• örnen

Nya BF Februari 2015!

Jag har också börjat må illa nu... Och typ halsbränna, känns som om magen är full liksom.. Ibland vet jag inte vilken känsla det är.. Halsbränna/illamående/hunger... Skumt.

• örnen
    Saltvatten skrev 2014-11-29 07:12:05 följande:

Går idag in i vecka 30!! {#emotions_dlg.flower}
    Det känns underbart och nästan overkligt.

För nästan precis ett år sedan så fick jag mitt första efterlängtade positiva graviditetstest efter några års försök. Tyvärr blev den lyckan kortvarig då vi på nyårsaftonen (åkte in till akuten då för magsmärtor som berodde på annat). Då jag var gravid ville de göra kontroll med VUL och vi fick då reda på att vi fått MA. Både jag och min man blev förkrossade. Sen följde månader av väntan och med hjälp av Clearblues fertilitetsmonitor höll jag noga koll på ÄL.
    I början av juni fick vi åter ett Plus på stickan. Lycka men med lite, lite reservation blev det då. Vi höll andan de första s k kritiska veckorna när risken för MF är som störst.

Men nu är vi så glada och förväntansfulla Hjärta Magen växer från vecka till vecka och det lilla livet sparkar och bökar runt för fullt.Och nu är det bara 10 veckor kvar till BF, ojoj vad det känns nära men ändå så långt bort Glad

Jag har ungefär samma historia som du, fast i mitt fall väntade vi ut tiden efter min mans cellgifter. Blev gravida, åkte in för blödning, allt såg bra ut, men vid återbesöket såg man ett dött litet foster..

Men så kom ett nytt plus! V 30 även jag. Vilket datum är du beräknad saltvatten?
  • örnen
    Saltvatten skrev 2014-11-29 14:20:10 följande:
    Jag har BF den 13/2 Glad
    Jag hoppas inte att krabaten får för sig att titta ut tidigare då vi kommer köra flyttlass precis när jag går in i v 39 Drömmer

Du då?
    Just det, er flytt! Jag har bf dagen innan, 12/2 :)
  • örnen
    Saltvatten skrev 2014-11-30 08:59:18 följande:

God morgon på er - alla vänner här i tråden Glad
    Vill bara säga att det känns väldigt skönt att vi har den här tråden där vi kan stötta varandra, fråga när man känner sig osäker, ge tips och råd om allt möjligt. I många trådar så kan man se hur saker och ting ibland går överstyr och tonen emellan vissa personer kan bli både hård och elak, är glad att vi har en så bra stämning här inne {#emotions_dlg.flower}

Vad ska ni alla gravida, vackra damer göra denna härliga 1:a advent?Tomte

Själv så hade jag planerat lite julshopping, men är lite osäker på om jag har lust att åka ut själv och göra detta. Gör just nu ett försök att ragga med mig nån som har lust att hänga på.
    Annars så har jag massa saker som jag ska börja tvätta till bebisen Glad Och så ev. om jag inte får för ont så packa nån låda inför kommande flytten som kan stuvas in i svärmors garage sen när maken kommer hem från jobbet.

Ja, det är en bra stämning här :)

Vi har haft barnvakt sen i torsdagskväll (maskerad i går) så idag kommer Olle hem och då blir det adventsfika! Men först ska vi städa, så mycket som går med min iscias.

Vi har hållt på med målning länge så ska ta bort allt skyddande papper och färgburkar och kanske montera skötbordet. Det är så mycket man vill hinna med när man är barnfria, fixa men också bara slappa.. :)

Min man har namnsdag idag så får bli nåt extra ;)
  • örnen
    Saltvatten skrev 2014-11-30 18:52:09 följande:

Åh vad jag längtar till helgen som kommer!
    Då åker vi ner till vackra Skåne, vi ska gå på julmarknad, julshoppa, om vädret är ok så kanske det blir en tripp över till härliga Danmark och sen sova på hotell över natten. Och då vi firar 10-årig bröllopsdag måndagen därefter så har vi detta till ära bokat en juniorsvit på hotellet Skrattande Det blir eventuellt vår sista get-away nu innan vår krabat kommer till världen så vi ska ha hela tre dagar ledigt och bara rå om varandra, mysa och äta gott Hjärta Känns härligt!

Åh va mysigt för er!!
  • örnen

Alltså jag blir inte klok på detta med min bf. När vi försökte förde jag dagbok via två appar och skrev in allt. Dessutom körde vi med stickor. Så enligt appen så hade vi sex sista ggn 16/5 den månaden, senaste mens första dag var 30/4. Om jag räknar på det borde bf vara 13/1.

Men enligt ul är det 12/2 och när man räknar då skulle vi haft sex runt 23/5 och det hade vi inte.. Men måste ju lita på ul.. Jag va så lycklig vid ul när jag såg ett levande barn så när hon frågade om jag var säker på sista mens sa ja typ att jsg trodde det men efter mitt ma blödde jag väldigt länge och kunde ha blandat ihop det.. Men känner nu att nej, jag vet ju det..

Lite konstigt eller hur?

• örnen
    Ninja1 skrev 2014-12-01 21:39:58 följande:
    Kan det bero på när ägget fäste och allt sånt? Det kan väl ta ett par dagar innan det verkligen blir en graviditet och befruktning från det att man har sex?
    Eller så luras jag. Ska googla lite känner jag!
    Ja.. Om det tog 7 dagar för det att fästa..

Tänker på om jag går över tiden med 2v, men som kanske egentligen då är 3v och barnet är enormt liksom..
  • örnen

Jag har en svag hormonrand, den var mycket mörkare med min son än med flickan som är härinne nu. En del säger ju pojkrand...

Naveln är som vanligt, inget utåt.

Min 4,5 åring kommer gå 15tim, i min kommun är det styrt, han ska gå tis, ons, tors. Han behöver stimulansen. Måndagar kommer han ju vara hemma och även min man :)

Min bästa kompis fick barn i mars (v.24 födde hon i) så även om hennes dotter är större till ålder så kommer de vara ungefär lika i utvecklingen. Sen ska min tvilling ha i början av året, hon bor tyvärr långt bort men man kan ju promenera med luren i örat iallafall :)

Men saknar en fr-grupp, älskade den förra ggn.

Va i Gbg idag på kurs och passade på att gå på Nordstan och hittade en overall till, osäker på hur pass varm den måste vara men tänker att de ju ändå ligger nerbäddade så hoppas den räcker :)

• örnen
    Ninja1 skrev 2014-12-02 20:16:59 följande:

Jag har fått en liten hormonrand för några veckor sedan! Och naveln tycker jag är helt grund nu. Har även mina enda bristningar på varsin sida av naveln. Ser hur roligt ut som helst! Som en sol med bristningarna och hormonranden runt naveln!

Idag har varit en dålig graviddag för mig. Otroligt känslig för kommentarer av folk just nu och självklart fick jag höra "Ska du ha tvillingar eller?" "Kan man bli större?!"
    till saken hör att det bara är magen som vuxit på mig! Jag har inte gått upp något i vikt knappt (4 kg) men magen har tagit allt tror jag (verkar vara en stor bebis också!). Och sen avslutades allt med att en spritt språngande främling började ta mig på magen. ÖÖH. Jag blir så arg!

Hur gör ni när sånt händer? Jag blir så paff hela tiden.

Dessa jäkla kommentarer varje dag!

Men idag sa faktiskt en kollega (som relativt själv nyss fick barn, som antagligen minns hur man säger) en gullig sak som jag verkligen uppskattade. Hon sa att jag var så fin och att det är ju bara magen som växt. Då blev jag glad.
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!