• Amber82

Nya BF Februari 2015!

Bf 16/2, andra barnet, Gävle. Kön blir en överraskning

• Amber82

Kiriaki: ser att även jag missat att skriva min ålder, jag är 32 så du får gärna lägga till det om du ändå ska uppdatera listan

• Amber82

Kiriaki: förlåt om jag är petig nu men såg att du har lagt in fel bf på mig i listan ???? Har bf 16/2.

• Amber82
    Amber82 skrev 2014-09-26 07:45:56 följande:

Kiriaki: förlåt om jag är petig nu men såg att du har lagt in fel bf på mig i listan ???? Har bf 16/2.

Och frågetecknen skulle vara en
  • Amber82

Förra gången stämde det inte för mig med kinesiska kalendern, den sa flicka men jag fick en pojke Denna gång vet jag ju inte än vad det blir.

• Amber82
    Johannaa3 skrev 2014-09-26 20:51:23 följande:

Hur tänker ni kring ytterkläder till bebisen? Jag har hittills köpt en WS overall från pop i strl 56. Tänkte att det räcker när den ligger i åkpåsen. Men funderar på om jag ska köpa nån fleeceoverall också.

Svårt med strl dock, hur fort växer den lille o hur kommer denna vinter bli...

Hur tänker ni?

Jag tänker nog att det räcker med fleeceoverall, för när man är ute då det är kallt är ju bebisen nedbäddad i vagnen eller babyskyddet, vi körde på det förra gången så jag hoppas att det ska räcka även denna gång. Förra barnet är visserligen född i slutet av mars men jag tror ändå att det är smidigare att ha en tunnare overall och anpassa med åkpåse/filtar beroende på hur kallt det är.
  • Amber82
    Saltvatten skrev 2014-09-27 05:50:45 följande:

Lite gnällvarning nu!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag vet inte riktigt hur, eller vad, jag ska göra just nu.
    Min trötthet har kommit tillbaka igen med full kraft (som att gå in i en vägg). Har behov av att sova flera ggr/dag och sömnrytmen blir ju inte bättre av att man vaknar och går på toa 2-3 ggr/natt Tungan ute Illamåendet är också tillbaka, spyr visserligen inte men mår riktigt illa. Har känningar av sammandragningar och lite foglossning.
    Har en väldigt stressig arbetssituation (jobbar som lärare) där vi f.n är underbemannade och måste låna in personal från en annan ort (inom samma bolag dock). Vissa elever kräver verkligen hjälp NU, NU, NU och får de inte det på momangen så går vissa iväg och slänger igen dörren efter sig med en smäll! Och här talar vi alltså om vuxenelever Förvånad

Brukar kunna fixa stressiga situationer, har b la arbetat inom akutvård (inte som ssk men inom andra områden) som kräver både stresstålighet och organisationsförmåga utan problem.
    Men nu, jag vet inte vad det är med mig!?? Är sååå trött, gråtfärdig och orkar bara inte med när vissa elever - vuxna människor - stormar in på kontoret och gapar och skriker för att någon har tagit deras pennvässare eller vad katastrofen nu är för tillfället. När jag fått sammandragningar så har jag i 90% fått dem på jobbet.
    Min chef, som verkligen är en jättebra chef på alla sätt, är dock av åsikten att sammandragningarna är helt normala. Och ja visst, man får ju sammandragningar under graviditeten men när de mestadels kommer på jobbet så blir jag ju fundersam. Sen försöker min chef verkligen göra så gott hon kan i situationen, hon har t o m föreslagit att vi ska flytta in en av sofforna från det allmänna elevutrymmet till vårt samtalsrum så att jag kan gå dit och vila om jag känner att det behövs.

