• Svar på tråden SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".
  • Anonym (Matematik)
    Anonym (dd) skrev 2014-10-07 22:58:44 följande:

Ingen alls, jag vet detta redan. 

Absolut inte, om du hade läst tidigare inlägg så hade du vetat svaret. Du gillar Jeopardy tydligen. 

Anonym (Matematik) skrev 2014-10-07 19:35:35 följande:
    Det hade varit censur (per definition). Fast nu är det SVT vi diskuterar, inte staten...

Sen har du aldrig hört talas om att statliga pengar går till en organisation som "oberoende" sköter SVT haha. Nja, nä nonsens, men du har rätt, det är censur :D

Är du en sådan där "upplyst" människa, som får insikter "från ovan"? Själv tar jag reda på fakta och tar beslut därefter. Att utgå från att ens egna åsikter är "Sanningen med stort S" är lite väl narcissistiskt. 

Fast det var ett cirkelbevis. Vad det har att göra med Jeopardy har jag ingen aning om...

Har jag inte hört talas om det? Du verkar veta mer om mig själv än vad jag själv gör. Du kanske kan berätta vilket tåg jag hinner till imorgon bitti också? Med din enorma kunskap om mig + dina insikter borde det vara enkelt för dig.

Förklara exakt hur det är censur att en oberoende aktör väljer att redigera en film man har rättigheterna till. Skulle det vara censur om jag köpte rättigheterna till en film och klippte bort 1/10 s?
  • Anonym (Matematik)
    Anonym (krass) skrev 2014-10-08 06:44:56 följande:
    Förstår inte att det är provocerande att en svensk kunde bli kung i ett annat land. Vi har ju en franskättad kung här nu. Och att olika hudfärger förekommer är väl det som kallas mångfald. Men vissa kan aldrig bli nöjda. Och rasistkortet kan man ju alltid vifta med.
    Känner du till koloniseringen? 
  • Anonym (Matematik)
    Centurione skrev 2014-10-08 21:22:21 följande:
    Va? Varför skulle JAG - som inte är varken jordanier, arab eller muslim - ha några synpunkter..? Drottning Nuur är Drottning Nuur för mig.

Jag försökte skämta till det genom att göra en analogi: om de svarta nu ska vara så missnöjda med att Pippis pappa (en påhittad figur i en gammal barnbok dessutom!) blev kung över ett odefinierat, påhittat svart folk. Ja, då borde ju hela arabvärlden ha RASAT över den blonda och blåögda Eliza, med bland annat svensk blod i ådrorna, som fick bli drottning i ett arabland. PÅ RIKTIGT också! Men det verkar inte ha hänt..?

Det är - som alltid! - svenska PK-tanter som letar begravda hundar där inga finns...
    Fast hon är just drottning. Inte arabdrottning, muslimdrottning, apdrottning eller vad nu rasister vill säga. Det är en skillnad på att vara kung över ett folk och att vara negerkung...
  • Anonym (dd)
    Anonym (Matematik) skrev 2014-10-08 22:05:11 följande:
    Är du en sådan där "upplyst" människa, som får insikter "från ovan"? Själv tar jag reda på fakta och tar beslut därefter. Att utgå från att ens egna åsikter är "Sanningen med stort S" är lite väl narcissistiskt. 

Fast det var ett cirkelbevis. Vad det har att göra med Jeopardy har jag ingen aning om...

Har jag inte hört talas om det? Du verkar veta mer om mig själv än vad jag själv gör. Du kanske kan berätta vilket tåg jag hinner till imorgon bitti också? Med din enorma kunskap om mig + dina insikter borde det vara enkelt för dig.

Förklara exakt hur det är censur att en oberoende aktör väljer att redigera en film man har rättigheterna till. Skulle det vara censur om jag köpte rättigheterna till en film och klippte bort 1/10 s?

Nu har det slagit slint för dig totalt ^^
    Vad du tror på för religion bryr jag mig inte det minsta om.

Varför håller du dig med cirkelbevis? Det är väl dumt, speciellt i forum där det oftast är andra som läser dina inlägg. 

Om du vet att staten ger pengar till en organisation som styr SVT, så vet du per definition att det inte är en stiftelse.
    Du vet att givaren styr organisationen som styr SVT m.m
    Du påstår motsatsen i skrift och nu säger du att jag är synsk för att jag har läst ditt inlägg?! Haha, va schizofrent :D
    Du gör det inte lätt...

Du pratar rena grekiskan med dig själv.
    Skulle det vara olämpligt om X skrev om koranen? Kanske tillåta lite lördagsspel på travet... X skulle inte överleva året :D

• Anonym (sansad)
    Centurione skrev 2014-10-08 21:22:21 följande:
    Va? Varför skulle JAG - som inte är varken jordanier, arab eller muslim - ha några synpunkter..? Drottning Nuur är Drottning Nuur för mig.

