• örnen

Nya BF Februari 2015!

Just det.. 1:A fl varade i 16 timmar, avslutades med sugklocka (därav bristningen) och denna tog 4,5 timmar men blev igångsatt så verkligen skillnad..

• örnen
    Johannniii skrev 2015-02-27 16:31:01 följande:

Äntligen hemma med vår Anna ! phpol5wIS05975.jpg

Sicken gullig tös!!
  • örnen
    Stinen10 skrev 2015-02-28 15:59:28 följande:

Tack för all omtanke, det värmer:)

Vi lever just nu i vår värsta mardröm, man slängs mellan hopp, förtvivlan, ilska och glädje över att vi har fått världens vackraste son...

Någon frågade, ja detta hände på södertälje sjukhus.

Jag mår ganska bra fysiskt, det är mentalt vi är helt trasiga. Nu har Felix legat nedkyld i två dygn, han ska ligga så tills kl 15 imorgon. Sedan ska han värmas upp långsamt i ett dygn. Därefter kommer alla testerna tas för att se om han tagit någon skada av allt han gått igenom...

Jag kan återkomma när jag vet mer:)

Återkom gärna, tänker på er!
  • örnen
    Sara Viktoria skrev 2015-02-28 17:00:52 följande:

Nu har vi också fått liten.

Efter sovdosen i onsdags natt så vaknade jag på torsdagsmorgonen. Jag hade under morgonkvisten börjat känna värkarna komma igen men inga farliga.

Åt frukost och fick sedan sitta vid ctg igen. Då var värkarna var sjätte minut ungefär.

Vid 9.30 gjorde barnmorskan en undersökning och konstaterade att jag smygöppnat mig under natten. Fyra cm och utplånad tapp. Kl 10.00 kom maken för att hämta hem mig men vi valde att gå en runda på sjukhuset. Då kom värkarna varannan minut. 10.50 fick jag barnmorskan att göra en ny undersökning och jag var då öppen 7 cm. Bad om epidural. Narkosläkaren kommer 11.30 och lägger den mest underbaraste bedövningen! Jag kunde nu både prata och äta lunch under värkarna. Det enda som kändes var ett litet tryck neråt under värken. Skönt!!!

Vid 12.35 är jag öppen 8 cm och hon tar hål på hinnan så att vattnet går. 12.37 kommer krystvärkar, 12.59 efter fem krystar är hon ute. 49 cm lång och 3230 g tung.

Förutom dagarna innan med onda värkar som inte gav något så är det här helt klart min bästa förlossning. Fick en liten bristning som hon sydde med två små stygn. Kunde både göra ett och två utan problem samma dag. Visst är man lite öm, men inte så farligt!!

Nu ligger lilla Selma och sover på mig då det verkar vara det bästa stället. :)

Grattis till flickan! Härligt med en så positiv upplevelse :)
  • örnen

Lider med er som inte fött än, då jag gick över 16 dagar med sonen vet jag känslan. Startade faktiskt en tråd då för att slippa vara ensam om det..

Men tänk på att mars är en väldigt bra månad att fylla år i. Våren har kommit lite mer än i februari, det är lite längre från julklapparna..

Heja heja!!

• örnen
    Saken86 skrev 2015-03-03 11:28:49 följande:

I söndags natt gjorde en bm ctg på mig och bestämde sig för att jag var klar som gravid. Så hon flyttade mig från BB till fl och så fick jag vila på morfin. Kl 05.00 kom hon in och tog hinnorna och narkosen kom och lade EDA och värkstimulerande dropp och det var bara ringa karln och säga att komma raka spåret till fl!

Så 2/3 kl 15.57 kom vår "lilla" tjej på 3905gr och 51 cm :)) helt perfekt och självklart sötaste barnet någonsin! :)

Grattis!!
  • örnen
    Stinen10 skrev 2015-03-07 14:16:36 följande:
    Vi kom hem från Huddinge sjukhus i tisdags.

Felix svarade bra på kylbehandlingen. Från att dom tinade upp honom i söndags så har det gått spikrakt uppåt, både läkare och vi blev förvånade över hur fort han piggnade till. Alla tester såg även jättebra ut... Vi kommer få gå på regelbundna koller av honom tills 5-årsåldern.

Om några veckor ska vi tillbaka och prata med bm och läkare på Södertälje sjukhus så vi kan få en chans att läka mentalt också...

Tack för omtanken ????
    Skönt!! Välkommen över i den nya tråden "vi som fick barn feb -15" när du orkar.
  • örnen
    ebe91 skrev 2015-03-09 06:53:46 följande:

Igårkväll kom våran fina gosse, hade en tuff förlossning då pojken ville ut med sidan av huvudet först och med hjälp av klocka o klipp. Han ligger på neo men mår under omständigheterna bra, jag mår som en säck gammal potatis men det ska vi väl komma tillbaka från :)

Grattis!!
  • örnen
    Jolise skrev 2015-03-09 19:31:06 följande:

Jag är på BF+10 idag och jag kan inte hjälpa att känna mig jätteorolig för att något ska hända bebisen för att jag gått över tiden.. kan det hända saker pga det? Har bla hört att det är större risk att bebisen bajsar i vattnet om man går över m.m..

Jag gick över 16 dagar med min son och det va aldrig någon som pratade om risker med det. De kollade att det fanns tillräckligt med vatten men annars sa ingen något.

Du är väl inne på överburenhetskontroller?
  • örnen
    Vädurtjejen skrev 2015-03-11 16:55:11 följande:
    Hej allihopa!

Mycket riktigt så började mina värkar den 8/3 kl 0200 några timmar efter att slemproppen hade gått. Och kl 18:37 föddes vår andra ögonsten. Det blev en liten tös på 3260g och 49cm. Det hela slutade med akutsnitt då tjejen inte sjönk ner och hon började må dåligt. Nu är vi hemma och mår bra. Snart kommer storebror hem för att träffa deden nya familjemedlemmen. Amningen flyter så länge på och nu längtar jag efter att få röra mig obehindrat.

Finns det någon kvar som inte fått skn bebis?
    Grattis!!
  • örnen
    carooanna skrev 2015-03-12 18:21:18 följande:

Grattis Vädurtjejen!

Vi fick också vår guldklimp i tisdags på 41+1. Värt all väntat i hela världen :). Jag hade lång latensfas och ringde tre gånger för att få komma in men de tyckte värkarna var för glesa. Hade fruktansvärt starka värkar, tillslut stod jag inte ut mer. Fick komma in och var 7-8 cm öppen! Två timmar senare var hon ute! Hann bara med lustgas, men det gick jättebra och krystandes kändes naturligt. Så nöjd även om värkarbete hemma var hemskt.

Grattis!! Vilket jobb du måste gjort hemma då eftersom du nästan var öppen helt :)
  • örnen
    heythatsmybike skrev 2015-04-01 11:35:05 följande:

Loggade in nu och såg tråden, har inte varit så aktiv här men vi fick vår fina son den 21 februari på BB Stockholm. Tänkte om det var jag som var kvar..

Grattis! Välkommen över i nästa tråd "vi som fick barn feb 2015"
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!