• Amber82

Nya BF Februari 2015!

Loncelot skrev 2014-09-28 18:43:24 följande:

Firade min mors födelsedag igår och halva släkten var där, 6barn mellan 2 -11år, min systerson åt satsumas så set stod honom upp över öronen och ja börja tänka snart kommer han få ont i magen så ja sa, neh nu får det räcka nu är det schlutt kaputt! Då svara han mig "Moster vad betyder Muttklutt", Ja sa inte Muttklutt ja sa schlutt kaputt!

Haha, gulligt om han sprider ut att du har lärt honom säga muttklutt, vet inte om det är ett riktigt ord men låter inte helt rumsrent
  • Amber82
    Loncelot skrev 2014-09-28 20:35:40 följande:
    Min son vakna 10ggr per natt var ledsen osv, sen sluta vi välling o körde med mjölkersättning från nan 2:an o 3:an då vart han helt plötsligt jättelugn på nätterna, visade sig hans mage inte klara av välling.
    Tror inte att det är vällingen som ställer till det, han har haft problem med magen sedan han föddes och sömnen har inte blivit varken bättre eller sämre sedan vi började med välling. Svårt att veta dock när de inte kan berätta om de har ont i magen eller så..
  • Amber82
    kiriaki skrev 2014-09-28 20:42:10 följande:
    Oj stackaren, later som tanderna! Varan lillpojk hade jattejobbigt med dom.. Stora blodblasor innan dom sprack igenom och mycket ont :( Vi fick lite tur i oturen dock, hans tander kom in 8 st pa en gang, sen fick vi en liten paus och sen 8 till igen.. Sa vi hade ett rent helvete men tack vare att dom kom i grupper om 8 sa var det over ganska snabbt anda.. Hoppas ingen tycker att vi ar varldens samsta foraldrar nu men vi gjorde samma sak med sonen som mina foraldrar gjorde med mig - vi gnuggade whiskey pa tandkottet nar det var som varst (kanske 3 ggr totalt hela hans liv). Han slutade grina pa en gang och sov som en liten gris Tungan ute
    Det var liknande här, dök upp massor med tänder när han var fem månader och sedan kom en drös till när han var drygt ett år, känns som att han borde ha hela uppsättningen snart men det saknas nog några kindtänder. Aldrig hört att man kan gnugga med whiskey men däremot hört folk som gnider på alvedon..
  • Amber82
    kiriaki skrev 2014-09-28 20:53:24 följande:
    Vi har namn pa V som fornamn och slaktnamn som mellannamn.. som rakar ha blivit pa H bada tva haha. Aldsta sonen heter Vilde Hans och bebisen ska heta Vali Henning.. Henning ar fran min pappa och farfar och Hans ar makens gammelmorfar fran Norge :) Vilde blev Vilde bara for att.. han ar vild. I magen var han vild som fasen och lika vild utanfor, Vali efter Odens yngsta son.. Maken tycker om nordisk mytologi och min alskade morfar som inte finns med oss langre var valdigt inne pa nordisk mytologi ocksa sa det passade oss perfekt Glad
    Aldrig hört namnet Vali förr men det är fint! Kan inte vara så vanligt i Sverige va..?
  • Amber82
    Saltvatten skrev 2014-09-30 03:24:35 följande:

Varit uppe två ggr hittills sen jag gick och la mig (vid 23-tiden) på toaletten och nu kunde jag i vanlig ordning inte somna om.
    Hela min dygnsrytm är rubbad just nu. Så här blir det varje natt! Vilket är mindre kul när klockan ringer 04.45 för att man ska till jobbet Obestämd
    Nån mer som har svårt att sova på nätterna?

Som tur är så ska jag på utbildning bara halva dagen idag så jag behöver inte åka iväg fören runt 10-tiden Glad

Jag brukar också ha svårt att somna om när jag har varit uppe på toaletten, ligger oftast vaken mellan en och tre timmar Har vissa nätter bara lagt mig på sidan och ignorerat att jag är kissnödig och då lyckats somna om, inte helt skönt när man vaknar igen och det känns som att magen håller på att sprängas men bättre att få sova någon timme till om det går..fungerade dock inte inatt
  • Amber82
    hemljuvahem skrev 2014-09-30 22:13:38 följande:

Ok då har vi varit på RUL och fått bekräftat att det är en bebis i magen fick ej veta kön dock.

