• Amber82

Nya BF Februari 2015!

Grattis till bebis SkogsstjärnN Skönt att ha henne ute kan jag tänka, hoppas att smärtan går över snabbt!

• Amber82
    elless skrev 2015-02-01 08:14:22 följande:
    Håller med! Engångs så lite som möjlig, med allt - och sortera sortera går och återvinn. Jag undrar samtidigt om bra tvättbara amningskupor? :) tänkte beställa avent tror jag det var i 6-pack med tvättpåse igår, men de var slut för tillfället tillfället.

Hur tänker ni med bröstpump? Beställde en manuell från Medela med Calmaflaska till igår. De elektriska är så mycket dyrare, men vissa fungerar det visst bättre för med det jämfört med handpump.. Kommer behöva pumpa ut (hoppas innerligt att aamningen kommer fungera) när jag är i stallet.
    MF v. 5+2 (20140506) I BF 20150208
    För mig fungerade avents amningskupor dåligt, dels glider de lätt åt sidan och dels läckte det ofta igenom. Inte testat några andra så vet inte om det är avents i sig som är så eller om det bara är så att man kan behöva många fler för att kunna byta oftare.
  • Amber82

Vad spännande att det verkar närma sig för några nu! Jag har 13 dagar kvar till bf, har en del sammandragningar men ingenting som gör ont. Tycker att jag har en konstig känsla som inte går att sätta fingret på riktigt, det känns liksom som att det händer grejer med livmodertappen på något vis så jag hoppas att den jobbar på bra med att utplånas och allt vad den nu gör så man får lite "gratis" när de onda värkarna börjar

Har så dubbla känslor nu när det verkligen närmar sig, vill ha ut bebisen så snart som möjligt på ett sätt men vill samtidigt ha den kvar i magen ett tag för att jag inte riktigt vet hur det kommer att bli när den är ute. Tänk om det bara blir kris och kaos?! Är så nervös för hur storebror kommer att reagera dessutom som är i en väldigt mammig period. Vet att allt kommer att ordna sig såklart och att det bara är att ta saker som dom kommer men just nu känns ovissheten lite skrämmande. Har dessutom en känsla av att jag borde förbereda mer inför bebisens ankomst men vet inte vad det är jag har missat

• Amber82
    winnethepooh skrev 2015-02-03 21:43:28 följande:
    Âh vad jag känner igen mig Glad Hur gammal är din son? Min är ett och ett halvt. Känner också att jag längtar till att bebis kommer men ändå känner jag mig inte "redo" plus att jag är nervös inför det hela. Inför det nya livet med två små antar jag. Vet inte heller vad som saknas för att jag ska känna mig redo. Jag känner mig mera nervös än inför min första förlossning känns det nästan som. Eller så har jag glömt hur det var...
    Han är ett år och nio månader Det kanske bara är så när man får fler barn rätt tätt att det nya barnet får halka in i livet på något sätt..vi har fortfarande kvar skötbord och annat så det är inte lika mycket i prylväg som behöver förberedas, dessutom går ju tiden med barn ganska mycket snabbare än när man väntade första.. Är också nervös inför förlossningen men vet inte hur jag ska förbereda mig för den..mådde inte alls bra efter förra men jag måste tydligen ha förträngt en del eftersom jag har gett mig in på det igen. Nu finns ju ingen återvändo direkt så det är bara att stålsätta sig.....
  • Amber82
    örnen skrev 2015-02-04 09:29:13 följande:
    Jag med, förväntningar alltså. Men natten har varit jättelugn, inte känt nåt. Nu rör hon sig iallafall lite mer :) men nu verkar det som om jag och mannen är oense om vad läkaren gjorde i går, jag trodde hinnsvepning men det trodde han skulle ske på fredag. Men vad kan hon annars gjort? Jag menar, hon bökade runt och fick blod på fingrarna och jag fick sätta på en binda.. Sen har bindan bara varit torr men ändå..

Saltvatten: tråkigt, hoppas hostan ger sig, är så jäkla jobbigt att hosta.
    Det låter definitivt som att hon gjorde hinnsvepning Jag kände inte heller något direkt efteråt när jag fick hinnsvepning förra graviditeten men efter ett par dagar började slemproppen lossna och ytterligare ett par dagar efter det satte värkarna igång Håller tummarna för ett det ska hända nåt mer för dig snart!
  • Amber82
    Stora My skrev 2015-02-04 10:41:37 följande:

Nu ligger jag på BB med liten kille hud mot hud på bröstet. Det drog igång på allvar i natt, fick lite feber ochblödning. Ringde in till förlossningen och rådfrågade och bm tyckte vi skulle komma in. Värkarna var inte så farliga just då men när vi en timme senare tog oss iväg började det bli ordentligt jobbigt. Trodde jag skulle föda i bilen men försökte hålla igen och vi hann in på en sal, fullt öppen och han kom till världen 15 min efter vi kommit fram till förlossningen, tre veckor för tidigt. Det är en liten kille på 2500 g och 46 cm lång. Vi mår alla bra.

Åå, grattis! Vad häftigt att det ändå kan gå så snabbt när det väl sätter igång fast tiden innan känns så seg.. Tur att ni hann fram så du slapp föda i bilen.
  • Amber82
    Perelandra skrev 2015-02-04 15:14:22 följande:

Tittar på En unge i minuten, om förlossningar. Vet inte om det är bra eller dåligt. Tänkte att jag skulle se hur mammorna andas och sådär, men nu kanske det bara blir "skrämma upp sig"-tv. 

Några av er andra som "fördriver tiden" med liknande nöjen? ;)

Haha, jag såg ett avsnitt idag faktiskt men insåg att jag har sett alla tidigare så kändes mest som slöseri med tiden.. Hade en tanke om att det skulle peppa lite, att se andra ha så jäkla ont men ändå ta sig igenom det, undra om det finns någon liknande serie att se istället..?
  • Amber82
    Idalin2 skrev 2015-02-04 17:19:47 följande:
    Såg typ fyra säsonger av den brittiska versionen när jag var runt v.20 någonstans :P Tyckte mest det var spännande och intressant!
    Var ser man den och vad heter den?
  • Amber82
    Johannniii skrev 2015-02-04 21:40:10 följande:

Alltså min bebis trycker ner så att det strålar som kramp hugg i innerlåren. Kan fan inte gå!!! Var tredje steg typ så viker sig benet för att det kramp hugger sådär. Fruktansvärt ont gör de! Minns inte att jag haft det så med de andra två! Någon annan?

Kan det inte vara foglossning du känner av? Jag har likadant och har tänkt att det har med fogarna att göra. Ska till barnmorskan imorgon så blir spännande att se om bebisen har sjunkit längre ner för då kanske det kan bero på det istället. Har känts mycket värre senaste veckan och sist jag var till bm för två veckor sedan var huvudet rörligt.
  • Amber82
    Idalin2 skrev 2015-02-04 18:53:01 följande:
    Haha tycker du. Ja jag vet inte, jag tyckte det var sjukt kul att se iaf :D Vart kollar ni på den svenska? På youtube hittar jag bara tre avsnitt.
    Det finns tio avsnitt på tv4 play men man kanske måste ha premium för att kunna se dom.
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!