Nya BF Februari 2015!
2:a barnet, bf 12/2
Gift, 31 år och bor i Vänersborg
2:a barnet, bf 12/2
Gift, 31 år och bor i Vänersborg
Just det, väntar en flicka!
Va inne hos bm för blödning idag (v21) men fick höra hjärtat och allt verkade bra. Tog hb, trodde verkligen det va för lågt, är ett vrak den här veckan men nej, 120, va perfekt. Så tröttheten är väl nåt annat.
Många som väntar flickor här, ni som vet kön, stämmer det med den kinesiska kalendern?
Enligt kinesiska kalendern ska ja få en flicka dock hoppas ja på pojke, men blir glad oavsett kön men har en av varje o skulle gärna ha en pojke till.
Jag har blivit förstoppad.. Usch.. Har ju dessutom åderbråck så gör ju ont att sitta på toan.. Får ta kaffe till frukost i morgon och hoppas det kan hjälpa.
Gick på bokmässan idag & blev helt slut efter bara typ två timmar, ont i fötterna (hälarna) och skulle kunna ha satt mig på en stol och somnat.. Hur ska shoppningen på gekås gå?!
Palmhjärta: 17/10 :)
Jag och maken vill gärna shoppa vinterkläder till kommande bebisen. Men vi vet inte riktigt vad man kan behöva och vad man ska tänka på?
Vi bor ju här nere på västkusten så ibland får vi ju snö men här nere är det mest blåst, blask och regnblandat. För det mesta har vi mellan +5 till -10 grader. Så vad kan vi behöva shoppa?
Vi funderar på att köpa åkpåse och om det blir kallt även bädda med lammskinn under åkpåsen i vagnen.
Men räcker det då med fleeceoverall eller behöver man en rejäl vinteroverall? Vill ju inte att h*n ska frysa men inte heller ligga och svettas.
Vad köper ni för vinterskor? Rejäla små bebiskängor eller typ lammskinn tossor?
Hur många par mössor, vantar o s v kan man behöva?
Vilket märke på åkpåse är bra?
Vi har tittat på en åkpåse från Bugaboo, rätt dyr men den verkar varm och skön.
Någon mer som har en mage som spänner?
Idag spänner nämligen min mycket, känns som om huden inte räcker till! Obehaglig känsla faktiskt.. Kanske är så att magen växer mycket nu? Tycker den har blivit mycket större på bara någon dag..
Jag är så trött.. Hela den här veckan har jag gått omkring som i dvala.. Helt sjukt.. Lite snuvig också så kanske är lite förkylning pä väg. Sitter på jobbet nu och skulle kunna somna, nacken känns tung liksom. Dessutom gör den här tröttheten mig till en bitch. I går va jag så irriterad på allt att jag ville slå i väggen.. Sen hörde jag på radion att en treårig pojke hade försvunnit i stan & började nästan gråta & blev arg på mig själv att jag varit irriterad på sonen för han cyklat för långsamt hem.. & mannen för att han ringde och frågade vad vi hade planerat till middag..
Jag känner ju min bebis i magen nu och det är underbart men denna trötthet.. Ska undervisa om grammatik om en timme.. Får bli en dubbel kaffe snart och hoppas det hjälper.. Tips någon? Testade järnet nyss så det är inte det.
Hej! här kommer en knäpp fråga, snart är det dags för RUL här och detta är helt nytt för mig. Min fundering är om man måste säga till om man vill ha ultraljudsbilder?? Jag menar, fotar dom automatiskt när man ligger där och gör undersökningen eller måste man säga till om att man vill köpa ultraljudsbilder efteråt? Tänker så att dom inte säger "Men ni sa ju inte att ni ville ha några bilder så vi tog inga!" efteråt.
Haha knäppt jag vet, men jag funderar faktiskt någon som kan svara på det?
Nån mer än jag som funderar på att jobba ända fram till BF? Krävs att man har ett jobb där det är möjligt så klart :). Krisar det mot slutet får jag väl sjukskriva mig eller jobba hemifrån en del tänker jag..