon kommer?

Idag är jag 37+0, så bebis räknas som färdig. Var på ul igår för se så babyn låg med huvudet ner. Och det gjorde den. Huvudet var 9 cm i diameter, så det betyder att omkretsen är ca 30 cm. Min son hade 35 cm runt huvudet när han föddes. Undrar hur många cm det växer per vecka? Om denna babyn kommer ha samma omkrets kan jag räkna ut ca när den kommer hihi.

Jag räknar med att få vänta minst 4 veckor till ändå.

Hej

Jag är bara en dag före dig:)

Såg precis nykläckta bebisar på Facebook och kände att " herregud är det aldrig min tur ?! " känner mig helt färdig och vill ha bebis nu !

Har du mkt tålamod kvar ? ;)
  • Patricia4
    karro 2014 skrev 2015-05-27 08:27:05 följande:

Hej alla=)

Grattis till er som fått bebis<3 hoppas att allt gick/är bra med er=)

Önska er andra lycka till som skall få bebis inom kort:)

För oss går de bra;) fick in i v26 idag, här är en liten bild på henne, Ella<3 phpaLmAV326627.jpg

Hej

Vad kul att det går bra med magen ! Ella är ett jättefint namn :)
  • Patricia4

Hej

Har försökt svara i flera dagar men inte kunnat !

Jag väntar ivrigt på att ngt ska hända. Sover jättedåligt, har svårt att röra mig och halsbrännan är svår.

Var hos bm igår på extra koll då jag fått små vita fläckar på kroppen och är svullen . De vita fläckarna beror på svullnaden . Alla värden var bra och bebisen är fixerad:) förklarar varför det är svårt att gå och att jag kissar hela tiden .Lite förvärkar som gör ont så jag hoppas ju :)

Bm var nära att göra en hinnsvepning men ångrade sig i sista sekund :/

Jag tror också att jag får en baby runt 4 kg. Har packat stl 50 och 56 med till bb :)

Idag har det varit helt lugnt med förvärkar så vi siktar in oss på mitten av juni. Fysiskt sett är jag redo men jag tror att jag behöver lite mer tid psykiskt .

Hannah , du hinner säkert före mig :)

• Patricia4

Hej tjejer

Vaknade inatt av magknip som sedan gick över till förvärkar. Det har hållit i sig fram

Och tillbaka hela dagen.

Jag var nog mest förvånad över att babyn är fixerad , då tvåan och trean aldrig blev det. Ettan var fixerad i fyra veckor , så själva fixeringen betyder ju inte att FL är nära.

Ska iväg på minstingens utvecklingssamtal med mina värkar :) vore kul om vattnet gick där.

Hannah : tråkigt att ni har kris i förhållandet. Det har vi med. Sambon är som en buffel, okänslig och osmidig och mitt tålamod är slut. Igår var han dryg mot mig och struntade i mors dag helt. Jag behöver inga presenter men ... Jag blev ledsen och grät . Likaså min 40 års dag förra veckan , var han helt snål och jävlig mot mig:(

Jag tror inte att babyn påverkas , men tror att de där odugliga karlarna bara stjäl en massa energi som vi behöver inför förlossningen .

Jag är inte i dagsläget säker på att jag kommer att ta med min sambo till FL. Han har varit helt okänslig idag med och jag får kämpa med värkarna själv :(

Sorry för gnäll, men idag är jag ledsen :(

• Patricia4

Hejsan

Ja mkt strul med familjeliv just nu. Kan endast posta inlägg via safari på mobilen ! Så irriterande. Har skrivit långa inlägg som inte kunnat postas ...!

Hur som : lugnt i magen , inga känningar idag. Känns tröstlöst ! Men nu får det vara lugnt fram till söndag . Har flera skolavslutningar och liknande att ta hand om med de andra barnen ...

Bb väskan : denna gång har jag packat två skötväskor fulla men ändå bara tagit med det nödvändigaste ;)

Jag har packat : kläder till bebis ( både flick och pojkkläder 50- och 56.

Vattenflaska : är törstig hela tiden och står inte ut med de vita små muggarna. En toarulle mjukt papper. Tofflor , mysbyxor, amningsbh från carriwell, och stora boxertrosor ( ej mamma) som är blöjvänliga:)

Unnade mig ny duschcreme från bodyshop och ansiktskräm från clinique . Den där första duschen efter FL är ju ljuvlig.

Amningskupor, amningsnapp, pure lan salva, amningströja från Paola Maria. Två bebisfiltar, en jättegosig och den andra lite tunnare från elodie details, Snuttisar från snutten.se, bepanthen salva , babyolja, febertermometer ( stjärt) , blöjor libero ( vet ej om det finns där, brukar finnas)

Hygienartiklar till mig, cliniques ögonkräm och concealer mot mörka ringar under ögonen ;) läppsalva,

Nattblöjor från always( brukar ha sjukhusets jätteblöja Max första dygnet ...

Några söta babymössor, snuttisar från mayoral som är lite större och kan användas som lakan i lilla bb baljan , laddare till mobil, kamera ,

Till blivande pappan : ny tandborste, daddy cool T-shirt från Paola Maria, ( lite töntigt men lite gulligt) , boxers och hygienartiklar. Han får troligtvis bara vara över natten medan jag och babyn blir kvar minst tre dgr som det är sagt nu... Utifrån att sonen var sjuk i gbs, vi har extra kontroller . Mmm jag tror att det var allt :)

Har jag glömt nåt ?