Jag försökte skämta till det genom att göra en analogi: om de svarta nu ska vara så missnöjda med att Pippis pappa (en påhittad figur i en gammal barnbok dessutom!) blev kung över ett odefinierat, påhittat svart folk. Ja, då borde ju hela arabvärlden ha RASAT över den blonda och blåögda Eliza, med bland annat svensk blod i ådrorna, som fick bli drottning i ett arabland. PÅ RIKTIGT också! Men det verkar inte ha hänt..?

Det är - som alltid! - svenska PK-tanter som letar begravda hundar där inga finns...
    Du ser inte skillnaden på att benämna Pippis Pappa som Kung av Kurrekurreduttön jämfört med att benäma honom negerkung?
  • Anonym (sansad)
    Anonym (dd) skrev 2014-10-08 23:27:00 följande:
    Är man kung över negrer så är man negerkung, på svenska :D
    nej
  • Primér
    Anonym (dd) skrev 2014-10-08 23:27:00 följande:
    Är man kung över negrer så är man negerkung, på svenska :D
    En svart balle är en negerballe och ett genomskinligt skinn i diket är en neger som någon har slagit skiten ur ^^
    du är ju inte klok nånstans. snälla avlägsna dig från denna debatt då jag har svårt att så att du kan tillföra något annat än massa skit plus att det är svårt att ta dig på allvar
  • Anonym (Matematik)
    Anonym (dd) skrev 2014-10-08 23:26:04 följande:

Nu har det slagit slint för dig totalt ^^
    Vad du tror på för religion bryr jag mig inte det minsta om.

Varför håller du dig med cirkelbevis? Det är väl dumt, speciellt i forum där det oftast är andra som läser dina inlägg. 

Om du vet att staten ger pengar till en organisation som styr SVT, så vet du per definition att det inte är en stiftelse.
    Du vet att givaren styr organisationen som styr SVT m.m
    Du påstår motsatsen i skrift och nu säger du att jag är synsk för att jag har läst ditt inlägg?! Haha, va schizofrent :D
    Du gör det inte lätt...

Du pratar rena grekiskan med dig själv.
    Skulle det vara olämpligt om X skrev om koranen? Kanske tillåta lite lördagsspel på travet... X skulle inte överleva året :D

Ad hominem, ännu ett argumentationsfel. Varför är jag inte överraskad? 

Jag är inte religiös. Jag undrade bara var du fick dina insikter från, med tanke på att de inte är grundade på fakta. 

Du kan förklara för mig varför "staten styr därför att staten kan styra, och eftersom att staten styr så kan staten styra, därför styr staten..." inte är ett cirkelbevis.

Vad menar du med att det inte är en stiftelse bara för att den får pengar från staten?  och att en stiftelse inte kan grundas av staten?
    "Med statlig stiftelse avses en sådan stiftelse som har bildats av staten." källa

Så nu är jag schizofren också (jag visste inte om att jag var paranoid eller hallucinerade). Du vet en massa saker som både jag och sjukvården har missat. Du borde verkligen jobba som 
    medium eller något, med tanke på att du vet saker om andra som ingen annan än du känner till...

Vadå pratar grekiska med mig själv? Jag förstår allt jag skriver. Det verkar inte som att du förstår det?
  • Anonym (dd)
    Primér skrev 2014-10-08 23:40:26 följande:
    du är ju inte klok nånstans. snälla avlägsna dig från denna debatt då jag har svårt att så att du kan tillföra något annat än massa skit plus att det är svårt att ta dig på allvar

Tack :D
    Om du inte tycker om den debatten som förs så är du välkommen att kika någon annan stans, som bekant. Eller är det första gången på nätet?

Anonym (Matematik) skrev 2014-10-09 06:55:42 följande:
    Ad hominem, ännu ett argumentationsfel. Varför är jag inte överraskad? 

...wall of text...

Jag har inte en aning om vad du dillar om. Argumentationsfel? Jag argumenterar inte med dig för du har inte lagt fram något argument överhuvudtaget.

Du kallade en "statlig stiftelse" för "stiftelse", jag rättade dig. 
    Jag rättade dig även när du påstod att inte staten kan styra SVT som de behagar.
    Vad du dillar om i övrigt tror jag inte någon hajar.

• Anonym (Matematik)
    Anonym (dd) skrev 2014-10-10 10:44:52 följande:

Jag har inte en aning om vad du dillar om. Argumentationsfel? Jag argumenterar inte med dig för du har inte lagt fram något argument överhuvudtaget.

Du kallade en "statlig stiftelse" för "stiftelse", jag rättade dig. 
    Jag rättade dig även när du påstod att inte staten kan styra SVT som de behagar.
    Vad du dillar om i övrigt tror jag inte någon hajar.

Att du gör argumentationsfel har inte att göra med huruvida jag har skrivit ett argument eller inte. 

Jag kopierade texten om vem som äger SVT (därav citationstecken och källa). Du kanske ska berätta för SVT:s ägare att denne har fel istället. 
Svar på tråden SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".