SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".
Jag blir så sablans jävla irriterad på saker likt detta:
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19612402.ab
Skärpning för fan!
Jag blir så sablans jävla irriterad på saker likt detta:
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19612402.ab
Skärpning för fan!
Tror inte jag överskattar något alls. Arbetar med utbildning och givetvis källkritik och bristen på det. Nyutgåvor av barnlitteratur anpassade till sin samtid han knappast jämföras med Le Pens historiereviderande entourage ... eller vilka farliga saker vi pratar om här egentligen.
Att bli av med historia är farligheten.
Det kanske inte är relevant för BRÅ om Strindberg var en kvinnomisshandlare eller inte men det skulle vara roligt vetande om man vore intresserad av honom som person, eller av hur samhället fungerade i såna frågor på den tiden.
Den bilden kanske också bör censureras för femteklassare eller vilken årskurs det nu rör sig om... fast det kanske det är? Politikerna fortsätter att klia sina huvuden.
Faan va vi ska anpassa oss. Kul att dom inte har hittat nazistflaggan i KarlBertil Jonsson julafton. Men det är väl bara en tidsfråga.
Att bli av med historia är farligheten.
Det kanske inte är relevant för BRÅ om Strindberg var en kvinnomisshandlare eller inte men det skulle vara roligt vetande om man vore intresserad av honom som person, eller av hur samhället fungerade i såna frågor på den tiden.
Den bilden kanske också bör censureras för femteklassare eller vilken årskurs det nu rör sig om... fast det kanske det är? Politikerna fortsätter att klia sina huvuden.
Japp och jag håller inte med.
Läser man om Strindbergs olika kvinnor i kyrkböckerna så är det intetsägande idag. Därför får man söka nödvändig information där syftet inte fanns. Det är det enda som man kan ge sig fan på inte är fabulerat eller rekonstruerat.
Tror inte jag överskattar något alls. Arbetar med utbildning och givetvis källkritik och bristen på det. Nyutgåvor av barnlitteratur anpassade till sin samtid han knappast jämföras med Le Pens historiereviderande entourage ... eller vilka farliga saker vi pratar om här egentligen.
Det är just det här som är grejen: man ska inte, får inte "anpassa" litteratur till rådande trender. Det är ju potentiellt hur farligt som helst. Förstår du inte det??
Ooooh, the book of books !! Ett av de mest brutala verktyg som någonsin har funnits och du undrar om det har påverkat?! Ofattbara proportioner!
Självutnämnda segrare i bibelstudier drabbar ingen. Är din källa Google nu för farlig historierevision som svenska nyversionen av Fader Vår? Spännande fortsättning förväntas Innan var det Youtube som källa och farhågor om ytterligare klantigheter i Palmeutredningen. Fast med en helt ny twist med aningslösa poliser. Pippi-gate blev just en dystopi som nog kan göras till en hel romansvit för barn och ungdomar om du skulle känna för att teckna ner den.
Självutnämnda segrare i bibelstudier drabbar ingen. Är din källa Google nu för farlig historierevision som svenska nyversionen av Fader Vår? Spännande fortsättning förväntas Innan var det Youtube som källa och farhågor om ytterligare klantigheter i Palmeutredningen. Fast med en helt ny twist med aningslösa poliser. Pippi-gate blev just en dystopi som nog kan göras till en hel romansvit för barn och ungdomar om du skulle känna för att teckna ner den.
..
..
Tjenare Bumpa-Berra! :P
Hello!
Hellu!