• Patricia4
    Hannah8401 skrev 2015-06-09 18:39:47 följande:

Ja imorse blev jag moster till en flicka på 4935 gram!!! Hihi! Hon är jättesöt och nu längtar man ju inte mindre....

Grattis, vilken " liten " :))

Jag längtar oxå , händer ingenting ...!
  • Patricia4
    Hannah8401 skrev 2015-06-09 20:46:24 följande:

Ja ca 10 min med bil, så det är jätteroligt!

Hon blev igångsatt, och de fick ta flickan med sugklocka, och hon sprack en del.....så hon har väldigt ont. Och hon tyckte som mig, att föda barn var något fruktansvärt smärtsamt som inte går att beskriva. Men hon öppnade sig iaf fort ( 5 cm på 2 timmar) för mig var det väl 1 cm på 3 timmar eller nåt....

Lite jobbigt att ha detta framför sig. Jag hoppas jag slipper bli igångsatt, då får jag nog en lika stor baby.

Patricia du är 39+2 idag? Vilket datum har du för ev igångsättning om babyn inte kommer?

39+1 idag. Bf den 15 nde. Har inget datum för igångsättning men är lovad hinnsvepning den 16:nde. Har aldrig gått över tidigare . Yngsta kom 39+4 och är det längsta jag nånsin gått . Tycker det är konstigt att jag inte får gå till bm varje vecka utan det är 14 dgr emellan :/

Hur mår du Hannah ? Blåsippan : du hinner säkert före mig du med. Det här känns som den längsta graviditeten ever :)
  • Patricia4
    Hannah8401 skrev 2015-06-09 22:01:31 följande:
    Jag går också bara varannan vecka. Ska dit på Tors, så tänkte fråga om jag kan få övertidskontroll inbokad. Just det, du är 2 dagar före mig. Spännande detta! Det blir kanske blåsippan som hinner först!

Jag mår helt fint annars förutom äcklig Halsbrand. Du då?
    Börjar få svårt att gå. Bebisen trycker på därnere och ja halsbränna och fogarna gör ont. Skönt att vara ledig , skulle inte palla att jobba.

Har slutat träna nu iaf . Mitt kort gick ut så jag tänkte hoppa över en månad . Började träna när yngsta var 5 veckor så det hoppas jag kunna nu med.

Förstår att din syrra har ont. Min första föddes med sugklocka och jag fick stora förlossningsskador. Men det läker till slut .

Vad trevligt att ha bebisar i samma ålder och sin syster mammaledig samtidigt . Lyx!
  • Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2015-06-10 19:24:12 följande:

Var hos bm idag. Magen har ej vuxit på 2 v. Är på 30 cm så precis på nedersta i kurvan. Hon skulle kolla med dr ich ringa om någon mer koll behövdes. Men hon har ej ringt. Hon kunde ej ge någon orsak till det men så länge det nu inte är under nedre sträcket var det ok??

Ni som går i väntans tider. Vet ni kön? Vi tror på tjej smile5.gif . Det mesta jag tänker att det nog kan vara det är för att vi hade sex 2 dagar innan äl sen var vi hos min syster helgen på äl. Och då var vi så trötta och inte alls i humör att ha "göra barn sex" så det blev inget då. Sen sexade vi till tre dagar efter äl å då borde det väl varit försent smile5.gif ? Ska bli så spännande att se vad det är för krabat där inne.

Hej
    Det är säkert ingen fara, men jag tycker de ska kolla bebisen för säkerhets skull.
    Har magen sjunkit? En bm sa till mig att de mäter lite olika och att måtten dessutom ändras utifrån hur bebis ligger. Vissa dagar är min mage " plattare"
    Ibland mkt högre.

På rul sa bm att vi ska få en tjej. Isf har vi två tjejer och två killar. Men jag har en typisk pojkmage och har drömt om en ljushårig pojke flera ggr ... ! Ska bli spännande. Hjärtljuden är typiskt " tjejiga" runt 150 -155 varje gång .

Och ja om man utgår från ÄL teorin borde ni vänta tjej :) vad har ni för hjärtljud?
  • Patricia4
    Lisa 236 skrev 2015-06-15 22:55:25 följande:

Hej var inne i denna tråd i starten men gjorde ett uppehåll för det blev ytterligare ett missfall... dvs vi har gjort 14 provrörsförsök varav 11 missfall.
    Men nu skulle vi göra uppehåll över sommaren men DÅ blev jag SPONTANgravid TJOHOOO... men oroligt förståss men har aldrig hänt förrut. Är bara i v 3+6 idag vad tror ni om mina test verkar de starka nog? (clearblue digital visade gravid 1-2 igår) men de andra testen är starkare.  Å jag vet att jag är testoman.
    Så vad tror ni?? Starka nog för v3+6?????

Grattis till graviditeten ! Jag tycker plusset ser fint ut och tillräckligt starkt! Önskar dig lycka till och hoppas ni går hela vägen nu :)
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"