Saltvatten skrev 2015-01-23 03:34:19 följande:
Har inatt varit en vända på förlossningen. Fick sån hemsk huvudvärk som trots stark Alvedon och en stunds sömn bara blev värre o värre. CTG, BT och urinsticka såg dock bra ut så inga tecken på havandeskapsförgiftning tack o lov. Fick åka hem med en ordination om en Citodon.
Tog denna och gick o la mig och kunde efter en stund somna. Bara för att nu ca 2 timmar senare vakna med illamående och en otrevlig krampaktig känsla över typ gallvägarna och upp mot bröstet. Detta stod kan vara en biverkan. Men en väldigt olustig känsla är det minst sagt så nu sitter jag här en stund. Men det mesta av huvudvärken verkar ha gett med sig åtminstone.
Vad är BT? Jobbigt med huvudvärken.. Mår du bättre idag?
JJF: jag har läst lite och en teori om vibbarna kan vara att bebisen kissar.
Va hos bm idag, gick in i v38, 20 dagar till bf. Allt såg bra ut, SF-mått på 35 (samma som vid förra besöket och jag hade inte gått upp nåt mer, skönt) fast är uppe i 22kg totalt, herregud.. Jaja.. Det ska bort sen! Sen påpekade såklart en kollega att idag va första gången hon såg att jag började samla vatten, hon såg det i ansiktet. Tack för den noteringen tänkte jag... Men känner det också, måste nog ta av vigselringen innan den sitter för fast.