Som lärare så får jag ju ingen havandeskapspenning. Min enda möjlighet är väl att säga till chefen att jag framöver vill gå ner till 80% resten av graviditeten. Känns inte som jag har några medicinska grunder att bli sjukskriven på heller. Tror knappast FK godkänner illamående, trötthet och tidiga sammandragningar som anledningRynkar på näsan

Behövde bara få skriva av mig lite, ber om ursäkt att det blev lite gnälligt (men som allt annat så är det ju fritt om man väljer att läsa eller ej å andra sidan Flört )

Låter jobbigt, har du pratat med bm om din situation? Vet att det inte är lätt när man har för mycket att göra men om du inte orkar kanske du kunde sjukskriva dig någon/några dagar? Man behöver väl inte lämna in läkarintyg till arbetsgivaren förren efter en vecka och om arbetsgivaren har svårt att acceptera läget kan du väl säga att du har feber eller något annat mer acceptabelt.. Låter som sagt inte alls roligt men din bebis är viktigare än alla elever!
  • Amber82
    Saltvatten skrev 2014-09-27 15:59:43 följande:
    Fast nu har jag varit hemma sen i tisdags p ga förkylning (var t o m min chef som skickade hem mig).
    Är verkligen orkeslös, klarar knappt att göra nåt innan det känns som jag ska somna där jag står! Vet att järnvärdet är dåligt, men kan inte ta järntabletter p ga förstoppning så sist pratade bm om järninjektion istället men jag hörde inget mer om det. Samt att jag har ganska lågt blodtryck tydligen (men det är iaf bättre än för högt ur ren medicinsk synvinkel).

Ska ringa BM på måndag och höra hur jag ska göra.
    Blutsaft ska vara bättre om man blir hård i magen har jag hört men kanske inte funkar på alla heller.. Hoppas att du blir piggare snart eller att du kan få någon bra hjälp via bm, låter ohållbart att du ska må som du gör och samtidigt jobba som vanligt.
  • Amber82

Fina bilder på era barn! Min kille känns också så stor för det mesta, men idag efter att han har haft en riktigt jobbig natt med många uppvak och stökig sömn så undrar jag hur tusan man ska orka gå igenom bebistiden igen redan.. Jag hoppas verkligen att kommande bebis sover bättre än storebror har gjort, det är typ de senaste två månaderna som vi har börjat få sova hyfsat sammanhängande de flesta nätter.

• Amber82
    kiriaki skrev 2014-09-28 08:17:18 följande:
    Samsover ni? Min pojke vaknade minst 2-3 ggr per natt i spjalsangen tills han var 15 manader och vi borjade samsova pa heltid.. Nu sover han som en liten gris. Vi nattar honom i soffan (ibland sovrummet men soffan gar battre) sen lyfter vi over honom till sovrummet och han sover nu fran 19.30 till mellan 06.30 och 08.00 varje morgon utan att vakna en enda gang. Himla skont att vi antligen slipper vakna av skrik varenda natt! Blir visserligen sparkad i skallen nar jag sover nu men det kan jag leva med haha :D Justja vi tog bort en tupplur ocksa, sa gick ner fran 2 tupplurar per dag till bara 1 pa formiddagen.. Hjalpte enormt det ocksa!
    Vi samsov helt tills han var drygt ett år, spjälsäng fungerade inte alls, inte ens att lägga ner honom när han redan sov. Nu somnar han oftast i spjälsängen som står i vårt rum och vaknar för välling vid 5 (ibland tidigare), då tar vi över honom till våran säng för annars somnar han inte om. Är han orolig och vaknar under natten brukar vi också ta över honom till oss, vi kör helt enkelt på det som gör att vi får sova eftersom han oavsett vad vi gör har sovit dåligt sedan start.. Han sover bara en gång per dag sedan några månader.

Inatt sov han med oss hela natten men vaknade flera gånger och skrek och var otröstlig ett par gånger, när han fick välling vid 5 somnade han inte om heller så denna dag har varit tung.. han har sovit oroligt senaste veckan, äter dåligt, dreglat mkt senaste dagarna och gnager på fingrarna så jag misstänker tänder eller halsont.
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!