örnen skrev 2015-01-27 14:14:43 följande:
Ni som är hemma på dagarna, vad gör ni?
Idag är min första dag hemma och jag har 1. Sovit till 9.30 då min underbara aurora-bm ringde och hörde hur allt var och försäkrade mig om att jag inte skulle behöva gå över lika mycket som jag gjorde förra gången, inte med tanke på min graviditet.
2. Gick upp och pt frukost och har sedan suttit i soffan och sett på serier (ätit både lunch + en påse kakor där). Spelat candy crusch. Nu känner jag mig trött och tänkte lägga mig och läsa..
Tänker att jag i morgon ska ta tag i mer saker men.. Har min son på fsk, han ska få vara hemma med mig vissa dagar men samtidigt har han så svårt att leka själv och jag orkar inte aktivera honom hela tiden. Hade ju tänk gå långpromenader men huggen/ilningarna stoppar mig. Bunkra upp med mat/fika i frysen, fika ska jag men vi har linas matkasse vv och dessutom ska min man va ledig en dag i veckan hela våren så känns inte som någon extrem kris. BB-väskan är packad flera ggr om och städa, ja, tills fogarna säger stopp. Gud va jag gnäller. 16 dagar kvar. Min man säger att jag inte ska ha dåligt samvete men känns konstigt att liksom ligga och dega typ hela dagen.. Vad säger ni?
Det låter helt underbart men det är ju alltid en omställning innan man kommer in i ett nytt tempo

Passa på att ta hand om dig själv, läs bra böcker och bara ta det lugnt, bebisen kan ju komma imorgon likaväl som om ett par veckor.