Nya BF Februari 2015!
Grattis till bebis SkogsstjärnN Skönt att ha henne ute kan jag tänka, hoppas att smärtan går över snabbt!
Grattis till bebis SkogsstjärnN Skönt att ha henne ute kan jag tänka, hoppas att smärtan går över snabbt!
Vad spännande att det verkar närma sig för några nu! Jag har 13 dagar kvar till bf, har en del sammandragningar men ingenting som gör ont. Tycker att jag har en konstig känsla som inte går att sätta fingret på riktigt, det känns liksom som att det händer grejer med livmodertappen på något vis så jag hoppas att den jobbar på bra med att utplånas och allt vad den nu gör så man får lite "gratis" när de onda värkarna börjar
Har så dubbla känslor nu när det verkligen närmar sig, vill ha ut bebisen så snart som möjligt på ett sätt men vill samtidigt ha den kvar i magen ett tag för att jag inte riktigt vet hur det kommer att bli när den är ute. Tänk om det bara blir kris och kaos?! Är så nervös för hur storebror kommer att reagera dessutom som är i en väldigt mammig period. Vet att allt kommer att ordna sig såklart och att det bara är att ta saker som dom kommer men just nu känns ovissheten lite skrämmande. Har dessutom en känsla av att jag borde förbereda mer inför bebisens ankomst men vet inte vad det är jag har missat
Nu ligger jag på BB med liten kille hud mot hud på bröstet. Det drog igång på allvar i natt, fick lite feber ochblödning. Ringde in till förlossningen och rådfrågade och bm tyckte vi skulle komma in. Värkarna var inte så farliga just då men när vi en timme senare tog oss iväg började det bli ordentligt jobbigt. Trodde jag skulle föda i bilen men försökte hålla igen och vi hann in på en sal, fullt öppen och han kom till världen 15 min efter vi kommit fram till förlossningen, tre veckor för tidigt. Det är en liten kille på 2500 g och 46 cm lång. Vi mår alla bra.
Tittar på En unge i minuten, om förlossningar. Vet inte om det är bra eller dåligt. Tänkte att jag skulle se hur mammorna andas och sådär, men nu kanske det bara blir "skrämma upp sig"-tv.
Några av er andra som "fördriver tiden" med liknande nöjen? ;)
Alltså min bebis trycker ner så att det strålar som kramp hugg i innerlåren. Kan fan inte gå!!! Var tredje steg typ så viker sig benet för att det kramp hugger sådär. Fruktansvärt ont gör de! Minns inte att jag haft det så med de andra två! Någon annan?