Så 29 år, sambo 31, andra barnet BF 20/2, Kungälv

Om någon kan lägga till mig i listan? :)

Vi använder vår gamla Emmaljunga från -10. Har dock köpt ny liggdel då den gamla blivit mögelangripen; Något jag vill tipsa er som köper begagnade vagnar om att kika extra noga efter då det är vanligt nuförtiden.

Håller med gällande mögel, kolla noga så det inte finns i vagnen om ni köper begagnat. Jag har själv blivit tveksam till att köpa begagnat då jag har läst på lite om mögel, har fått det i sittdelen på vår vagn som bara är använd ett år så den är bara till att slänga Inte helt lätt att se om det är mögel direkt heller så kan tänka mig att vissa säljer mögliga vagnar efter att ha tvättat bort det mest synliga.
  • Amber82

Vaknade av att jag var alldeles yr och illamående så fick gå upp och äta lite såhär mitt i natten, vet inte hur jag ska lyckas somna om nu.. Någon annan som brukar behöva äta nattetid..?

• Amber82
    Saltvatten skrev 2014-10-02 05:46:02 följande:

Hmm, nu är jag väldigt fundersam.

När jag ringde och pratade med FK ang. att jag skulle vilja gå ner i tjänstgöring till 80% så sa de att detta var ok och var inget som skulle påverka min SGI så länge jag arbetat i minst 6 månader i följd, vilket då inte är något problem för jag har jobbat på mitt nuvarande jobb precis 6 månader + timvikarierat 7 veckor på ett annat ställe precis före dess.

Nu när jag kollar runt på nätet så läser jag att det är 240 dagar som gäller att man ska ha jobbat innan man får gå ner i arbetstid!???
    Varför sitter människan på FK och säger nåt helt annat till mig isf!?? Hur kan hon ta så pass fel på antal dagar?

Vad är det som faktiskt gäller?

Jag hade nog ringt igen och frågat, och bett dem förtydliga det du har läst om 240 dagar, har varit med om flera ggr att man får olika svar beroende på vem man pratar med tyvärr..
  • Amber82
    Cheeriee skrev 2014-10-02 16:55:40 följande:

Hej! här kommer en knäpp fråga, snart är det dags för RUL här och detta är helt nytt för mig. Min fundering är om man måste säga till om man vill ha ultraljudsbilder?? Jag menar, fotar dom automatiskt när man ligger där och gör undersökningen eller måste man säga till om att man vill köpa ultraljudsbilder efteråt? Tänker så att dom inte säger "Men ni sa ju inte att ni ville ha några bilder så vi tog inga!" efteråt.

Haha knäppt jag vet, men jag funderar faktiskt smile2.gif någon som kan svara på det?

Det bästa är väl att fråga innan hon börjar om det är möjligt att få bilder så du inte riskerar att gå miste om det. Tror att dom gör lite olika, för mig gjorde bm först undersökningen och mot slutet frågade hon om vi ville köpa bilder och tog då några st som blev rätt bra. Kostade 200kr för fem bilder, tre av dom var bra. Fick hem faktura efteråt så det var smidigt
  • Amber82

Känner som flera av er andra att jag har svårt att orka med jobb och vardag för tillfället, vansinnigt stressigt jobb och sover dåligt om nätterna.. har känt mig väldigt skör flera dagar nu, vill bara gråta så fort jag läser/hör vad som händer runt om i världen och om folk som far illa på olika sätt, blir mobbade eller vad som helst. Brukar inte vara så känslig men antar att det är hormoner i kombination med sömnbrist och pressad situation på jobbet. Känns inte bättre heller av att jag börjar känna mig otymplig, flåsar när jag rör mig och börjar få svårt att böja mig ner när jag ska ta på mig skorna.. bara två och en halv månad till jul, tiden kommer att rusa fram men vet inte hur jag ska orka med allt fram till dess med all stress och en kropp som bara blir allt tyngre och klumpigare

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!