• örnen

Nya BF Februari 2015!

Jag har bunkrat upp med ersättning, flaskor, purelan, sån där pysventil för bebisens mage, tops för att rengöra navelstumpen, våtservetter, blöjor såklart, men också saker till amningen, a-napp, kompresser. Har tvättat alla småhanddukar vi hade (en hel flyttlåda typ :) sådana från Ikea. Dem är jättebra, ex bara lägga över axeln när barnet ska rapas.

• örnen
    Johannniii skrev 2015-01-21 21:38:34 följande:

Hej tjejer. Här är en mycket trött och tagen höggravid tvåbarnsmamma. Var på dejt med min man igår för vi skulle ha lite egentid innan bebisen kommer. Vi åt på Harrys och gick på bio, väl inne på bion blir jag lite yr. Direkt när vi sätter oss i bilen hem blir jag så jävla illamående och orolig i magen. Bad min man köra lite fortare hem . Sprang rätt in på toan och bajsar vatten och kräker kaskader. Fy fan. Sen spydde jag varje kvart hela natten.. Mår hyfsat idag, kunnat äta smörgåsrån och druckit vatten och cola. Duschat tre gånger. Har otroligt ont i svanken av allt ulkande. Har blivit matförgiftad på Harrys. Fy fan alltså för att må så i vecka 36! Fruktansvärt!! Vill aldrig mer :( nu ligger jag med tens på i svanken, skönt!! Förlåt för allt gnäll, behövde tycka synd om mig själv. Hoppas alla andra slipper sånthär, och framförallt att alla slipper kräksjuka! Kram på er

Men fy!!! Stackare! Och ni som skulle ha så mysigt.. Hoppas du får sova ok i natt..
  • örnen

Vad har ni packat mer för kläder till er i BB-väskan? Va tänker ni att ni åker in/hem i?

• örnen
    Saltvatten skrev 2015-01-22 16:46:04 följande:
    I klädväg till mig själv har jag packat ner:
    - morgonrock
    - sockar (både vanliga och lite gosigare)
    - några par trosor
    - ett par extra mjukisbyxor (har ett par som jag tänkt ha på mig på vägen in)
    - amningsnattlinne
    - amningströja
    - amningsbh
    - varm tröja
    - en långärmad samt en kortärmad topp

Sen har jag packat ner en extra t-shirt, sockar samt kalsonger till maken Glad
    Var köpte du amningsnattlinne?
  • örnen
    Saltvatten skrev 2015-01-22 16:55:58 följande:

Alltså, jag undrar vad sjutton det är som händer med min kropp just nu!???
    Obestämd

Sedan ca 1-1,5 vecka tillbaka har jag fått mer och mer känningar av ilningar neråt ljumskarna, vilket beror på att den lill* håller på att fixera sig. Sedan 2-3 dagar har jag börjat få rätt ont ner över ljumskarna förutom ilningarna.
    Och nu sedan igår ungefär så har smärtan eskalerat nåt hemskt!!! Ja bara nu under dagen så har smärtan blivit jättejobbig Skäms Det gör sååå ont neråt ljumskarna att jag knappt kan ställa mig upp och jag måste gå med myrsteg. Nu när jag stod i köket så fick jag huggande smärtor ner längs ljumskarna och även smärtor som strålade rakt ner över rumpan och lite bak mot ryggen. Gjorde så ont att jag höll på att behöva sätta mig på golvet, min man fick gå bakom mig och hålla i mig så jag kom ner i datastolen för han var orolig att jag skulle få så ont att jag ramlade. Fick även sammandragning under tiden.

Är det foglossning som jag kan ha fått och som eskalerat så fruktansvärt snabbt?

Jag har samma i ljumskarna, fick flera i går så höll på att tappa vattenkannan jag höll i. Började fundera på hur jag skulle ta mig från bordet till soffan, typ 5 meter, försökte att inte sätta någon vikt på häger ben (det är nämligen bara på Hö sida mina hugg är). Jag ska till bm i morgon, ska kolla vad hon säger. Jag funderar på kryckor ibland, avlasta liksom..
  • örnen
    Saltvatten skrev 2015-01-22 18:56:53 följande:
    Hittade ett på Gekås i Ullared häromdagen för 99 kr som kändes skönt Glad
    Just det, lyllos dig som har så nära :)
  • örnen

Min mage vibrerar till ibland, ofta på kvällarna, som nu när jag ligger på vänster sida.. Nån mer?

• örnen
    TeOchKakad skrev 2015-01-22 20:20:16 följande:

Okej lite TMI nu... men jag bara måste kolla om någon annan också har/har haft detta. Detta är helt sjukt, jag har sedan någon vecka tillbaka fått en missfärgning mellan skinkorna längst upp. Är helt brun/grå där, det ser jätteäckligt ut! Snälla säg att det går över efter förlossningen!? Kräks

Jag har inte så men däremot en hormonrand, och den försvinner efter fl så det gör säkert ditt också.
  • örnen
    Saltvatten skrev 2015-01-23 03:34:19 följande:

Har inatt varit en vända på förlossningen. Fick sån hemsk huvudvärk som trots stark Alvedon och en stunds sömn bara blev värre o värre. CTG, BT och urinsticka såg dock bra ut så inga tecken på havandeskapsförgiftning tack o lov. Fick åka hem med en ordination om en Citodon.

Tog denna och gick o la mig och kunde efter en stund somna. Bara för att nu ca 2 timmar senare vakna med illamående och en otrevlig krampaktig känsla över typ gallvägarna och upp mot bröstet. Detta stod kan vara en biverkan. Men en väldigt olustig känsla är det minst sagt så nu sitter jag här en stund. Men det mesta av  huvudvärken verkar ha gett med sig åtminstone.

Vad är BT? Jobbigt med huvudvärken.. Mår du bättre idag?

JJF: jag har läst lite och en teori om vibbarna kan vara att bebisen kissar.

Va hos bm idag, gick in i v38, 20 dagar till bf. Allt såg bra ut, SF-mått på 35 (samma som vid förra besöket och jag hade inte gått upp nåt mer, skönt) fast är uppe i 22kg totalt, herregud.. Jaja.. Det ska bort sen! Sen påpekade såklart en kollega att idag va första gången hon såg att jag började samla vatten, hon såg det i ansiktet. Tack för den noteringen tänkte jag... Men känner det också, måste nog ta av vigselringen innan den sitter för fast.
  • örnen
    ccc21 skrev 2015-01-23 22:24:23 följande:

Hej!! Ny här hoppas de är ok att hoppa in så här mot slutet smile1.gif jag är i v.39 (38+0) i morgon så snart är vi över mållinjen ;), väntar mitt andra barn. så nu går vi bara å väntar här hemma, vet inte vad man ska göra för att fördriva tiden, har förvisso en dotter på 19 månader som springer runt här hemma så tiden går fort ändå samtidigt som den går sååååååå långsamt

Välkommen!
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!